Kembo82 Skrevet 23. september 2023 #1 Skrevet 23. september 2023 Hei. Er ny her, og mann (vet ikke om det er lov). Har hatt samme kone/samboer i 22 år. Hadde et greit sexliv i en del år, men det er nå helt dødt. Har kanskje sex hver andre måned. Elsker henne av hele mitt hjerte, men føler at jeg ikke blir helt tilfredstilt. Hun har stort sett null interesse hvis vi ikke har tomt hus (ikke så ofte altså (ett barn 13 år)) Hva skal jeg gjøre? Vil ikke gå fra henne, men vil ikke ende livet som en onanist..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Mine første tanker går til hvordan dynamikken der to i mellom er? - Blir hun sett, og tilfredstilt når dere har sex? Du beskriver et fokus på deg - og det er lov. Men det skal to til for å danse tango. - Hvem har det største mentale ansvaret for barn, hjem (handle, rydde, vaske gulv, støvsuge, støvtørking, matlaging, klesvask m.m) aktiviteter og annet? - Hvem tar seg av husholdning - Har du snakkes med henne om dette, uten å kreve eller «furte» for at det blir lenge mellom? Sex er noe som i perioder er hyppigere og andre perioder er mer eller mindre fraværende i et langt forhold. Det er ganske naturlig basert på stress, komfort og alt annet livet har å by på. Jeg tror det viktigste er å søke tillit og nærhet i hverandre. Å ha en dialog om hva som skjer, hva dere sammen kan gjøre for å finne tilbake til samlivet på begges premisser. Det dummeste en kan gjøre (baser på min erfaring) er å holde score, gi skyldfølelse eller forvente sex - det gjør ofte ting bare verre😅 Anonymkode: 6e12f...5b7 1
Kembo82 Skrevet 23. september 2023 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2023 Tror ikke det er problemet, men vegg i vegg.. klare å ha oss stille også..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mine første tanker går til hvordan dynamikken der to i mellom er? - Blir hun sett, og tilfredstilt når dere har sex? Du beskriver et fokus på deg - og det er lov. Men det skal to til for å danse tango. - Hvem har det største mentale ansvaret for barn, hjem (handle, rydde, vaske gulv, støvsuge, støvtørking, matlaging, klesvask m.m) aktiviteter og annet? - Hvem tar seg av husholdning - Har du snakkes med henne om dette, uten å kreve eller «furte» for at det blir lenge mellom? Sex er noe som i perioder er hyppigere og andre perioder er mer eller mindre fraværende i et langt forhold. Det er ganske naturlig basert på stress, komfort og alt annet livet har å by på. Jeg tror det viktigste er å søke tillit og nærhet i hverandre. Å ha en dialog om hva som skjer, hva dere sammen kan gjøre for å finne tilbake til samlivet på begges premisser. Det dummeste en kan gjøre (baser på min erfaring) er å holde score, gi skyldfølelse eller forvente sex - det gjør ofte ting bare verre😅 Anonymkode: 6e12f...5b7 «hvem tar seg av husholdningen» skulle bort😅 Anonymkode: 6e12f...5b7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Hei 😊 Er ny her jeg også, og ser vi har mye likt ellers også. Gift i 20 år, barn i hus, sexfrekvens dalende... For min del så er jeg nok lik kona di (vet ikke om det er en damegreie), for jeg syns det er vanskelig å slappe av hvis det er unger hjemme. Det har absolutt ikke noe med skam å gjøre eller noe sånt, jeg er bare sånn; skal jeg slå meg løs må jeg være 100 % avslappet og det klarer jeg ikke om jeg ikke har kontroll på hvor ungene er og hva de hører 🙈 Med dalende sexfrekvens tok vi oss til slutt på tak her og pratet skikkelig om det. Og så sørget vi for å skape muligheter for å utfolde oss med huset for oss selv. Jeg jobber turnus, så av og til kommer mannen min hjem fra jobb etter levering i barnehage og skole, for å "høvle over kjerringa". Mulighetene finnes, om man bare ser etter dem. Vi har fortsatt ikke sex så innmari ofte, men kvaliteten er helt 👌👌 fordi vi slapper av og slår oss løs når det først skjer. Anonymkode: 85be1...ef0 1
Kembo82 Skrevet 23. september 2023 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mine første tanker går til hvordan dynamikken der to i mellom er? - Blir hun sett, og tilfredstilt når dere har sex? Du beskriver et fokus på deg - og det er lov. Men det skal to til for å danse tango. - Hvem har det største mentale ansvaret for barn, hjem (handle, rydde, vaske gulv, støvsuge, støvtørking, matlaging, klesvask m.m) aktiviteter og annet? - Hvem tar seg av husholdning - Har du snakkes med henne om dette, uten å kreve eller «furte» for at det blir lenge mellom? Sex er noe som i perioder er hyppigere og andre perioder er mer eller mindre fraværende i et langt forhold. Det er ganske naturlig basert på stress, komfort og alt annet livet har å by på. Jeg tror det viktigste er å søke tillit og nærhet i hverandre. Å ha en dialog om hva som skjer, hva dere sammen kan gjøre for å finne tilbake til samlivet på begges premisser. Det dummeste en kan gjøre (baser på min erfaring) er å holde score, gi skyldfølelse eller forvente sex - det gjør ofte ting bare verre😅 Anonymkode: 6e12f...5b7 Hjemlige oppgaver er nok 50/50 utrolig nok. Har snakket om det, men føler at hun bare er fornøyd uansett. Ser ikke meg selv som en furter/maser, men et helt vanlig seksuelt menneske.. hvis det gir mening.
