AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Jeg sliter med angst i perioder og nå er jeg litt der igjen. Sa til legen at jeg er redd det er noe i brystet da jeg har begynt å trene og tatt i for hardt og det er rart i brystet.. Så sier han at det er ikke brystet det er noe i veien med det er tankene dine. Kom deg på jobb og tenke på noe annet. Ja, han vet jeg sliter med helse angst. Så sier han, ja nå er vi over tiden «igjen» snakket da i 15-20 min. Kjente jeg ble flau. Men får jo veldig lite ut av å snakke med legen når han ikke er i terrassert i å snakke? Han tenker sykmeld / ikke sykmeld. Medisin, kur, blodprøve. Altså kun praktiske ting. Men psykisk helse er jo også helse. Henvist til dps men avslag. Kommunen? Fullt.. lang venteliste. Så jeg har jo bare legen da? Anonymkode: 5927a...105 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Bytt lege da vel? Anonymkode: b87f0...04d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bytt lege da vel? Anonymkode: b87f0...04d Tror nok de fleste leger vil si det samme.. helseangst er jo irriterende for leger Anonymkode: 5927a...105 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 Da må du bestille dobbelttime når du skal til legen. Du kan ikke forvente at han skal ha tid til noe mer enn en vanlig konsultasjon. Anonymkode: 37b6d...393 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da må du bestille dobbelttime når du skal til legen. Du kan ikke forvente at han skal ha tid til noe mer enn en vanlig konsultasjon. Anonymkode: 37b6d...393 Han satt bare opp en time da jeg var der for 3 uker siden. Er delvis sykmeldt og skulle vurdere videre sykmeld eller ei. Lite visste jeg at jeg skulle få tilbake angsten for 2 dager siden. At jeg trengte å snakke med han og avklare Anonymkode: 5927a...105
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 Det er veldig god helse i å jobbe, selv med angst. Du mååå eksponere deg for alt du ikke tør. Sånn funker også angstbehandling. Hilsen ei med angst.., Anonymkode: b41f5...97c 4 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 Jeg legger denne lenken her mens du venter på å få komme inn hos kommunen. ❤️ https://nhi.no/selvhjelp-og-kurs/kognitiv-terapi/helseangst-selvhjelpskurs/ Anonymkode: d3fc4...9d6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #8 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er veldig god helse i å jobbe, selv med angst. Du mååå eksponere deg for alt du ikke tør. Sånn funker også angstbehandling. Hilsen ei med angst.., Anonymkode: b41f5...97c Ja slik fungerer det. Jobber, men ikke fullt enda. Har mer enn nok eksponering i hverdagen for tiden, så vil ikke strekke strikken for langt heller. Anonymkode: 5927a...105
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #9 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han satt bare opp en time da jeg var der for 3 uker siden. Er delvis sykmeldt og skulle vurdere videre sykmeld eller ei. Lite visste jeg at jeg skulle få tilbake angsten for 2 dager siden. At jeg trengte å snakke med han og avklare Anonymkode: 5927a...105 Hva trengte du å snakke om? Tenker det er lite hensiktsmessig å vurderere legen ut ifra en konsultasjon, der forutsetningene for hva dere skulle få avklart var satt. Hvordan har legen vært å snakke med tidligere? Om følelsen fu sitter igjen med ofte er lik den du sitter igjen med nå, så ville jeg snakket med legen om hva du trenger og hvordan dere kan nærme dere det i timene. Anonymkode: 25f64...bf8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå