Gå til innhold

Samboer drar ut to ganger i uka, baby 3 mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å drikke seg full 1-2 ganger i uka er overhodet ikke normalt, med mindre du er 18 år og studerer i et sosialt miljø. Det høres ut som han har et alkoholproblem. Man skal ikke slutte å leve selvom man får barn, men å drikke seg full 1-2 ganger i uken er problematisk. Det er jo både dyrt og helseskadelig. Jeg hadde aldri tolerert dette fra min mann! De få gangene han er ute og er sosial tar det ikke av, men han må sove på sofaen da berusede personer IKKE skal sove i samme rom som barn, det er vel regel nummer èn. 

Anonymkode: 784ed...620

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Samboeren min drar ut 1-2 ganger per uke og blir ganske full. Babyen vår er 3 måneder og har fortsatt en del kveldsuro som jeg da må deale med alene når han er ute. Det plager meg at han blir så full, men det har ikke hjulpet å si fra. I vennegjengen hans drikker de aldri bare et par øl, det er alltid runde på runde på runde osv. Samboeren er veldig god på alle måter ellers, gjør sin del av husarbeidet og er flink med babyen. Er det meg som er kjip som synes én til to ganger i uka med mye alkohol er problematisk? Hadde ikke hatt et problem med at han bare tok et par øl etter jobb og kom hjem i nitiden. Tanker?

Anonymkode: b7898...b45

Dersom han var slik før du ble gravid har du selv gjort et dårlig valg. Du kan ikke bare regne med folk forandrer seg. For noen er øl livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å det startet han med etter dere fikk baby eller? 

Nei, det er ikke ok. Verken for deg eller barnet. Regner med at han ikke var avholds før dere fikk barn.. «Som man reder , ligger man» er det noe som heter. 

Anonymkode: f3118...83b

Nei men vet du faen meg hva. Voksne ordentlige menn klarer fint å innse at tiden for hyppig rølpefyll er forbi når de blir fedre. 

Anonymkode: 86eed...3a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei men vet du faen meg hva. Voksne ordentlige menn klarer fint å innse at tiden for hyppig rølpefyll er forbi når de blir fedre. 

Men nå er vel kanskje ikke mannen til ts en ordentlig mann? 

Vi vet ingenting om han eller forholdet dems. 

Anonymkode: 7a06b...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er dét de som er verpesyke forteller seg selv for å slippe å sitte med ansvaret for egne elendige valg av barnefar.

Anonymkode: cbb83...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva hvis det skjer noe med deg, at du blir syk, brenner deg på kaffe eller et annet uhell og må på legevakta f.eks, og han må trå til og være med den lille? Og er sørpe full på byen...? 

Anonymkode: 522aa...66d

Dårlig argument, da man kan være aleneforsørger eller rett og slett være alene hjemme. 

Anonymkode: d3fa9...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Babyen skal ikke sove på samme rom som han når han har drukket, det er det første jeg hadde tatt tak i hvertfall. Jeg vet ikke om du kan forvente at han skal endre hele livet sitt nå, du skrev at alle vennene hans drikker ? Det virker jo som han er i et typisk miljø.. Tror jeg hadde satt foten hardt ned og revurdert hele forholdet. Hvis han ikke er interessert i å være far og gjøre de prioriteringene så er det heller ikke noe du kan tvinge han til. Da er det bedre å være alene med barnet og slippe alt stress, bekymringer og irritable situasjoner.. Det der høres ut som en mann som kommer til å svikte både deg og barnet gjentatte ganger. 

Anonymkode: f3118...83b

Babyen sover i bedside, ikke noe farlig om pappaen snorker av seg fylla på andre siden. Det er når babyen sover i voksensenga at man ikke skal sove i samme seng om man røyker eller drikker. 

Anonymkode: 45b8c...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bestille time på familievernkontoret NUH! For sånn kan det ikke fortsette. Har han et alkoholproblem så er det ditt ansvar å sørge for at barnet ikke trenger å vokse opp med det, for en person med alkoholproblem tar sjeldent initiativ til slik selv, for de har jo ikke et problem må vite. 

Anonymkode: 45b8c...368

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drikke seg full to ganger i uka er altfor mye! Og skjer det da både fredag og lørdag. Eller en ukedag? 

Har du god kontakt med svigerforeldre? Jeg ville snakket med dem om dette. 

Hva er det han jobber med og hva slags omgangskrets har han hvor dette er innafor? I hans alder er det uvanlig 

Anonymkode: ef72f...a59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 30-årene selv, høyere utdanning og bor i Oslo. Det hadde jeg reagert veldig på. Også at han har lyst. 

Betyr det at hver fredag/lørdag drar han ut og blir drita full? + kanskje en gang til?

Har ikke andre i vennegjengen også barn? I vår vennegjeng fikk de fleste barn rundt samme tid, så her er alle i samme båt. Selv om vi var glad i en fest før, så føles det veldig unaturlig å skulle gjøre hver helg når man har fått barn. 

Anonymkode: 91366...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...