Gå til innhold

Movicol…smaker ikke godt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg brakk meg av å drikke movicol som anbefalt av lege, da jeg heller ikke klarte drikke Visiblin(?) 😂 hva kan jeg blande med for og få bort smaken?

ev hva kan jeg blande Visiblin med for at det skal smake greit? 

Anonymkode: ce7f3...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

movicol smaker egentlig ingenting. om mulig litt salt. 

men putt det opp i saft eller juice. Gjerne appelsinjuice da den er syrlig. 

frys den i smoothie

eller bland den i en smoothie 

er da bare fantasien som setter grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei dere, jeg brakk meg av å drikke movicol som anbefalt av lege, da jeg heller ikke klarte drikke Visiblin(?) 😂 hva kan jeg blande med for og få bort smaken?

ev hva kan jeg blande Visiblin med for at det skal smake greit? 

Slet med hemoroider for et par år siden og brukte movicol en måneds tid. Var helt ufyselig, eneste måten å få det ned på var å blande det ut i ca en dl vann, så fylle opp til 3 dl med apoelsinjuice, styrte i seg halvparten og så fylle opp glasset med juice igjen. Så det gikk en liter juice om dagen til formålet, men var kun slik jeg klarte å få det ned. Brukte den med sitrus-smak men konsistensen var helt forferdelig. Kvalmende. Fatter ikke at folk får i seg den uten smak 🤢I tillegg drikker jeg halvannen liter vann i døgnet pluss kaffe og cola, så det ble mye tissing den perioden… 

Anonymkode: 1f2a4...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.apotera.no/dulcosoft-mikstur-250ml?gclid=Cj0KCQjw9rSoBhCiARIsAFOiplkeNlfTXllU68hQw_ja5qdg34Y3hW-vxdJhlGm1Ps9XMTZpV6gCU3QaAggxEALw_wcB

dulcosoft har samme virkemiddel, og smaker ingen ting. Forskjellen er at det er salter tilsatt i movicol, de fleste trenger uansett ikke denne tilsetningen. 

Anonymkode: 13a18...34c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slet med hemoroider for et par år siden og brukte movicol en måneds tid. Var helt ufyselig, eneste måten å få det ned på var å blande det ut i ca en dl vann, så fylle opp til 3 dl med apoelsinjuice, styrte i seg halvparten og så fylle opp glasset med juice igjen. Så det gikk en liter juice om dagen til formålet, men var kun slik jeg klarte å få det ned. Brukte den med sitrus-smak men konsistensen var helt forferdelig. Kvalmende. Fatter ikke at folk får i seg den uten smak 🤢I tillegg drikker jeg halvannen liter vann i døgnet pluss kaffe og cola, så det ble mye tissing den perioden… 

Anonymkode: 1f2a4...589

Ja! Jeg skjønner heller ikke personer som klarer å drikke det med bare vann. Jeg i god tro i dag styrtet ned på dette, for siden det sto lime og sitronsmak så smaker jo det godt. Men til mitt sjokk så var det det helt motsatt.. tammere smak har jeg aldri vært borti. Jeg tror jeg skal forsøke å blande det med eplejuice som noen i kommentarfeltet nevnte først for så drikke mye vann etterpå. 
takk for svar! 
Forresten, når personer skriver TS, betyr det temastarter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amistad skrev (2 timer siden):

movicol smaker egentlig ingenting. om mulig litt salt. 

men putt det opp i saft eller juice. Gjerne appelsinjuice da den er syrlig. 

frys den i smoothie

eller bland den i en smoothie 

er da bare fantasien som setter grenser. 

Takk for svar! Jeg kjøper meg en eplejuice i morgen og forsøker dette først, så får vi se om det går i morgen. Utrolig at jeg skulle reagere så mye på litt døsig sitron smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

movicol kommer i ulike smaker, bla. sitron, sjokolade og jordbær. Blant evt. den som smaker nøytralt i noe som smaker litt sterkt, som juice av noe slag.

Anonymkode: 34d32...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O_O Jeg har pleid å ta den med sjokoladesmak og drikke bare utblandet i vann, noen få ganger har jeg holdt for nesen og gulpet ned. Vet liksom ikke hva jeg skal blande sjokoladesmaken med… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den med sjokoladesmak er godt 🤪😂 Mulig jeg er litt spesiell, utifra svarene her…

Anonymkode: 6064b...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...