KnekkeBørre Skrevet 23. september 2023 #21 Del Skrevet 23. september 2023 Romtemperert brus er årsak til skumle lidelser som t eks E-Cola, EpelePepsi,TaBurkulose og flere.. Styr unna! 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #22 Del Skrevet 23. september 2023 Macro skrev (2 timer siden): Hvordan klarer du deg i hverdagen TS? Overraskende bra. Drikker brus et par ganger i året når jeg skal ta meg en skikkelig fest, så er ved god helse. Anonymkode: 6ba44...4a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 23. september 2023 #23 Del Skrevet 23. september 2023 Hvorfor må folk være så frekke mot TS? Det er da et legitimt spørsmål når man ikke vet at det er trygt, uansett hvor innlysende man måtte føle at svaret er selv. Better safe than sorry. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #24 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Overraskende bra. Drikker brus et par ganger i året når jeg skal ta meg en skikkelig fest, så er ved god helse. Anonymkode: 6ba44...4a1 Ehmmm...kanskje bra fysisk. Anonymkode: b3ead...ce4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #25 Del Skrevet 23. september 2023 Ninsuss skrev (9 minutter siden): Hvorfor må folk være så frekke mot TS? Det er da et legitimt spørsmål når man ikke vet at det er trygt, uansett hvor innlysende man måtte føle at svaret er selv. Better safe than sorry. Takk for støtten, jeg er ved godt mot. Jeg liker å spørre om det meste, og lever i god tro om at ingen spørsmål er for dumme. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ehmmm...kanskje bra fysisk. Anonymkode: b3ead...ce4 Hva mener du? At jeg mangler noen hjerneceller? Jeg leste nettopp en artikkel om dumhet og aspartam. Som sagt drikker jeg brus to ganger i året, så har sluppet unna den delen der tror jeg. Anonymkode: 6ba44...4a1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #26 Del Skrevet 23. september 2023 Hva tenker du det er i brus som blir farlig i romtemperatur? Anonymkode: f9ed3...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 24. september 2023 #27 Del Skrevet 24. september 2023 Langtidskok tenker jeg😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #28 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 0.31): Prøver å google, men gir meg bare artikler om at uåpnet brus kan stå i romtemperatur. Det jeg lurer på er om en 1.5-liters brusflaske som er åpnet kan stå i romtemperatur over natta? Anonymkode: 6ba44...4a1 det er en del folk som har daua av det, ofte om det har gått under et døgn også. Anonymkode: cf21d...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 24. september 2023 #29 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 0.31): Prøver å google, men gir meg bare artikler om at uåpnet brus kan stå i romtemperatur. Det jeg lurer på er om en 1.5-liters brusflaske som er åpnet kan stå i romtemperatur over natta? Anonymkode: 6ba44...4a1 Nei, det er ikke farlig. Brus er så syntetisk at det vil ikke utvikle seg noen farlige bakterier eller noe i denne selv om den står i ukevis på kjøkkenbenken. Brus smaker ofte best når den er kald, men den tåler godt å oppbevares i romtemperatur også etter åpning. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #30 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for støtten, jeg er ved godt mot. Jeg liker å spørre om det meste, og lever i god tro om at ingen spørsmål er for dumme. Hva mener du? At jeg mangler noen hjerneceller? Jeg leste nettopp en artikkel om dumhet og aspartam. Som sagt drikker jeg brus to ganger i året, så har sluppet unna den delen der tror jeg. Anonymkode: 6ba44...4a1 Du lever i den tro at ingen spørsmål er for dumme, men da kan jeg fortelle deg at veldig mange her inne har utrolig dumme og uintelligente spørsmål. Så veldig mange spørsmål er så dumme å stille at det er helt flaut! Anonymkode: cf21d...1ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 24. september 2023 #31 Del Skrevet 24. september 2023 Ninsuss skrev (15 timer siden): Hvorfor må folk være så frekke mot TS? Det er da et legitimt spørsmål når man ikke vet at det er trygt, uansett hvor innlysende man måtte føle at svaret er selv. Better safe than sorry. Fordi det kan da umulig i livet være noen som er SÅ dum og uopplyste??? Da er det noen som har gjort en jævlig dårlig jobb i oppdragelsen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 24. september 2023 #32 Del Skrevet 24. september 2023 Hvorfor i alle dager skulle det være farlig? Har du aldri hatt brus eller noe annet stående i et glass over natta / noen timer og så drukket det opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #33 Del Skrevet 24. september 2023 Fikk meg en god latter nå 😂 Er det mulig! Takk ts Anonymkode: 2772a...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 24. september 2023 #34 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 0.31): Prøver å google, men gir meg bare artikler om at uåpnet brus kan stå i romtemperatur. Det jeg lurer på er om en 1.5-liters brusflaske som er åpnet kan stå i romtemperatur over natta? Anonymkode: 6ba44...4a1 Det er farlig dersom du er på fest med folk som putter narkotika i brusflasker. Men brusen holder seg fint selv om det er romtemperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #35 Del Skrevet 24. september 2023 Siden den står i den luften su puster burde det gå greit. Du har ikke dødd av luften enda? Anonymkode: da685...