AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Kan man sykmeldes gradert fra fulltidsjobb når man er fulltidsstudent (årsak psykisk uhelse)? Jeg forstår at jeg ikke får sykepenger etter NAVs sider.. noen som vet? Anonymkode: 55c91...90d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Du kan jo få sykmelding, men som du sier så har du i de fleste tilfeller ikke rett på synepenger når du studerer på fulltid. Anonymkode: e9b20...0ca
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 Ingen selvfølge at man ikke får sykepenger. Du krysser av på at du har studert i sykemeldingsperioden når du leverer søknaden om sykepenger på NAV.no, så vurderes det om det gjør at du ikke har rett til sykepenger. Jeg har gjort det flere ganger - kronisk syk og tar en master på deltid ved siden av fulltidsjobb. Mottatt sykepenger hver gang. Man kan måtte dokumentere at sykdommen er av slik art at det ikke påvirker arbeidsevnen at man også studerer. Anonymkode: 2feba...9d8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 Du kan sykemeldes ja, men får ikke betalt. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen selvfølge at man ikke får sykepenger. Du krysser av på at du har studert i sykemeldingsperioden når du leverer søknaden om sykepenger på NAV.no, så vurderes det om det gjør at du ikke har rett til sykepenger. Jeg har gjort det flere ganger - kronisk syk og tar en master på deltid ved siden av fulltidsjobb. Mottatt sykepenger hver gang. Man kan måtte dokumentere at sykdommen er av slik art at det ikke påvirker arbeidsevnen at man også studerer. Anonymkode: 2feba...9d8 Studerer man 50 prosent eller mindre får man sykepenger. Anonymkode: 9f10d...94a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen selvfølge at man ikke får sykepenger. Du krysser av på at du har studert i sykemeldingsperioden når du leverer søknaden om sykepenger på NAV.no, så vurderes det om det gjør at du ikke har rett til sykepenger. Jeg har gjort det flere ganger - kronisk syk og tar en master på deltid ved siden av fulltidsjobb. Mottatt sykepenger hver gang. Man kan måtte dokumentere at sykdommen er av slik art at det ikke påvirker arbeidsevnen at man også studerer. Anonymkode: 2feba...9d8 Dette er fordi du studerer på deltid. Jeg er sykmeldt og studerer også deltid og var i kontakt med NAV nettopp angående synepengene. Svaret var at siden det er deltidsstudier har jeg rett på sykepenger. Anonymkode: e9b20...0ca
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 Takk for svar! Da ser det dårlig ut.. Anonymkode: 55c91...90d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 Man kan få sykepenger ved fulltidsjobb og fulltidsstudiet, men man kan nok sikkert også ikke få det. Jeg har vært sykemeldt fra arbeid grunnet omfattende fysisk skade, operasjoner osv men fortsatt fått sykepenger ( forskuttert av arbeidsgiver) selv om jeg var student på fulltid i tillegg. Jeg forsto det slik at det var en vurdering nav måtte ta når de behandler det. Anonymkode: 78c3a...b98
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Skrevet 22. september 2023 Jeg hadde deltidsjobb og var 100% student. Fikk sykemelding i mange uker og selvfølgelig sykepenger. Trodde det var selvfølge..? Anonymkode: 99c47...48e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå