AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Andre som har halsbrann i 2.trimester? Hva hjelper for dere? Anonymkode: 46065...516
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #2 Skrevet 23. september 2023 Jeg pleide ta en gaviscon (eller to hvis det var ille). Anonymkode: f8d0e...224
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #3 Skrevet 23. september 2023 Slet veldig med halsbrann i graviditeten selv. Spurte jordmor både på helsestasjonen og privat og fikk til svar at jeg måtte teste det som var tilgjengelig på apoteket reseptfritt. Brukte flere hundre kroner på det og ingeting funket. Gikk til legen og fikk resept på noen tabletter som man tar 1 til dagen. Halsbrannen forsvant med en gang og jeg angret på at jeg gikk i ukesvis med en halsbrann som gjorde at jeg brakk meg og ikke klarte å fungere. Neste gang jeg er gravid går jeg til legen og får resept med en gang jeg kjenner halsbrann. Var en ny hverdag! Husker ikke hva de het men det vet legen 😁 Anonymkode: 2d754...69f 1 1
Arkana Skrevet 23. september 2023 #5 Skrevet 23. september 2023 Jeg slet med mye halsbrann, særlig om natten. Det som hjalp var å ikke spise etter kl 19. Titralac (min foretrukne syrenøytraliserende) og å sove med hodet hevet om natten.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 Omeprazol på resept. 1 tablett hver morgen nøytraliserer magesyren. De fleste blir helt fine med dette, men jeg trenger flytende Gaviscon i tillegg, som legger et «lokk» på mageinnholdet i tillegg. Anonymkode: 5bc2d...e2e
myMa Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 Gaviscon fungerte best for meg av de reseptfrie alternativene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå