Gå til innhold

Samboer drar ut to ganger i uka, baby 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min drar ut 1-2 ganger per uke og blir ganske full. Babyen vår er 3 måneder og har fortsatt en del kveldsuro som jeg da må deale med alene når han er ute. Det plager meg at han blir så full, men det har ikke hjulpet å si fra. I vennegjengen hans drikker de aldri bare et par øl, det er alltid runde på runde på runde osv. Samboeren er veldig god på alle måter ellers, gjør sin del av husarbeidet og er flink med babyen. Er det meg som er kjip som synes én til to ganger i uka med mye alkohol er problematisk? Hadde ikke hatt et problem med at han bare tok et par øl etter jobb og kom hjem i nitiden. Tanker?

Anonymkode: b7898...b45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit, selvsagt. 

Anonymkode: bb5d0...891

• Liker 14
Skrevet

Det er jo helt uforenlig med å leve et familieliv. 

Hva tenker han om helsen sin?

Hva skjer når barnet blir eldre? Må du ta alle helger, følge i bursdager, playdates osv? 

Er han dårlig form dagen etter?

Jeg tenker han har et alkoholproblem.  

Anonymkode: ae742...76b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere ikke snakket om dette før, er det på tide å ta praten nå. Jeg tenker sånn generelt skal man jo ikke slutte å leve når man får barn, men 1 til 2 ganger i uka er litt krise. Det er ganske respektløst ovenfor deg, og han mister jo en del av den tiden nå som går for fort. Er ikke sjarmerende med en fyllesyk pappa flere ganger i uka. Her bør du sette ned foten, og dere må bli enige om noe mye bedre. Hahaha, jeg tenker sånn en gang hver tredje måned. 

Anonymkode: fd59c...cce

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

1-2 ganger i uka er ikke innafor. At han ikke skjønner det selv. Hvor mye fritid får du?? Å dere samsover vel ikke mens han er full? 

Anonymkode: 45b8c...368

• Liker 2
Skrevet

Ikke greit. Ikke bare med tanke på babyen men også deg og forholdet. Egoistisk av han å prioritere seg selv sånn med en 3 mnd gammel baby. 

Skrevet

Hva hvis det skjer noe med deg, at du blir syk, brenner deg på kaffe eller et annet uhell og må på legevakta f.eks, og han må trå til og være med den lille? Og er sørpe full på byen...? 

Anonymkode: 522aa...66d

Skrevet

Det følger ansvar og begrensninger med å få barn. Det er det på tide at han forstår fullt ut. 

Anonymkode: 522aa...66d

• Liker 2
Skrevet

Han har foreløpig ikke forstått at han nå har familie og det ansvaret som følger med. Hvis han ikke greier å forstå det, har du et problem. Og du må absolutt ikke la baby sove i sengen deres hvis han har drukket. Mulig du må være den voksne her og ta ansvar for deg selv og barnet deres.

Anonymkode: 51f5c...3d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Samboeren min drar ut 1-2 ganger per uke og blir ganske full. Babyen vår er 3 måneder og har fortsatt en del kveldsuro som jeg da må deale med alene når han er ute. Det plager meg at han blir så full, men det har ikke hjulpet å si fra. I vennegjengen hans drikker de aldri bare et par øl, det er alltid runde på runde på runde osv. Samboeren er veldig god på alle måter ellers, gjør sin del av husarbeidet og er flink med babyen. Er det meg som er kjip som synes én til to ganger i uka med mye alkohol er problematisk? Hadde ikke hatt et problem med at han bare tok et par øl etter jobb og kom hjem i nitiden. Tanker?

Å det startet han med etter dere fikk baby eller? 

Nei, det er ikke ok. Verken for deg eller barnet. Regner med at han ikke var avholds før dere fikk barn.. «Som man reder , ligger man» er det noe som heter. 

Anonymkode: f3118...83b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å det startet han med etter dere fikk baby eller? 

Nei, det er ikke ok. Verken for deg eller barnet. Regner med at han ikke var avholds før dere fikk barn.. «Som man reder , ligger man» er det noe som heter. 

Du burde vel heller holde kjeft enn å "gi av dine gode råd".

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (10 minutter siden):

Du burde vel heller holde kjeft enn å "gi av dine gode råd".

Slapp av du… Man velger hvem man får barn med, vi bor i Norge. Kan faktisk ikke forvente at folk skal endre personlighet etter man har fått barn. 

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Var dette noe han drev med før dere fikk barn? Snakket dere noe om dette før dere valgte å få barn? 

Det er absolutt ikke greit at han gjør dette når dere har et barn i sammen. Dere må snakke i sammen. 

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Å drikke seg full to ganger i uken er ikke normalt når man har barn.

Klarer han seg ikke uten å drikke har han et alkoholproblem. Har han det vil det bare bli verre.

Drakk han sånn før dere fikk barn også?

Anonymkode: 28c80...ed6

Skrevet

Hva er han, 19 år og ferdig utdanna på livets harde skole?

Altså, normale voksne går ikke på fylla en til to ganger i uken. 

Be ungen, han angivelig voksne av de to du har, altså, ta seg til helvete sammen eller flytt. Så skaffer du voksen partner neste gang. 

Anonymkode: 695b6...630

• Liker 3
Skrevet

Hva sier han om du sier du vil ha like mange "Frikvelder" som han der han må ta alt av kveldsstell og ansvar?

Anonymkode: 367d1...489

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde jeg ikke orket. 

Anonymkode: b9c47...11a

Skrevet

Uakseptabelt. 1 kveld i måneden med festing hadde kanskje vært ok. Han må ha et alkoholproblem? 

Anonymkode: f7d9f...e90

Skrevet

TS her.

Takk for støtte på at dette er et reelt problem. Jeg må finne en måte jeg kan prøve å løse det på. Vi er i 30-årene med høyere utdanning og jobb. Jeg trodde oppriktig at drikkemønsteret skulle endre seg når vi fikk en baby, men forstår dere som mener at det var naivt. Som sagt er alt veldig bra og stabilt utenom dette problemet. Men med babyen har det blitt et veldig stort problem, og jeg tenker også at han har et alkoholproblem. Babyen sover i bedside crib på min side og aldri i selve sengen og vi har god gjennomlufting, men jeg sover veldig mye dårligere og ligger våken og bekymrer meg når han kommer hjem sent og/eller har drukket mye. Hvis noen har tips til hvordan vi kan løse dette uten å gå fra hverandre så setter jeg pris på det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Takk for støtte på at dette er et reelt problem. Jeg må finne en måte jeg kan prøve å løse det på. Vi er i 30-årene med høyere utdanning og jobb. Jeg trodde oppriktig at drikkemønsteret skulle endre seg når vi fikk en baby, men forstår dere som mener at det var naivt. Som sagt er alt veldig bra og stabilt utenom dette problemet. Men med babyen har det blitt et veldig stort problem, og jeg tenker også at han har et alkoholproblem. Babyen sover i bedside crib på min side og aldri i selve sengen og vi har god gjennomlufting, men jeg sover veldig mye dårligere og ligger våken og bekymrer meg når han kommer hjem sent og/eller har drukket mye. Hvis noen har tips til hvordan vi kan løse dette uten å gå fra hverandre så setter jeg pris på det. 

Babyen skal ikke sove på samme rom som han når han har drukket, det er det første jeg hadde tatt tak i hvertfall. Jeg vet ikke om du kan forvente at han skal endre hele livet sitt nå, du skrev at alle vennene hans drikker ? Det virker jo som han er i et typisk miljø.. Tror jeg hadde satt foten hardt ned og revurdert hele forholdet. Hvis han ikke er interessert i å være far og gjøre de prioriteringene så er det heller ikke noe du kan tvinge han til. Da er det bedre å være alene med barnet og slippe alt stress, bekymringer og irritable situasjoner.. Det der høres ut som en mann som kommer til å svikte både deg og barnet gjentatte ganger. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...