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #36 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva tenker du det er i brus som blir farlig i romtemperatur? Anonymkode: f9ed3...efd Hva er det med pasta og ris da, siden det blir direkte livsfarlig av å stå i romtemperatur? Det er ikke akkurat åpenbart det heller, og det er veldig mange som ikke vet det. Anonymkode: 6b87d...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #37 Del Skrevet 24. september 2023 KristinF skrev (31 minutter siden): Fordi det kan da umulig i livet være noen som er SÅ dum og uopplyste??? Da er det noen som har gjort en jævlig dårlig jobb i oppdragelsen Jeg vil nå påstå at det er du som er uopplyst når du kan kalle andre for dumme fordi de ikke vet det du vet. I innlegget jeg siterer mobber du både TS og hans/hennes foreldre. Anonymkode: 6bb5d...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #38 Del Skrevet 24. september 2023 aksase skrev (45 minutter siden): Nei, det er ikke farlig. Brus er så syntetisk at det vil ikke utvikle seg noen farlige bakterier eller noe i denne selv om den står i ukevis på kjøkkenbenken. Brus smaker ofte best når den er kald, men den tåler godt å oppbevares i romtemperatur også etter åpning. Altså: Her må det noen nyanseringer til, for å backe TS litt. TS presiserer at brusflasken er åpnet, men ikke om noen har drukket direkte fra flasken, eller om brus bare har blitt helt fra flasken over i glass. Hvis det første er tilfellet, altså at det er drukket direkte fra flasken og den har blitt stående i romtemperatur over natten etterpå, så vil det jo ha dannet seg bakterievekst rundt tuten på flasken, pga bakterier som er tilført fra munnhulen til den som har drukket av flasken. Det har ingenting å si om dette er TS selv - bakterier fra munnen vil yngle i romtemperatur uansett. De vil ikke gjøre noen syke nødvendigvis, men det er uhygiensk å drikke av flasken igjen etter å ha latt den stå i romtemperatur. Jf denne artikkelen om vasking av vannflasker: https://www.godt.no/aktuelt/i/xgmQpn/saa-ofte-boer-du-vaske-drikkeflasken Merk også lunsjdiskusjonen som er utgangspunkt for artikkelen: Noen rundt artikkelforfatterens lunsjbord mente at drikkeflasker til vann aldri behøvde å vaskes, selv ikke etter mange års bruk, andre vasket dem en gang i uken. Ekspertene som blir intervjuet i saken mener derimot at slike flasker bør vaskes like ofte som et hvilket som helst drikkeglass. Så kanskje er ikke spørsmålet til TS så idiotisk likevel. Anonymkode: 9f1a0...406 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #39 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det med pasta og ris da, siden det blir direkte livsfarlig av å stå i romtemperatur? Det er ikke akkurat åpenbart det heller, og det er veldig mange som ikke vet det. Anonymkode: 6b87d...6ed Pasta og ris blir ikke direkte livsfarlig av å stå i romtemperatur. Det KAN danne seg bakterier om det står i mange timer,og man KAN bli syk av det. Men det er da pasta og ris som er tilsatt vann,og som KAN danne disse bakteriene pga fuktigheten og temperaturen. Brus er jo allerede "fuktig" og de fleste drikkevarer tåler fint romtemperatur. (Selvfølgelig bortsett fra melk som blir sur og juice som kan begynne å gjære pga fruktinnholdet) Anonymkode: f9ed3...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #40 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså: Her må det noen nyanseringer til, for å backe TS litt. TS presiserer at brusflasken er åpnet, men ikke om noen har drukket direkte fra flasken, eller om brus bare har blitt helt fra flasken over i glass. Hvis det første er tilfellet, altså at det er drukket direkte fra flasken og den har blitt stående i romtemperatur over natten etterpå, så vil det jo ha dannet seg bakterievekst rundt tuten på flasken, pga bakterier som er tilført fra munnhulen til den som har drukket av flasken. Det har ingenting å si om dette er TS selv - bakterier fra munnen vil yngle i romtemperatur uansett. De vil ikke gjøre noen syke nødvendigvis, men det er uhygiensk å drikke av flasken igjen etter å ha latt den stå i romtemperatur. Jf denne artikkelen om vasking av vannflasker: https://www.godt.no/aktuelt/i/xgmQpn/saa-ofte-boer-du-vaske-drikkeflasken Merk også lunsjdiskusjonen som er utgangspunkt for artikkelen: Noen rundt artikkelforfatterens lunsjbord mente at drikkeflasker til vann aldri behøvde å vaskes, selv ikke etter mange års bruk, andre vasket dem en gang i uken. Ekspertene som blir intervjuet i saken mener derimot at slike flasker bør vaskes like ofte som et hvilket som helst drikkeglass. Så kanskje er ikke spørsmålet til TS så idiotisk likevel. Anonymkode: 9f1a0...406 Jeg scrollet igjennom tråden for å se om noen hadde nevnt dette. Jeg har drukket av vannflasker, for så å oppleve at det lukter *død* av flaska etter noen dager. Jeg vet ikke om det var farlig, men det luktet udrikkelig. Jeg antar at det samme gjelder for brus. Anonymkode: 269bc...215 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå