Gå til innhold

Vil hedre barnevernspedagogen "vår" ❤

Karelia

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg er fostermor til ei jente som dessverre ikke fikk en bra start på livet. Det var alvorlig omsorgssvikt, bl.a. rus, men likevel tok det flere år før barnevernet fikk medhold i å flytte henne i fosterhjem. Som følge av dette har hun store utfordringer i livet, og hun vil nok være preget av dette resten av sitt liv. Hun har opplevd svært mye vondt, men det kunne vært så mye, mye verre.

Takket være et fantastisk menneske i barnevernet som kjempet ukuelig for henne (i så stor grad at det gikk utover både helsa og familielivet), så kommer hun sannsynligvis likevel til å få en bra liv. Med skadeskutte vinger, men så uendelig mye bedre enn det kunne blitt.

Nå skal denne fantastiske barnevernspedagogen snart gå av med pensjon, og på vegne av jenta vår ønsker jeg å hedre henne. Skulle hatt noen tips til en sang (evt sangtekst) som beskriver takknemligheten vi føler over alt hun gjorde for jenta. Har snust litt på "Because you loved me" med Celine Dion, men jeg HATER Celine Dion (altså måten hun synger på) så den orker jeg bare ikke å bruke 🙈 Jeg vet at jenta betyr noe helt spesielt for henne, og at hun ville blitt svært rørt over gesten.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at egne ord er bedre. Konkret om hva det som ble gjort har betydd.

Anonymkode: 80a23...e61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagd et stort bilde (male med duse farger f.eks med fotavtrykk til barnet som symbol på sporene denne dama har satt for dere) og skrevet med egne ord om hva hun har betydd for jenta. Også ville jeg rammet det inn🥰 

Anonymkode: 4b768...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at egne ord er bedre. Konkret om hva det som ble gjort har betydd.

Anonymkode: 80a23...e61

Joda, er enig i det. Og skal skrive et veldig personlig kort til henne. 

Men tenkte i tillegg å lage en fotomontasje med musikk, med bilder av jentungen. Vi bor langt unna hjemplassen og damen har ikke sett jenta på flere år. Hun har i tillegg hatt noen helseutfordringer som gjør at livet innimellom er litt tungt for henne, så jeg ønsker å muntre henne opp litt og minne henne på hvor fantastisk hun er (samtidig som det også er litt terapi for meg) ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville lagd et stort bilde (male med duse farger f.eks med fotavtrykk til barnet som symbol på sporene denne dama har satt for dere) og skrevet med egne ord om hva hun har betydd for jenta. Også ville jeg rammet det inn🥰 

Anonymkode: 4b768...248

Nå kom tårene gitt... ❤ Altså, male kan jeg ikke for fem øre, men den symbolikken var jo helt perfekt. Må tenke litt, jeg er egentlig mer musikkorientert enn kreativ innen tegning og maling 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva gjør denne tråden i kultur?

Anonymkode: d7d24...f01

Haha, helt sikkert min feil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...