Gå til innhold

Mannen gjør lite, føler meg ensom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: vi har 3 barn, 8, 16 og 19. Jeg er på pleiepenger for mellomste barnet pga asperger, dyp depresjon, angst og utprøving av medisiner. Jeg jobber 40 %. Tiden utenom går med til behandling av ungdommen, tid for meg til å hente krefter, telefoner møter og div.

Men hjemme... sikkert et luksusproblem... men jeg føler at jeg gjør alt. Jeg holder orden på avtaler og medisiner ang mellomste. Når det kommer til det daglige så følger jeg opp lekser, avtaler med minste. H#n har sluttet på Sfo så vi prøver med andre foreldre og avtale lekedate etter skolen. Samboer har null kontroll/ interesse for dette. Han gjør lekser med barnet om jeg minner han på det når jeg jobber . Hender han gjør det utenom også...klesvask, støvsuging, innkjøp av mat, lage Handleliste, brette klær, pakke gymbag, dosere medisiner, holde kontakt med foreldre, eller ta kontakt med foreldre ang hjemmebesøk, dusjing, kveldsruriner, kveldsmat osv osv... alt i denne familien på 5 er opp til meg! Han aner ikke om vi har brød til matpakker, om matpakkene er laget enser han ikke, om ungene har rene klær eller om gymbagen er pakket. Hva som er av viktige avtaler eller leieavtaler, han har null kontroll. Jeg er så sliten... vi rydder av middagsbordet, han setter ting på benken... alltid!! IKKE inn i oppvaskmaskinen, han tror den ofte er ren ! 

For meg så betyr det MYE å ha orden hjemme. For han betyr det mye å ha fritid. Noe han får. Han trener 2 dager i uken og har en guttekveld. Utenom det jobber han ofte overtid. Skal si at han klipper gresset når jeg maser og drar på dynga med ting når jeg maser.  Han fikser bilen og skifter dekk. 

Han er en fin fyr, men jeg føler at jeg er ensom  .... andre i samme båt? Råd?

Anonymkode: 4c4f0...3d2

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du reise litt vekk og tinge han til å ta litt ansvar da? Ellers prøv å prioritere litt deg selv og ting du har lyst til, tren du og et par ganger i uken, treff venninner, gå tur. Be han direkte om ting du vil ha hjelp til- handle inn matvarer på butikken, klesvask, ta ut av oppvaskemaskin, legge 8-åring/fritidsaktiviteter med 8-åring 

Anonymkode: 68cb0...dc6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kort fortalt: vi har 3 barn, 8, 16 og 19. Jeg er på pleiepenger for mellomste barnet pga asperger, dyp depresjon, angst og utprøving av medisiner. Jeg jobber 40 %. Tiden utenom går med til behandling av ungdommen, tid for meg til å hente krefter, telefoner møter og div.

Men hjemme... sikkert et luksusproblem... men jeg føler at jeg gjør alt. Jeg holder orden på avtaler og medisiner ang mellomste. Når det kommer til det daglige så følger jeg opp lekser, avtaler med minste. H#n har sluttet på Sfo så vi prøver med andre foreldre og avtale lekedate etter skolen. Samboer har null kontroll/ interesse for dette. Han gjør lekser med barnet om jeg minner han på det når jeg jobber . Hender han gjør det utenom også...klesvask, støvsuging, innkjøp av mat, lage Handleliste, brette klær, pakke gymbag, dosere medisiner, holde kontakt med foreldre, eller ta kontakt med foreldre ang hjemmebesøk, dusjing, kveldsruriner, kveldsmat osv osv... alt i denne familien på 5 er opp til meg! Han aner ikke om vi har brød til matpakker, om matpakkene er laget enser han ikke, om ungene har rene klær eller om gymbagen er pakket. Hva som er av viktige avtaler eller leieavtaler, han har null kontroll. Jeg er så sliten... vi rydder av middagsbordet, han setter ting på benken... alltid!! IKKE inn i oppvaskmaskinen, han tror den ofte er ren ! 

For meg så betyr det MYE å ha orden hjemme. For han betyr det mye å ha fritid. Noe han får. Han trener 2 dager i uken og har en guttekveld. Utenom det jobber han ofte overtid. Skal si at han klipper gresset når jeg maser og drar på dynga med ting når jeg maser.  Han fikser bilen og skifter dekk. 

Da skal du ha ei venninnekveld og to timer fri om ettermiddagen to dager i uka. For en bortskjemt guttunge- på tide å delegere og stille krav. 

Anonymkode: dc857...3c9

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor i all verden fikk du ikke bare 1, men 3 barn med den mannen. Still krav. 

Anonymkode: 31c24...486

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Utifra hva du skriver i HI så høres han ikke ut som en fin fyr. Pen og snill kanskje, men han er ikke en bra mann, samboer, pappa og ektefelle (?). 

Du må ta en seriøs prat med han, si hva du tenker og føler, og ikke minst at livet du lever nå holder på å sluke deg levende, samt krever at han må ta mye, mye mer ansvar for hus, hjem, barn og deg enn det livet han surfer igjennom i dag. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...