Gå til innhold

Sikker på at vaskehjelp på Kielbåten stjal veska mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uka var jeg på Kielbåten. Da vi skulle sjekke ut hadde jeg dårlig tid og klarte kunststykket å sette igjen veska mi med sminke + bankkort på vasken på doen på lugaren (veske til 8000). Da vi hadde kommet ned i bilen og begynt utkjøring innså jeg at veska var glemt på lugaren og fikk smått panikk. Kom meg ikke opp igjen fordi vi var kjørt av båten. Ringte til «servicetorget» som skulle finne veska og ringe meg tilbake. De ringte etter ca 40 min og hadde snakket med stuepikene som hadde rengjort lugaren. Ingen veske 😣 Jeg sa at jeg VET at den stod der, så hvordan den har blitt borte er et mysterium. De sa at de ikke kunne gjøre noe annet dessverre da stuepikene ikke hadde funnet den. Er det noe jeg kan gjøre eller er den å anses som tapt? 

Anonymkode: 4151c...3f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis døren ikke ble smekket til rommet kan andre passasjerer ha tatt den. Det kan vel heller ikke utelukkes helt at du satt den fra deg et annet sted på vei ut midt i stresset? 

Surt uansett men ta det på reiseforsikringa 

Anonymkode: 4fc09...49e

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis døren ikke ble smekket til rommet kan andre passasjerer ha tatt den. Det kan vel heller ikke utelukkes helt at du satt den fra deg et annet sted på vei ut midt i stresset? 

Vi var allerede forsinket til utkjøringen (derav stresset) og det siste jeg gjorde var å ta ut en ob fra veska mens jeg satt på do før vi skulle ned til bilen 😅 Dørene har jo også smekklås.. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo alltid prøve å anmelde det som tyveri, sjansen for at det kommer noe ut av det er dog liten 😕 

Har du sperret bankkort? Om ikke burde du gjøre det snarest, slik at tyven ikke får brukt pengene dine i tillegg💜 

Utrolig kjipt at slike mennesker finnes!😖 Jeg hadde ringt igjen og maset, hadde også sendt inn en klage. Det er jo helt åpenbart at veska er stjålet :( 

Anonymkode: f737a...532

• Liker 4
Skrevet

Enda godt du hadde tannkosten 😏

Anonymkode: 9baa6...521

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tviler på at noen i color line stjeler. Hvis det er tilfelle, kan det gå kraftig utover omdømme dems. Men så klart, det er kjeltringer over alt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi var allerede forsinket til utkjøringen (derav stresset) og det siste jeg gjorde var å ta ut en ob fra veska mens jeg satt på do før vi skulle ned til bilen 😅 Dørene har jo også smekklås.. 

Du tror det var det siste du gjorde med veska, men det er ikke bombesikkert. Jeg tror hele tiden jeg, og så viser det seg å være feil, vi husker ikke alt når vi stresser. 

Kan du ha satt den fra deg i gangen mens du fikk orden på kofferten osv.? Holdt du mange ting i hendene så kan du ha mistet den fra grepet ditt så den datt av. 

Kan den ha ligget igjen på dekk, at du mistet den i det du la ting i bilen? 

Og døren kan ha sklidd opp

Og ja selvfølgelig kan det være stuepiken også og føler du deg sikker så får du anmelde. 

Hvor lenge er det siden nå forresten? 

Om mobilen din lå der så bruk Google til å "pinge" den, det funker bare om du har lokasjon på men. 

Anonymkode: c3410...0df

• Liker 6
Skrevet

Veske til 8 000 😂

Anonymkode: 6d2b9...cb7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du får ikke dekket at du glemmer noe på reiseforsikring. Det er din egen feil.

https://www.smartepenger.no/skadeforsikring/3458-dette-dekker-ikke-reiseforsikringen

Anonymkode: 82e83...5c7

• Liker 1
Skrevet

Har kjørt båten 4 ganger årlig i 10 år og finner det lite troverdig at noen som jobber på båten vil stjele din veske.

Anonymkode: a2c9e...372

• Liker 2
Skrevet

Savna ikke veska di før du var i bilen?? 
Veldig troverdig.

Anonymkode: 4db8f...4bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enda godt du hadde tannkosten 😏

Anonymkode: 9baa6...521

Hæ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hæ?

Er det det eneste du vil skrive mer i din egen tråd?

Anonymkode: c3410...0df

• Liker 2
Skrevet

Du sier at du vet at den sto igjen der - men samtidig savnet du den ikke før du satt i bilen. Alle som noen sinne har forlagt noe og måttet lete etter det vet at egen hukommelse i sånne situasjoner ikke nødvendigvis er så mye til å stole på som man tror. Ingen seriøs arbeidsgiver vil rette beskyldninger mot sine ansatte på et så vagt grunnlag.

Din forglemmelse, ditt tap - så surt og brutalt er det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Æsj, hater overskriften! Ta ansvar for egne ting og ikke skyld på andre ting du ikke kan bevise. 

Anonymkode: 25ecb...df0

• Liker 4
Skrevet

Når de vasker lugarene, så settes alle dørene opp, og i gangene går da flere vaskehjelper, og flere passasjerer. Så du aner jo ikke hvem som har tatt den, eller om du helt har glemt hvor du sist hadde den. Det er lett å glemme da man er stresset.

Anonymkode: b0efa...536

• Liker 3
Skrevet

Hadde vært mer bekymret over å miste bankkort, førerkort og andre viktige eiendeler enn en pynteveske. Hvem i svarte betaler 8000kr for 1 veske??? Halve jordkloden sitter uten mat og tak over huet. Din glemsomhet, ditt tap. 

Anonymkode: ed18b...609

• Liker 5
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Veske til 8 000 😂

Anonymkode: 6d2b9...cb7

Det er jo en ganske billig veske!  Kjøper man kvalitet som f,eks en veske fra CHLOÉ så koster den fort det dobbelte.  Jeg kjøpte en slik veske til min kone for 13 år siden, og hun bruker den fortsatt daglig.  Så på sikt er det ikke så dyrt....

Anonymkode: ab715...0a4

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo en ganske billig veske!  Kjøper man kvalitet som f,eks en veske fra CHLOÉ så koster den fort det dobbelte.  Jeg kjøpte en slik veske til min kone for 13 år siden, og hun bruker den fortsatt daglig.  Så på sikt er det ikke så dyrt....

Det er vel slikt man må fortelle seg selv for å rasjonalisere at man har brukt så mye penger på et statussymbol. Man kan fint få ei veske til en brøkdel av den prisen som holder i mange år.

Anonymkode: 72887...8ea

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min favorittveske er 13 år, og den kostet 2000 kr. Den brukes nesten hver dag, og den skal jeg ha resten av livet.

Anonymkode: b0efa...536

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...