AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Jeg kjenner på en trykkende smerte i bryste, som blir større når jeg puster innover. Ligger våken og greier ikke å sove, stod opp kl.0400 i dag. Jeg føler jeg må snakke med noen, men vet ikke hvem… Jeg har ringt psykisk helsehjelp før, og sos telefonen til kirkens nødhjelp, men begge deler har vært helt grusomme og ikke til hjelp. Jeg vil påstå at jeg har følt meg verre etter å ha ringt dem enn før. Jeg har ikke sovemedisin i huset heller, melatonin pleier å hjelpe, men nå har jeg ingenting. Har dere noen råd? Anonymkode: f0af9...000 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Plager tanker deg, spenninger, bekymringer satt seg i kroppen din? ❤️ Anonymkode: 3c2f8...096
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 Ring legevakt du. De kan nok ha en bedre forklaring enn noen her. Min første tanke var muskulært. Anonymkode: 9f7be...e62
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 De selger reseptfritt melatonin på matbutikk Anonymkode: edece...c24
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Plager tanker deg, spenninger, bekymringer satt seg i kroppen din? ❤️ Anonymkode: 3c2f8...096 Ja, grusomt tankekjør, klump i magen og føler trykk i hode. Anonymkode: f0af9...000 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De selger reseptfritt melatonin på matbutikk Anonymkode: edece...c24 Bor 6 km unna nærmeste matbutikk og jeg er ikke kjørbar. Anonymkode: f0af9...000
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, grusomt tankekjør, klump i magen og føler trykk i hode. Anonymkode: f0af9...000 Høres ut som angst. Har det samme selv akkurat nå. Det med brystet. Og helt enig i at hjelpetlf gjør vondt verre hvis man er redd fra før. De som jobber der er så lei av de tlf at de snart spyr fikk jeg på følelsen av Anonymkode: ee656...d97
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som angst. Har det samme selv akkurat nå. Det med brystet. Og helt enig i at hjelpetlf gjør vondt verre hvis man er redd fra før. De som jobber der er så lei av de tlf at de snart spyr fikk jeg på følelsen av Anonymkode: ee656...d97 Ja, det er mitt inntrykk også. De som jobber på de hjelpelinjene virker så lei og full av apati. Jeg anbefaler egentlig ingen å ringe dem. Anonymkode: f0af9...000 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Skrevet 22. september 2023 Jeg pleier å rulle meg inn i dobbeldyna så stramt jeg klarer for å etterligne å bli svøpet, sånn man gjør med nyfødte. Det hjelper noen ganger. Jeg får liksom overkjørt hjernen sånn at den går til den første programmeringen den lagret på en måte (er hvertfall sånn jeg har solgt det til meg selv🙈) Anonymkode: 8fa1e...97b 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 Dette er veldig vanlig angst symptom. Hvis du ikke klarer å puste godt inn, prøv både rolige og litt raskere utpust. Du vet gravide som har rier, som puster UT UT, og UT, bare ikke så intenst. Finn en rytme og intensitet som er behagelig, det trenger ikke være så kraftige pust. Anonymkode: be819...c4a 2
Supermennesket Skrevet 22. september 2023 #11 Skrevet 22. september 2023 Smerte i brystet er en bivirkning fra melatonin, er det lenge siden du tok dem? Men prøv å slappe av 💜 Tenk: - hva føler jeg nå? Gi følelsen plass og rom. Pust dypt - hva kan denne følelsen fortelle meg om mine behov?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det er mitt inntrykk også. De som jobber på de hjelpelinjene virker så lei og full av apati. Jeg anbefaler egentlig ingen å ringe dem. Anonymkode: f0af9...000 Enig! De høres så lei ut.. man begynner å snakke og forteller hva en sliter med, så får man.. nå har vi snakka lenge nok, det er kø på linja, du får prøve å slappe av, du får ha lykke til. uten at de har engasjert seg i samtalen eller stilt et eneste spm. Tenk på psykologer som har 4 pas om dagen.. de på tlf linjen har kanskje 50 stk pr vakt. Anonymkode: ee656...d97
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Skrevet 22. september 2023 Google angst og pusteteknikker. Det hjelper! Anonymkode: 095c4...562
Warg Skrevet 22. september 2023 #14 Skrevet 22. september 2023 Føler du deg fanget i usikkerhet og fullstendig ute av stand til å ta selv den minste avgjørelse? Brystsmerter, overveldende angst og handlingslammet er ikke en god tilstand å være i alene. Har du noen som du kan være sammen med i kveld? Alternativ kan du dra til legevakten og fortelle hvordan du har det og at du er redd det er panikkangstanfall - at du gjerne vil være på et trygt sted om du får problemer med å puste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå