Gå til innhold

Kjærestens barn har fått barnemark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk kjæreste, som har barnehagebarn 50% av tiden, så vi tilbringer ca 50% av tiden sammen. Nå har de fått mark.

Spørsmålet mitt er da, mtp at marken behandles i 2 omganger med 2 ukers mellomrom, burde jeg og kjæresten holde oss unna hverandre til de er helt ferdigbehandlet for å slippe at også jeg blir smittet, eller går det nok bra om vi møtes før dette? Vi pleier å bo sammen når barna er hos den andre forelderen. Bekymrer meg litt for at det vil ta lang tid å behandle da det ene barnet sutter en del på tommelen 😞

Anonymkode: 0deb3...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nokså vanlig ting som går i bhg, tviler på at foreldren kommer til å bli smitta av makken i ræva.

Anonymkode: f59b1...609

• Liker 1
Skrevet

Ta en tablett selv nå og om to uker selv. No problem. Går fort over!

Anonymkode: 98b72...a54

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er heldigvis ikke smittet (ennå), og håper ikke jeg blir det heller. Derfor jeg lurer på om vi bør unngå å bo sammen igjen før de er ferdigbehandlet. Det er jo ganske smittsomt, og så er jeg redd for at tommelsugingen vil gjøre det vanskeligere å bli kvitt det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er heldigvis ikke smittet (ennå), og håper ikke jeg blir det heller. Derfor jeg lurer på om vi bør unngå å bo sammen igjen før de er ferdigbehandlet. Det er jo ganske smittsomt, og så er jeg redd for at tommelsugingen vil gjøre det vanskeligere å bli kvitt det.

Om ungen ikke først klør seg bak er det jo ikke fsre for smitte via tommel? De lever ikke i munn. 

Anonymkode: 10cf6...2c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle i husstanden bør ta behandling samtidig. Også selv om man ikke merker noe, man kan ha det uten at man har symptomer (ennå). Du også. Det er to tabletter, så det er ikke noe styr. Ingen grunn til å unngå å bo sammen.

Anonymkode: 4e9f9...8b2

• Nyttig 1
Skrevet

Hele husholds skal gjennomgå kur. Så ta deg kuren du å, selv om du ikke bor sammen med unga 

Anonymkode: 7ba1a...ac9

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker, varsle barnehagen. Du vil ikke ha det tilbake. Åpenhet. Og ta markkur. 

Nå er det noen år siden gullet mitt var barn. Men, hun tok i alt, nyskjerrig. Døde fugler, dvs, fuglelopper, fikk småbarnsmark. Lus i håret. Barnehagen. Alt kunne behandles  

Dette er en småbarns hverdag. 

Skrevet

Vi har hatt det to ganger. Ene gangen tror jeg vi ble smittet  av uvasket salat e.l., da vi var på hotell med vegetarmat noen uker  Jeg slet skikkelig med å bli kvitt det enda jeg verken sutter på fingre eller klør meg i rompa som barn gjør. Jævlig! å ha, se masse mark som kravler inn og ut i avføringen... Dessuten klør det jo i rompa, og så får man det bilde i hodet at de kryper ut på natten og det er derfor det klør... En liten digresjon. Men unger klør seg garantert i rompa. Før de putter fingeren i munnen..

Anonymkode: 0e40d...224

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle i husstanden bør ta behandling samtidig. Også selv om man ikke merker noe, man kan ha det uten at man har symptomer (ennå). Du også. Det er to tabletter, så det er ikke noe styr. Ingen grunn til å unngå å bo sammen.

Anonymkode: 4e9f9...8b2

Vi er ikke i samme husstand. Kjæresten min bor hos meg ved barnefri. Jeg er sjelden sammen med barna. Så spørsmålet er om det er sannsynlig at jeg kan få det via kjæresten.

Skrevet
19 minutter siden, Helene said:

Jeg tenker, varsle barnehagen. Du vil ikke ha det tilbake. Åpenhet. Og ta markkur. 

Nå er det noen år siden gullet mitt var barn. Men, hun tok i alt, nyskjerrig. Døde fugler, dvs, fuglelopper, fikk småbarnsmark. Lus i håret. Barnehagen. Alt kunne behandles  

Dette er en småbarns hverdag. 

Og det er grunnen til at vi ikke bor sammen 😅

Men takk alle sammen, da tar jeg en kur jeg og for sikkerhets skyld!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta for guds skyld kur alle sammen.

OG kokvask sengetøy, håndklær, vask dørhåndtak og ta en ordentlig rengjøringsrunde samtidig som begge tablettene. Vi har også skiftet på senga hver dag de første dagene, og ta en dusj hver morgen og nattklærne rett i maskina (marken kryper ut om natta og legger egg.) Er dere nøye med dette forsvinner marken fort. 

Anonymkode: f3bbe...687

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

OG kokvask sengetøy, håndklær, vask dørhåndtak og ta en ordentlig rengjøringsrunde samtidig som begge tablettene. Vi har også skiftet på senga hver dag de første dagene, og ta en dusj hver morgen og nattklærne rett i maskina (marken kryper ut om natta og legger egg.) Er dere nøye med dette forsvinner marken fort. 

Godt råd. Men som sagt, dette er endel av det å ha barn. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for gode råd, de skal etterleves!

3 minutter siden, Helene said:

Og det er grunnen til at jeg ikke har barn 😜

• Liker 1
Skrevet
Helene skrev (5 minutter siden):

Absolutt, så innlegget er skrevet av mor (meg) som har hadd barnemarkrunder i hus og derfor litt erfaring på hvordan få det raskt vekk. Fy flate, verste jeg vet om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Absolutt, så innlegget er skrevet av mor (meg) som har hadd barnemarkrunder i hus og derfor litt erfaring på hvordan få det raskt vekk. Fy flate, verste jeg vet om. 

Helt enig. Det var helt forferdelig. Men måtte igjennom det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en fantastisk kjæreste, som har barnehagebarn 50% av tiden, så vi tilbringer ca 50% av tiden sammen. Nå har de fått mark.

Spørsmålet mitt er da, mtp at marken behandles i 2 omganger med 2 ukers mellomrom, burde jeg og kjæresten holde oss unna hverandre til de er helt ferdigbehandlet for å slippe at også jeg blir smittet, eller går det nok bra om vi møtes før dette? Vi pleier å bo sammen når barna er hos den andre forelderen. Bekymrer meg litt for at det vil ta lang tid å behandle da det ene barnet sutter en del på tommelen 😞

Det er ikke så smittsomt, mulig de har spist noe barnehagen. Sand eller slikket på noe. 
første kuren tar knekken, andre dosen sørger for å ta de få restene som er igjen 

Anonymkode: b25f1...634

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke så smittsomt, mulig de har spist noe barnehagen. Sand eller slikket på noe. 
første kuren tar knekken, andre dosen sørger for å ta de få restene som er igjen 

Anonymkode: b25f1...634

Vel, det kravler levende mark i flere dager etter første tablett, så resmitte skjer absolutt med barn. For voksne som blir paniske og strenge på hygiene er det enklere å bli kvitt, men at alt dør på dag 1 skjer ikke. Så du har 1-3 dager med kravlende mark som legger egg før virkestoffet i tabletten tar knekken på nervesystemet deres, og siden det ikke dreper eggene vil et barn som klør seg og deretter får dette i munnen være resmittet allerede på dag 2. Alternativet for å knerte både levende + egg i tarm er Zentel, som legene skriver ut om man ikke kommer i mål med Vermox. 

Vil absolutt påstå at det er ganske smittsomt, er en grunn til at det sprer seg så mye i barnehagene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg tipper du har det allerede.. unger klør seg, og tar på ting. Dette klør noe forjævlig. Kjøp deg makkekur og ta for sikkerhet skyld og hold deg unna de til det er borte 

Anonymkode: 57194...b3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En mark hvor da? I håret? Høres fælt ut med kløe. 

Anonymkode: eb868...229

Hva? Når barn klør seg og tar på ting så er det makkeegg de sprer.. så om man tar på noe og ikke vasker hendene..

Anonymkode: 57194...b3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...