Gå til innhold

Er redd for at forloveden min ikke er moden nok til å være i et skikkelig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp av gifte damer her!

Skal gifte meg til sommeren men har en del bekymringer som jeg har prøvd å tatt opp med Forloveden men da sier han bare "det er ikke så seriøst", men jeg føler han ikke forstår hvordan et samliv skal funke...

eksempler er:

- vi er begge litt bilinteressert men mener at jeg skal ha "barnebilen/familiebilen (minivan ellernoe)" hvor hans bil skal være en gammel veteranbil (som vi begge ønsker oss) og ingen andre skal kjøre den bilen

- Jeg skal ta meg av alt barnestellet og fremtidge ting som holder seg av barna våre, (vi har begge studie/jobb)

- Han vil at hans foreldre skal flytte inn hos oss (dette kom ikke frem før etter vi begynte å se på hus og etter forlovelsen) men vil de skal bo gratis og jeg skal hjelpe de når han er på jobb, foreldrene hans er i 50-60 årene og er begge helt friske.

- han vil jeg skal ta alt av husvask, og styr inne, og han hagen... hagen som er mindre enn stuen vår.

hver gang jeg tar opp problemene som blir er det et "fremtidsproblem", g han nekter å gå til parterapi. er det noen måte å hjelpe han på? eller få han til å se min side

Anonymkode: 895ca...3c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare du som kan sette grenser for deg selv og hva du selv godtar. Alt du beskriver høres ut som en mann som er fra utlandet, hvor du tar av familien og han tar seg av hagen. (jeg måtte le når jeg leste dette)

Hvis dette er hva du kan tenke deg så kjør på, men hvis ikke så må du gå, for dette blir det ingen endring på.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet

Om dette er en reell problemstilling... Dump!

Så enkelt. Kom deg ut av forholdet og bryt all kontakt med denne "mannen".

Gifter du deg med denne mannen blir du gratis hushjelp, barnevakt, h*re, og du skal være både hans og hans families tjener.

Han vil ha deg inn i en slavekontrakt, hvor du tydelig også etterhvert skal måtte jobbe mindre, tape penger og pensjon.

Han forteller deg rett ut at han vil utnytte deg.

Denne mannen høres ut som en erkekonservativ religiøs mann som er en potensiell voldsmann, psykisk, fysisk, økonomisk og materielt.

Om du virkelig er i denne situasjonen - vær så snill kontakt nærmeste Krisesenter. I tillegg til dette be om hjelp fra din egen familie og venner for å komme deg ut av forholdet!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Og du - IKKE få barn med denne mannen!!!

Anonymkode: c6432...811

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Godt gjort å få liv i en fyr fra 1750 etter at du gravde ham opp, om ikke annet.

Anonymkode: 442bc...19b

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Ardenus skrev (8 minutter siden):

Det er bare du som kan sette grenser for deg selv og hva du selv godtar. Alt du beskriver høres ut som en mann som er fra utlandet, hvor du tar av familien og han tar seg av hagen. (jeg måtte le når jeg leste dette)

Hvis dette er hva du kan tenke deg så kjør på, men hvis ikke så må du gå, for dette blir det ingen endring på.

Dette kom bare så utav det blå??? vi har vært 50/50 på alt av husstell og leie, var bare etter forlovelsen at dette kom fram? tror det har noe med de nye vennene hans, er det en god måte å ta opp dette? fordi jeg vil jo prøve å redde forholdet. (hvis det ikke endrer seg så er jeg utav døren). det var bare så 180

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette kom bare så utav det blå??? vi har vært 50/50 på alt av husstell og leie, var bare etter forlovelsen at dette kom fram? tror det har noe med de nye vennene hans, er det en god måte å ta opp dette? fordi jeg vil jo prøve å redde forholdet. (hvis det ikke endrer seg så er jeg utav døren). det var bare så 180

Forstår du ikke at dette bare er en side han har hatt hele tiden, men ikke vist før han trodde han hadde kontroll på deg (med forlovelsen).

Nye venner, ut av det blå - det spiller ingen rolle! En mann som sier slikt rett ut, han har ingen skrupler.

Ikke forsøk å endre ham, ikke håp på at han skal endre seg, du kan ikke endre ham!

Kom deg ut av forholdet for din egen del! Å få barn med en slik mann vil være ditt livs største feil!

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk flest endrer seg ikke (grunn verdier) de kan endre seg ved å skjule eller lyve osv, men har de grunn verdier som er sånn å sånn, så endrer folk seg ikke på det.

Joda, det finnes sikkert 10stk i verden som har endra seg, men de aller fleste gjør ikke det, de bare sier ting også går det tilbake i gamle sporet igjen.

Som noen over skriver, han har taket på deg nå, for nå er dere forlova. Hvis du gifter deg med han så veit du hvordan det blir.

De fleste hadde ikke giddet dette.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forstår du ikke at dette bare er en side han har hatt hele tiden, men ikke vist før han trodde han hadde kontroll på deg (med forlovelsen).

Nye venner, ut av det blå - det spiller ingen rolle! En mann som sier slikt rett ut, han har ingen skrupler.

Ikke forsøk å endre ham, ikke håp på at han skal endre seg, du kan ikke endre ham!

Kom deg ut av forholdet for din egen del! Å få barn med en slik mann vil være ditt livs største feil!

Det gir for mye mening, det er ekstremt trist, hadde forventet å bli med denne mannen resten av livet. men ønsker jo en partner, ikke et barn å ha barn med. 

• Hjerte 1
Skrevet

Løp😅

Anonymkode: 8394f...3d7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det gir for mye mening, det er ekstremt trist, hadde forventet å bli med denne mannen resten av livet. men ønsker jo en partner, ikke et barn å ha barn med. 

Denne mannen garanterer jeg blir en voldsmann å ha barn med...

Og du bør komme deg bort, for når han er så trygg på deg som han tydeligvis er nå, så kommer han raskt til å bli verre.

Han har tatt en "skitt-test" på deg nå. Dvs. han har testet deg for å se hvor mye skitt han kan gjøre mot deg og slippe unna med det. Om du går videre i forholdet, gir ham en sjanse, lar tvilen komme ham tilgode eller tror på ev. bortforklaringer han kommer med - da har du bestått testen. Selv om han skulle si at han selvfølgelig ikke mente noe av det, så består du testen bare ved å fortsette forholdet. Og da vil det bli verre. Kan godt hende han en periode igjen hadde oppført seg tilsynelatende normalt og kjærlig igjen. Men han ville fortsatt med å teste deg, bygge deg ned, manipulere deg, utnytte deg. De lar det skje så gradvis at du nesten ikke vil merke det.

Slike menn er det bare en ting å gjøre med  - komme seg helt ut av forholdet, kutte all kontakt, og aldri, aldri, aldri gå tilbake til dem uansett hva de måtte si eller gjøre for å lokke deg tilbake!

Kontakt Krisesenter for råd, snakk med familie og venner av deg som du stoler 100 % på!

• Liker 1
Skrevet

Helt ny her… og mann.. dette virker som en som ikke er et veldig bra manneemne. Veldig utdaterte holdninger kanskje.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde litt lyst dere skulle si jeg overreagerte. men trengte kanskje litt ufiltrert internett tips. Tusen takk til dere alle, usikker på hvordan å gå fram med dette. men jeg vil ikke bli en mamma til en mann i 30 årene.

igjen tusen takk ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Min far ble født i 1936, han tok husvask, skiftet bleier å delte selvfølgelig både bil, ansvar og økonomi med min mor. Din kjæreste høres ut som en forvokst guttunge, eller en mann fra steinalderen.

Anonymkode: fadcd...9fa

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg datet ei dame engang som hadde tradisjonelle ønsker som å være hjemmeværende, ta seg av hus og barn mens jeg skulle jobbe og ta meg av det praktiske.

Helt ok at hun ville det. Jeg ville ikke det. Vi skiltes som venner og har litt sporadisk kontakt i dag. Jeg fant meg ei med ønsker som lignet mer på mine og er lykkelig i forhold i dag. Hun fant seg en som passet henne og de er lykkelig gift i dag (og fire barn).

Ingen av delene var feil. Men vi var feil i lag. Og det er lov.

Nå vet du mer om han og må finne ut av om det er noe du vil og.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (48 minutter siden):

Jeg datet ei dame engang som hadde tradisjonelle ønsker som å være hjemmeværende, ta seg av hus og barn mens jeg skulle jobbe og ta meg av det praktiske.

Helt ok at hun ville det. Jeg ville ikke det. Vi skiltes som venner og har litt sporadisk kontakt i dag. Jeg fant meg ei med ønsker som lignet mer på mine og er lykkelig i forhold i dag. Hun fant seg en som passet henne og de er lykkelig gift i dag (og fire barn).

Ingen av delene var feil. Men vi var feil i lag. Og det er lov.

Nå vet du mer om han og må finne ut av om det er noe du vil og.

Ding-ding-ding! 🔔

Riktig svar!

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke manglende modenhet  som er problemet til forloveden din. Det er holdningene hans. Dette er slik han ønsker å ha det i et forhold. Det går ikke over når han blir eldre.

Det positive er at han er åpen og tydelig på det. Og at han har gitt deg beskjed før dere gifter dere. Dette er ikke riktig for deg (selvsagt!), så da vet du at dere ikke passer sammen, og at du må gjøre det slutt og finne deg en annen.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ønsker en fremtid som slave for mannen din, svigerforeldre og ungene dine, så er det bare å fortsette dette forholdet.

Nå vet du om holdningene hans, så da vet du hva du sier JA til i kirken. Ønsker du ikke dette, så er det ditt ansvar å si nei.

Anonymkode: b148c...038

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

foreldrene hans er i 50-60 årene og er begge helt friske.

Hva sier de om sin sønns kvinnesyn? Er det slik de har oppdratt ham? 

Anonymkode: 04442...dcf

• Liker 2
Skrevet

En iransk venninne av meg opplevde det samme med en iransk mann. Han var skikkelig norsk av seg helt til de ble gift, faktisk. Og så gjorde han fullstendig helomvending over natten. Hun skulle ta seg av alt hjemme, helst slutte å jobbe, han ble ekstremt kontrollerende og sjalu. Hun tok ut separasjon 2 måneder etter bryllupsdagen og er i dag gift med en norsk mann, hvor de er likestilte i forholdet.

Anonymkode: d41d6...c53

• Liker 3
Skrevet

Dette var ganske ekstremt. Jeg har aldri skrevet "dump" her inne noen gang, men denne gangen gjør jeg det. Dump han! Du kommer bare til å angre om dere blir gift og får barn. Dette går nok bare en vei og det er til det verre. 

Anonymkode: 8d9d6...dc9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...