AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #41 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg scrollet igjennom tråden for å se om noen hadde nevnt dette. Jeg har drukket av vannflasker, for så å oppleve at det lukter *død* av flaska etter noen dager. Jeg vet ikke om det var farlig, men det luktet udrikkelig. Jeg antar at det samme gjelder for brus. Anonymkode: 269bc...215 Vil nok ta lenger tid før det lukter av brusen,husk at den er tilsatt masse greier for at den skal holde lenger. Anonymkode: f9ed3...efd
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #42 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg scrollet igjennom tråden for å se om noen hadde nevnt dette. Jeg har drukket av vannflasker, for så å oppleve at det lukter *død* av flaska etter noen dager. Jeg vet ikke om det var farlig, men det luktet udrikkelig. Jeg antar at det samme gjelder for brus. Anonymkode: 269bc...215 De bakteriene og den lukta kommer mest trolig fra din egen munnhule, ikke produktet. Om du har uren hunnhule og drikker av en flaske så smitter det over. Anonymkode: b3ead...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #43 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De bakteriene og den lukta kommer mest trolig fra din egen munnhule, ikke produktet. Om du har uren hunnhule og drikker av en flaske så smitter det over. Anonymkode: b3ead...ce4 Uren munnhule? Det finnes ingen som har "ren" munnhule altså. https://www.odont.uio.no/iob/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/Arkiv/bakterier.html Sitat Munnen vår har milliarder bakterier Når de første flercellede organismene oppsto, hadde bakterieceller vært på jorden i mer enn 2 milliarder år. Gjennom utvikling, ble det dannet et spesielt forhold mellom bakterier og flercellede organismer, med etableringen av en flora som ofte er veldig spesifikk for forskjellige organismer. I vår munn finnes det mer enn 1000 typer bakterier, med om lag 5 milliarder bakterieceller per teskje saliva. Mange av disse bakteriene er streptokokker, runde celler som vokser i kjeder. Anonymkode: 9f1a0...406 1 1
Eva-Lena Skrevet 24. september 2023 #44 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 0.31): Prøver å google, men gir meg bare artikler om at uåpnet brus kan stå i romtemperatur. Det jeg lurer på er om en 1.5-liters brusflaske som er åpnet kan stå i romtemperatur over natta? Anonymkode: 6ba44...4a1 Seriøst??? Hva er du redd for?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #45 Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uren munnhule? Det finnes ingen som har "ren" munnhule altså. https://www.odont.uio.no/iob/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/Arkiv/bakterier.html Anonymkode: 9f1a0...406 Du vet hva jeg mente. Mange som aldri pusser tenner, har infeksjoner o.l. Anonymkode: b3ead...ce4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #46 Skrevet 24. september 2023 Dere kan bare roe ned nå altså, har fått svar på spørsmålet mitt og drukket opp brusen. - TS Anonymkode: 6ba44...4a1
Nymphadora Skrevet 24. september 2023 #47 Skrevet 24. september 2023 KristinF skrev (7 timer siden): Fordi det kan da umulig i livet være noen som er SÅ dum og uopplyste??? Da er det noen som har gjort en jævlig dårlig jobb i oppdragelsen Snakk om oppdragelse, så ble jeg oppdratt til å behandle andre mennesker med respekt. Og derfor mener jeg fremdeles at det hadde holdt med å svare på spørsmålet til TS. Hets, som er det du og mange andre driver med, er helt unødvendig. Er det slik du ble oppdratt til å behandle andre? 2
William_S Skrevet 27. september 2023 #48 Skrevet 27. september 2023 Nei det går absolutt fint. Men den kan som flere har nevnt her være litt tam.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #49 Skrevet 27. september 2023 Dette må være en spøk. Anonymkode: a093b...a3a
Grüner Skrevet 27. september 2023 #50 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 0.31): Prøver å google, men gir meg bare artikler om at uåpnet brus kan stå i romtemperatur. Det jeg lurer på er om en 1.5-liters brusflaske som er åpnet kan stå i romtemperatur over natta? Anonymkode: 6ba44...4a1 Selvfølgelig!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #51 Skrevet 27. september 2023 Ingen fare. Det har jeg gjort mange ganger. Brus blir ikke bedervet. Anonymkode: 470fd...ffb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #52 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 12.05): Vil nok ta lenger tid før det lukter av brusen,husk at den er tilsatt masse greier for at den skal holde lenger. Anonymkode: f9ed3...efd Sikker på det? Så lenge den inneholder mest vann, sukker og syre så trenger de vel ikke å tilsette så mye konserveringsmidler? Likør og vin holder seg i ti-år på flaske Anonymkode: 269bc...215
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #53 Skrevet 27. september 2023 On 9/24/2023 at 4:30 PM, AnonymBruker said: Dere kan bare roe ned nå altså, har fått svar på spørsmålet mitt og drukket opp brusen. - TS Anonymkode: 6ba44...4a1 Nei TS, vi kan ikke roe ned... For du spørr om noe som er så inni granskæven rart å spørre om.... Anonymkode: ded7b...3a0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #54 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 13.24): De bakteriene og den lukta kommer mest trolig fra din egen munnhule, ikke produktet. Om du har uren hunnhule og drikker av en flaske så smitter det over. Anonymkode: b3ead...ce4 Hvis du ser på posten jeg quotet så var det akkurat den mekanismen jeg sa meg enig i… Anonymkode: 269bc...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå