Gå til innhold

Kan man sykmeldes fra jobb når man er student

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man sykmeldes gradert fra fulltidsjobb når man er fulltidsstudent (årsak psykisk uhelse)? Jeg forstår at jeg ikke får sykepenger etter NAVs sider.. noen som vet? 

Anonymkode: 55c91...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo få sykmelding, men som du sier så har du i de fleste tilfeller ikke rett på synepenger når du studerer på fulltid.

Anonymkode: e9b20...0ca

Skrevet

Ingen selvfølge at man ikke får sykepenger. Du krysser av på at du har studert i sykemeldingsperioden når du leverer søknaden om sykepenger på NAV.no, så vurderes det om det gjør at du ikke har rett til sykepenger. 

Jeg har gjort det flere ganger - kronisk syk og tar en master på deltid ved siden av fulltidsjobb. Mottatt sykepenger hver gang. Man kan måtte dokumentere at sykdommen er av slik art at det ikke påvirker arbeidsevnen at man også studerer. 

Anonymkode: 2feba...9d8

Skrevet

Du kan sykemeldes ja, men får ikke betalt.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen selvfølge at man ikke får sykepenger. Du krysser av på at du har studert i sykemeldingsperioden når du leverer søknaden om sykepenger på NAV.no, så vurderes det om det gjør at du ikke har rett til sykepenger. 

Jeg har gjort det flere ganger - kronisk syk og tar en master på deltid ved siden av fulltidsjobb. Mottatt sykepenger hver gang. Man kan måtte dokumentere at sykdommen er av slik art at det ikke påvirker arbeidsevnen at man også studerer. 

Studerer man 50 prosent eller mindre får man  sykepenger.

Anonymkode: 9f10d...94a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er fordi du studerer på deltid. Jeg er sykmeldt og studerer også deltid og var i kontakt med NAV nettopp angående synepengene. Svaret var at siden det er deltidsstudier har jeg rett på sykepenger.

Anonymkode: e9b20...0ca

Skrevet

Takk for svar! Da ser det dårlig ut..

Anonymkode: 55c91...90d

Skrevet

Man kan få sykepenger ved fulltidsjobb og fulltidsstudiet, men man kan nok sikkert også ikke få det. Jeg har vært sykemeldt fra arbeid grunnet omfattende fysisk skade, operasjoner osv men fortsatt fått sykepenger ( forskuttert av arbeidsgiver) selv om jeg var student på fulltid i tillegg. Jeg forsto det slik at det var en vurdering nav måtte ta når de behandler det.

Anonymkode: 78c3a...b98

Skrevet

Jeg hadde deltidsjobb og var 100% student. Fikk sykemelding i mange uker og selvfølgelig sykepenger. 

Trodde det var selvfølge..?

Anonymkode: 99c47...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...