Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det var et veldig bra tilbud. Hvor endte du opp? I min kommune gjør de ingen forskjell på samfunnsviter eller ingeniør når det gjelder lønn. 

Anonymkode: 703d0...72f

Jeg takket ja til tilbudet i det private og endte opp i en by i Nord-Norge (kanskje dette er også en grunn for at tilbudene var relativt «høye»?). Det private hadde litt flere goder og mer spennende arbeidsoppgaver, syntes jeg.  

Anonymkode: bae54...074

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

To typiske kommentarer fra folk som ikke selv har kommet noen vei i livet, men som tviholder på sitt ståsted og tankegang. Fint om dere i denne lille klubben kan holde dere for dere selv, så kan vi andre utdanne oss, jobbe og føre landet og økonomien fremover.

Selvfølgelig er det bedre å ha en master enn ikke å ha master, og de fleste som tjener over medianinntekt har en god utdannelse.

De ekstremt få som blir superrike har helt andre faktorer som grunnlag for sin rikdom, men som ikke lar seg etterape for de fleste. Utdannelse er den tryggeste veien til et trygt og godt liv for de aller fleste som har noe i hodet og skjønner hvordan samfunnet er bygget opp.

Anonymkode: 610e1...0ac

Så jeg har ikke kommet noen vei i livet. I motsetning til deg da antar jeg?

Jeg har forresten ingen tro på at du har høyere utdanning enn meg.

Jeg har hele livet jobbet i privat næringsliv, og der er det helt andre faktorer enn utdanning som avgjør lønn. Du kommer trolig aldri til å forstå dette.

Skrevet

Jeg vil tippe en startlønn på rundt 600k i nærheten av de store byene. Man blir ikke rik som arealplanlegger.

Anonymkode: f4a70...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 13.33):

Jeg vil tippe en startlønn på rundt 600k i nærheten av de store byene. Man blir ikke rik som arealplanlegger.

Anonymkode: f4a70...87c

Hehe, de færreste yrker man faktisk blir rik av dessverre. Men 600 er en god start! Og av hva jeg har inntrykk av stiger man ofte fortere i lønn i den type yrker, særlig i det private. Etter bare noen år så er man plutselig oppå på 700++ og videre opp til 800. Kjenner en som hadde nærmere 1 mill med alt av tillegg og mye reising. Så det er litt hva du gjør det til og hvordan du er i forhandlingene. Samme som sykepleiere, de har en elendig grunnlønn, men flere kan jo tjene over 1 mill som turnus sykepleie. I offshore eller spesialist. Så mulighetene er mange. Og heldigvis for mitt vedkommende så kan jeg bli mye mer enn bare arealplanlegger ☺️

Anonymkode: 5c63d...1d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...