Gå til innhold

Skal jeg gi han en sjans?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på date i går. Vi snakket nonstop i tre timer. Så det var ikke problemet.

Men jeg er ikke tiltrukket av han. Vi har hatt lange chatter hver dag, men i dag etter å ha møtt han, har jeg ikke hatt så lyst til å chatte.

Skal jeg likevel gi det en sjans. Vi har jo hatt veldig fine prater på chat.

Kan en forvente at en er tiltrukket med en gang. Kan det ikke vokse frem etterhvert som man blir bedre kjent?

Hvor mange ganger bør jeg eventuelt møte han for å se om der utvikler seg noe?

Anonymkode: 0b479...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du synes ikke det er noe du klarer å bestemme selv? Men å spørre KG i stedet. 👍🙄

Anonymkode: 803a8...ef8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vits å date mer. Fortsett til du finner en du ønsker å snakke videre med

Anonymkode: d4948...d7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten kjemi og sexuell tenning første date er det ikke vits i flere for meg

Anonymkode: 7228f...ae6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor tiltrukket jeg er så mister jeg gnisten av å chatte så mye, så å skrive dagen etter date orker jeg ikke uansett hvor tiltrukket jeg er av han. Det må gjerne hvile en ukes tid eller minst tre dager før jeg har piffen igjen. Intensitet dreper interessen for min del 

Om du følte at dere hadde en god kjemi så møt han minst 4-5 ganger å se om det blir noe mer flørt og gnist. Jeg har gitt det mye lenger tid enn det og som oftest kommer tiltrekningen etterhvert. 

Min erfaring når tiltrekningen kommer med en gang er at man altfor fort ender opp med sex uten å egentlig vite om man er kompatible som par, også blir man tilknyttet pga sexen men oppdager at man egentlig er kræsj sammen også blir noen såret eller at man tviholder på et slags datingforhold som grenser til pulevennforhold men aldri kan bli varige kjærester. what comes up must come down. Da er det mye bedre å bruke tid på å bare bli kjent med medmennesker istedet, finne ut om man har felles verdier, holdninger, liker å omgås på forskjellige ting osv og hvis man merker at det er en god match sånn sett så kommer den fysiske tiltrekningen også etterhvert 

Anonymkode: a7e07...8c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke vits å date mer. Fortsett til du finner en du ønsker å snakke videre med

Anonymkode: d4948...d7b

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor har du det fra at det ikke var kjemi? 

De har pratet i evigheter online og pratet 3 timer på første treff i går..

Er det slik at dere kun går for det totalt magiske, denne ekstreme tiltrekningen osv osv - i stedet for å tenke litt fornuftig? 

Er det rart det er mange alenemødre med den tankegangen?

TS, du har tydeligvis kjemi med personen, se langsiktig. Vil han bli en god samboer/ektefelle, vil han bli en god far, vil han ha en god og trygg jobb, en som er stabil mentalt og fysisk....

Å gå etter denne magiske tiltrekningen første stund er som å tisse i buksa, det får deg varm der og da, så kommer ulempene, som perler på en snor. 

Synes du skal gi det 3 til 5 dater til hvis du kan krysse av på ovennevnte punktene 

Anonymkode: 6208f...524

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du synes ikke det er noe du klarer å bestemme selv? Men å spørre KG i stedet. 👍🙄

Herregud, kan du ikke bare la være å svare hvis du ikke har noe hyggelig å si? Det kan jo være greit med innspill fra andre når man er usikker på hva man føler og hvorfor! Dere små "lensmenn" som skal diktere hva folk bør spørre om her inne med nedlatende tone... hvem tror dere at dere er? 

Anonymkode: c356f...7de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker at sånne frekke kommentarer er en refleksjon av hvordan du har det på innsiden :)

— 

Tiltrekning kommer ikke alltid med en gang, føler jeg. Jeg hadde gitt det minst én date til for å danne meg et klarere bilde av han. Deretter hadde jeg reflektert over om jeg kunne tenke meg å kysse han, være nære, etc. Så hadde jeg tatt valget deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar. Jeg tror jeg går for å gi han en ny sjanse. Jeg har jo ikke så mye å tape på det...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk er ulike, og av og til blir man koko forelsket med én gang og av og til kreves det at man blir bedre kjent. Var det noe i  det ha sa som gjør deg usikker? eller ble du usikker på grunn av  kjemien mellom dere? Jeg synes ikke du skal gi ham en ny sjanse, men at du skal gi deg selv flere sjanser til å bli kjent med ham, om det ikke var noe spesielt annet enn at du savnet "gnist". Vet du at det til slutt blir nei, og du vil gjøre ham en tjeneste, er det bedre å la ham finne en som faktisk liker ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (19 minutter siden):

Jeg tenker at folk er ulike, og av og til blir man koko forelsket med én gang og av og til kreves det at man blir bedre kjent. Var det noe i  det ha sa som gjør deg usikker? eller ble du usikker på grunn av  kjemien mellom dere? Jeg synes ikke du skal gi ham en ny sjanse, men at du skal gi deg selv flere sjanser til å bli kjent med ham, om det ikke var noe spesielt annet enn at du savnet "gnist". Vet du at det til slutt blir nei, og du vil gjøre ham en tjeneste, er det bedre å la ham finne en som faktisk liker ham.

Takk for godt svar.

Samtalen vår i går var relativt tung, han har endel baggasje. Jeg har også endel baggasje. Kanskje blir det for mye for meg å håndtere mitt eget, samtidig som jeg må forholde meg til hans.

Samtidig så har vi hatt veldig fine og lange og innholdsrike samtaler på chat som langt fra hatt vært tunge. Han har vært oppmerksom og omtenksom.

Jeg vet ærlig talt ikke hva som blir riktig, men jeg heller mot å gi det en sjanse til.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for godt svar.

Samtalen vår i går var relativt tung, han har endel baggasje. Jeg har også endel baggasje. Kanskje blir det for mye for meg å håndtere mitt eget, samtidig som jeg må forholde meg til hans.

Samtidig så har vi hatt veldig fine og lange og innholdsrike samtaler på chat som langt fra hatt vært tunge. Han har vært oppmerksom og omtenksom.

Jeg vet ærlig talt ikke hva som blir riktig, men jeg heller mot å gi det en sjanse til.

TS

Det høres fornuftig ut at du tenker gjennom disse tingene. Jeg mener at bagasje er bra så lenge det fungerer som livserfaring. Jeg liker at mennesker jeg møter har opplevd noe og ikke er fullstendig naive for at livet av og til kan være dritt, men det er viktig for meg at en partner ikke svartmaler alt, at alt er andres feil, og det finnes en prosess for å jobbe mot å bli bedre. Jeg blir også skeptisk når noen sier at alt er fortid, og at nå er alt perfekt. Jeg tror ikke på at noens liv er helt perfekt. Jeg ville også tenkt på hvordan han lyttet til deg. Hadde han alltid opplevd noe verre, eller sa han av og til: Det må ha vært vanskelig å stå i.

Jeg tror du har kontroll på dette. Lykke til på neste date ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Samme her er det ikke en liten gnist en gang så er det ingen vits. Har prøvd «la det vokse frem» datet flere ganger og ble aldri noen forandring mens den andre part ble mer og mer interessert så ble det veldig vondt å avvise vedkommende🥺

Anonymkode: 02d7f...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...