Helene1982 Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 Kembo82 skrev (3 minutter siden): Hjemlige oppgaver er nok 50/50 utrolig nok. Har snakket om det, men føler at hun bare er fornøyd uansett. Ser ikke meg selv som en furter/maser, men et helt vanlig seksuelt menneske.. hvis det gir mening. Hvis jeg var deg, ville jeg fokusert på målet, som er at du ønsker at dere skal være mer intime. Du sier at dere har hatt mer sex, før, så jeg tror det er håp. Jeg tror muligens hun er plaget av at tenåringen sover vegg-i-vegg og at: Vi kan jo ha stille sex, kan oppfattes som: "Jeg vil bare tømme meg, og lytter ikke", uten at jeg tror at du mener det overhodet. Å komme ut av en sex-tørke er ikke lett. Ofte blir det sånn at én føler seg avvist, mens den andre hører ikke: "Jeg elsker deg og er tent på deg", men: "det viktigste er at jeg ikke blir en onanist. Du bør ha en samtale med henne som både handler om at du er glad i henne og tent på henne, men at du føler deg avvist og savner at dere er mer intime, men spørre konkret om hva hun trenger fra deg.
Kembo82 Skrevet 23. september 2023 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Hvis jeg var deg, ville jeg fokusert på målet, som er at du ønsker at dere skal være mer intime. Du sier at dere har hatt mer sex, før, så jeg tror det er håp. Jeg tror muligens hun er plaget av at tenåringen sover vegg-i-vegg og at: Vi kan jo ha stille sex, kan oppfattes som: "Jeg vil bare tømme meg, og lytter ikke", uten at jeg tror at du mener det overhodet. Å komme ut av en sex-tørke er ikke lett. Ofte blir det sånn at én føler seg avvist, mens den andre hører ikke: "Jeg elsker deg og er tent på deg", men: "det viktigste er at jeg ikke blir en onanist. Du bør ha en samtale med henne som både handler om at du er glad i henne og tent på henne, men at du føler deg avvist og savner at dere er mer intime, men spørre konkret om hva hun trenger fra deg. Har aldri vært ute etter å bare tømme meg i hvert fall.. Vi har snakket om det hundre ganger, og hun er enig i at vi har for lite sex, men er null innsats fra hennes side. Virker som hun også må/bør ha promille for å gidde.. kanskje jeg må gå i meg selv og innse at jeg ikke er veldig fristende 😛
Helene1982 Skrevet 23. september 2023 #10 Skrevet 23. september 2023 (endret) Kembo82 skrev (3 timer siden): Har aldri vært ute etter å bare tømme meg i hvert fall.. Vi har snakket om det hundre ganger, og hun er enig i at vi har for lite sex, men er null innsats fra hennes side. Virker som hun også må/bør ha promille for å gidde.. kanskje jeg må gå i meg selv og innse at jeg ikke er veldig fristende 😛 Jeg tenker at dette er en del av problemet. Det at hun avviser deg, gjør at du blir frustrert, lei deg og oppgitt av at du er den eneste som prøver, og hun greier ikke finne lysten, når du snakker om at du vil ha mer sex og prøver konstant, og det er naturlig at du blir oppgitt og lei deg, men det hjelper ikke på situasjonen. Hun tenker sikkert at du ikke gir henne plass til å få lysten tilbake, og du tenker: Det skjer jo aldri. Som er en dårlig sirkel. Du må gjøre noe uventet og nytt, og som kanskje ikke ender i samleie, men intimitet. Igjen – det betyr ikke at du ikke har rett, men fokus bør være på resultatet. Send henne en sexy melding på jobb eller by henne opp til dans. Sett på filmen som du vet hun liker, eller planlegg en romantisk date. Gi henne komplimenter uten at du ber om sex etterpå. Hold heller litt tilbake. Endret 23. september 2023 av Helene1982 1
ClausSaus Skrevet 23. september 2023 #11 Skrevet 23. september 2023 Løft blikket og still deg selv følgende spørsmål: Er problemet at hun blir tent på deg, men ikke får seg til å gjøre noe med deg på grunn av tenåringen? Eller er problemet at hun ikke blir tent på deg? 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #12 Skrevet 23. september 2023 Stille sex er det kjedeligste jeg vet. Det er ikke tilfredstillende i det hele tatt, og jeg klarer ikke på noen måte å nyte sexen mens jeg tenker på at andre kan høre oss. Når jeg må konsentrere meg om å ikke lage lyd, klarer jeg ikke å konsentrere meg om nytelsen. Så det gidder jeg ikke. Det er ikke vits å begynne engang. Sex står ikke på programmet hvis noen kan høre oss. K39 Anonymkode: 0dc95...7d3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #13 Skrevet 23. september 2023 Sexlystwen går i bølger. Og er fsktisk ikke allright når man har tenåringer. Vårt sexliv ordnet seg etter barna flyttet ut. Anonymkode: 795f8...e63
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #14 Skrevet 24. september 2023 Min teori er at når noen ikke har sexlyst, er årsaken at sexen ikke er givende nok. Jeg hadde selv en kjæreste hvor lysten var omtrent borte i ca 9 av 10 år. Det føltes ofte som et ork å ha sex, bare en gang i blant jeg virkelig ville. Ellers var jeg stort sett fornøyd i forholdet, og jeg elsket virkelig kjæresten, hadde bare ikke behov for sex. Vi hadde også mange samtaler om dette, og det var veldig vanskelig for meg å sette ord på eller forstå selv hvorfor jeg ikke ville. Med kjæresten jeg har nå derimot, har jeg lyst på sex daglig. Hver gang vi er ferdige, gleder jeg meg til neste runde. Den store forskjellen er at sexen er helt fantastisk. Han er opptatt av at jeg skal få komme nesten hver gang, noe jeg aldri har opplevd eller følt det har vært rom for med andre partnere. Anonymkode: fa80c...62a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå