Gå til innhold

Normalt at to jenter på 14 og 18 år er venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig?

Anonymkode: bac53...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe man ser hver dag, men hvorfor ikke? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde mange venninner som var 2-3 år yngre eller eldre enn meg gjennom ungdomsskolen og videregående. Så jeg syns ikke det er så rart

Anonymkode: 76a4c...8d2

• Liker 8
Skrevet

Veldig vanlig er det ikke. Så spesielt at det ikke er godt innenfor normalt er det heller ikke. 

Anonymkode: e5398...3d6

• Liker 7
Skrevet

18 og 14 år er vel ikke helt vanlig. Hadde det vert 24 og 20 år, så hadde det vert mer vanlig. Det handlet vel litt om modning, interesser og andre felles preferanser. 

Anonymkode: f32ca...6b7

• Liker 4
Skrevet

Hvis den yngste er moden for alderen og den eldste mentalt sett befinner seg på ungdomsskolenivå, så kan det vel oppstå «normalt» vennskap.

Anonymkode: b0ade...847

• Liker 4
Skrevet

Spørs hvordan de ble kjent. Er de naboer eller barn av venninner eller slektninger er det helt normalt. 

Anonymkode: b8b91...c22

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis den yngste er moden for alderen og den eldste mentalt sett befinner seg på ungdomsskolenivå, så kan det vel oppstå «normalt» vennskap.

Anonymkode: b0ade...847

Slutt. Det er ikke noe som heter "moden for alderen" når det er snakk om barn. Det er bare noe pedofile og grisete menn bruker for å forsøke å rettferdiggjøre at de jakter og groomer yngre jenter 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt. Det er ikke noe som heter "moden for alderen" når det er snakk om barn. Det er bare noe pedofile og grisete menn bruker for å forsøke å rettferdiggjøre at de jakter og groomer yngre jenter 

I dette tilfellet tror jeg alle som svarer i tråden at når det snakkes om modning, så mener en kognitivt utviklet. 

Spørs om det bare er du som tenker i de baner som du nevner.😳

Anonymkode: f32ca...6b7

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Ikke så veldig normalt. Det kommer veldig an på hvordan de kjenner hverandre også. Jeg husker at det var en gutt på 18-19 som hang med oss når vi var i den alderen. Han hadde bil og alle ungdommene syns han var kul. Viste seg at han ikke var så kul blant de på sin egen alder. 

Anonymkode: caeeb...a60

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, noen er modne for alderen, på samme måte som at noen er umodne for alderen. At noen er modne for alderen rettferdiggjør selvsagt ikke at voksne har sex med mindreårige.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørs hvordan de ble kjent. Er de naboer eller barn av venninner eller slektninger er det helt normalt. 

De ble kjent gjennom ei felles venninne som er 16,

TS

Skrevet

Tja jeg hadde et par venninner som var 3 år eldre fra jeg var barn og også gjennom ungdomstiden. 

Anonymkode: c064b...8f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det vanlig?

De gangene jeg har vært borti dette så har vennskapet basert seg på utenforskap, rus, ungdomskriminalitet o.l.

Anonymkode: 0188c...12d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS

Høres helt normalt ut. 

Anonymkode: 116ec...085

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS

Ja, men da er det jo ikke så rart at de ble kjent. 

Anonymkode: 76a4c...8d2

• Liker 3
Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Jo, noen er modne for alderen, på samme måte som at noen er umodne for alderen. At noen er modne for alderen rettferdiggjør selvsagt ikke at voksne har sex med mindreårige.

Da kan du skrive mentalt umoden/moden. 

Skrevet

Som  tenåring var jeg aktiv  i miljøer hvor det var litt aldersspredning, i tillegg til at jeg fikk være en del med min tre år eldre søster og hennes venner, så jeg synes ikke det høres så rart ut.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De gangene jeg har vært borti dette så har vennskapet basert seg på utenforskap, rus, ungdomskriminalitet o.l.

De gangene jeg har vært borte i det, har det basert seg på felles fritidsaktiviteter som at de(vi) spilte i det samme voksenorkesteret (der kan man begynne  når man er 13 ca hvis man er god nok, og ungdomsgjengen som henger sammen er få og de under 20, pluss at man har spilt i samme barneorkester før, kanskje gått teorikurs sammen osv), eller man har søsken man blir kjent gjennom. Teater, tegning, speider, kristne klubber, kor -det er mye annet enn problemer som ikke er aldersavhengig. 

Anonymkode: 14bd9...6b2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig i den alderen. De tilfellene jeg har sett er da den eldste svært umoden og sliter med å passe inn med jevnaldrende.

Anonymkode: 8e021...61e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...