Gå til innhold

Rart å dele dobbelseng med familiemedlemmer av samme kjønn? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min familie hender det at man deler seng. Dette kan være ulike grunner til. For eksempel, et hotellopphold. Jeg (kvinne) har delt seng med min far eller min bror i voksen alder. For meg er dette helt normalt. Vi sover jo bare, og om det er ubehagelig, så er det bare fordi de begge snorker! 

Men jeg hadde en samtale med en kollega på min alder om å gå i søvne. Jeg delte at min far sparka meg i søvne en gang. Da ble det plutselig helt stille og vedkommende sa noe som "Åh... du sover i samme seng som faren din?" Det ble veldig kleint. Jeg spurte om han aldri har delt seng med familiemedlemmer og han nevnte at han hadde det, men aldri av motsatt kjønn. Har kunne aldri tenke seg å dele seng med moren sin. 

Hvorfor skulle det være rart å dele seng med et familiemedlem av sammekjønn. Man er jo familie! Hvorfor kan ikke en mann sove i dobbelseng med moren sin hvis det er trangt om plassen? Jeg ser ikke noe poeng i å betale for flere rom enn man trenger. 

Anonymkode: 81e01...729

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det noen ganger, men unngår det hvis det er mulig fordi jeg syns det føles rart og ubehagelig.

Anonymkode: 75847...46a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei. Ikke rart å dele seng med familiemedlemmer av samme kjønn:) Men selv så gjør jeg det ikke. 

Endret av Hannah80
  • Liker 3
Skrevet

Er det din far eller du som har skiftet kjønn? 

Anonymkode: bb1a8...260

• Liker 7
Skrevet

Dette har jeg gjort flere ganger, der det har falt seg naturlig - ingen problem 😊

Anonymkode: 4f277...f04

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine sønn deler seng med meg når hotellrommet kun har dobbeltseng.

Eneste problemet er at jeg snorker og han fiser så det lukte4 vondt de nettene vi har delt seng.

Anonymkode: 88999...b07

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke i seng, men har overnattet i telt med faren min flere ganger i løpet av oppveksten uten at jeg har tenkt det er rart. Man trenger jo ikke sove naken. 

Anonymkode: a2b4d...9a3

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke rart, jeg har delt hotellrom med dobbeltseng med broren min. 

Anonymkode: 19d91...740

• Liker 3
Skrevet

Jeg har delt seng med venninner, men det kunne ikke falle meg inn å dele med familie, uavhengig av kjønn.

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt her i familien! Hadde blitt veldig dyrt med familieferier om ikke. Ofte sovet på ferie i dobbeltseng med storebror gjennom livet, null problem. Vi ser på film/serie prater og legger oss :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke normalt i min familie. Da jeg ble stort barn/ snart tenåring fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ligge i samme seng som pappa. Han var ukomfortabel med det og sa han ikke ville risikere å glemme hvem som lå ved siden av han om natta..

Anonymkode: 02411...0cd

• Liker 1
Skrevet

Samme kjønn eller motsatt kjønn?

Anonymkode: 7067c...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme kjønn eller motsatt kjønn?

Har det noe med saken å gjøre? Hvis ja, hvorfor? 

Dessuten er det bare å lese overskriften, så ser du at det er snakk om samme kjønn.

Anonymkode: ce894...961

Skrevet

Ikke noe problem. Kan dele med både brødre, far og fettere. Vi har en ferie i året uten samboere/ektefeller og barn. Da deler jeg hotellrom og seng med broren min. Ville aldri falt meg inn at det var noe spesielt med det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I min familie hender det at man deler seng. Dette kan være ulike grunner til. For eksempel, et hotellopphold. Jeg (kvinne) har delt seng med min far eller min bror i voksen alder. For meg er dette helt normalt. Vi sover jo bare, og om det er ubehagelig, så er det bare fordi de begge snorker! 

Men jeg hadde en samtale med en kollega på min alder om å gå i søvne. Jeg delte at min far sparka meg i søvne en gang. Da ble det plutselig helt stille og vedkommende sa noe som "Åh... du sover i samme seng som faren din?" Det ble veldig kleint. Jeg spurte om han aldri har delt seng med familiemedlemmer og han nevnte at han hadde det, men aldri av motsatt kjønn. Har kunne aldri tenke seg å dele seng med moren sin. 

Hvorfor skulle det være rart å dele seng med et familiemedlem av sammekjønn. Man er jo familie! Hvorfor kan ikke en mann sove i dobbelseng med moren sin hvis det er trangt om plassen? Jeg ser ikke noe poeng i å betale for flere rom enn man trenger. 

Til opplysning; samme kjønn er to menn eller to kvinner, ikke du (kvinne) og faren/broren din, det er motsatt kjønn.

Anonymkode: dc73c...005

• Liker 4
Skrevet

Heilt normalt når ein er på reise / hotell  og ser ikkje noen grunn til at det skulle vere noe rart med det. ! 

Anonymkode: d3b39...6a9

• Liker 1
Skrevet

Dette er så utrolig forskjellig fra familie til familie har jeg merket. Jeg vil IKKE i samme seng som noen av mine familiemedlemmer, uavhengig av kjønn, men det har å gjøre med vår relasjon(som ikke er så god). Men for noen som har tette bånd til sin familie og synes dette er ok, så ser jeg overhodet ikke problemet. Man er jo familie! Min venninne er kjempenær sine foreldre,og kan sette seg i badekaret selv om faren er i dusjen og mora er på dass liksom :fnise: Skulle egentlig ønske jeg hadde et slikt forhold med min familie.

Anonymkode: 99158...406

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har det noe med saken å gjøre? Hvis ja, hvorfor? 

Dessuten er det bare å lese overskriften, så ser du at det er snakk om samme kjønn.

Anonymkode: ce894...961

Fordi hun skriver samme kjønn, men nevner at hun sover i samme seng som sin far! 
Og spiller vel ingen rolle, men jeg (dame) har ofte delt seng med søster, mamma eller mine døtre, men ikke med pappa. Men dersom det er normalt for dem, har det vel ingenting å si!

• Liker 2
Skrevet

På hotell feks er det ikke noe rart.

Men se opp; var på hotell i utlandet med en venninne og sengen hadde dobbeldyne...  DET er ikke så stas. Og i etterkant så lurte de på om vi satt pris på å være på et LBTQ vennlig hotell........ 🙄. Det syntes jeg var fordomsfullt. Vi valgte hotell pga pris og beliggenhet, ikke etter om det var enkeltsenger eller dobbeltseng på rommet. Det er ikke så mange rom med to enkeltsenger, og å betale for to rom ville vært penger ut vinduet. 

Anonymkode: 955bc...caa

Skrevet

Du sier du er kvinne og sover i samme seng som faren din, men spør hvorfor det er rart å dele seng med et familiemedlem av samme kjønn🤔??

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...