Gå til innhold

Hvordan bedre kredittscoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør, så å jobbe mer kan jeg ikke. Jeg jobber det jeg kan med hensyn til både helsen og reglene til NAV. 

Blir glad i alle tips for å bedre scoren. Takk 🌺

Anonymkode: ddece...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha:

-Lån

-Kredittkort

-Betalingsanmerkninger

Anonymkode: af19a...d47

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ha:

-Lån

-Kredittkort

-Betalingsanmerkninger

Burde jeg slette kredittkort eller holder det å betale dem ned? Huslån klarer jeg ikke kvitte meg med på mange år. 

Skrevet

Hvorfor er kredittkort negativt, så lenge man rekker å betale ned på HELE summen før fristen går ut og rentene begynner å løpe?   

Anonymkode: ca92a...893

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er kredittkort negativt, så lenge man rekker å betale ned på HELE summen før fristen går ut og rentene begynner å løpe?   

Når man søker om lån, tar de med alle lån man har fra før når de beregner hvor mye man kan få i lån. Da gjelder kredittrammen som et lån i beregningen, selv om man ikke har brukt kortet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Burde jeg slette kredittkort eller holder det å betale dem ned? Huslån klarer jeg ikke kvitte meg med på mange år. 

Hvorfor trenger du høyere kredittscore?

Anonymkode: 59dc8...db6

• Liker 2
Skrevet

Få deg en godt betalt jobb.

Anonymkode: 6946f...d6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det kan du si. I USA er det helt omvendt, der er det vanskelig å få en god kredittrating om du ikke har kredittkort. For å få god rating der bør du ha og bruke kredittkort, samt betale kredittkortregningene innen fristen (behøver ikke å betale alt, bare å betjene det uten purringer). Bankene vil rett og slett se at du er kapabel til å betjene gjeld. Man kan godt ha høy kredittgrense, men bør over tid helst bruke under 30% av den. Gamle kort man har brukt og betjent jevnlig er et stort pluss, nye kort man har makset ut er et stort minus.  

Skrevet

Ikke handle over evne

Betal alltid regningene dine før de går til inkasso

Ta kontakt med de du evt skylder penger.

Anonymkode: b3c17...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...