AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Hadde du syntes dette hadde vært greit? Han begrunnet det med at de hadde planlagt dette for lenge siden, å at han vil feire jul med deres felles barn. Jeg tenker at når man velger å gå ifra hverandre så innebærer dette også å feire jul med barna annenhver gang. Det er vondt å tenke på at han feirer jul med exen mens jeg ikke har noen å feire jul med, å må da enda ett år feire jul alene med mitt barn. Anonymkode: cf070...07d 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Oisann. Det der var rart. hadde ikke blitt akseptert Anonymkode: 28221...3e5 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 Jeg er veldig glad for at mamma og pappa ikke fant seg en partner som det da de skilte seg da jeg var 4 år. Vi har feiret jul sammen alle mann (mamma og pappa med deres nye partnere) nesten hvert år. Du har funnet deg en partner med barn. Da kommer du i andre rekke. Akkurat som han bør komme i andre rekke hos deg. Han skal først og fremst tenke på barnet sitt og har de avtalt å feire jul sammen skal de selvfølgelig gjøre det. Skjønner det er kjipt at dere to skal være alene i jula, men det skal ikke gå utover barnet hans. Anonymkode: a721a...40f 22 14 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 Feire sammen med dem da!? Det er ganske mange oppløste familier som feirer sammen selv med nye partnere. Broren min feirer med samboer samt exen og barna han har med henne. Anonymkode: c277e...25c 11 3 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde du syntes dette hadde vært greit? Han begrunnet det med at de hadde planlagt dette for lenge siden, å at han vil feire jul med deres felles barn. Jeg tenker at når man velger å gå ifra hverandre så innebærer dette også å feire jul med barna annenhver gang. Det er vondt å tenke på at han feirer jul med exen mens jeg ikke har noen å feire jul med, å må da enda ett år feire jul alene med mitt barn. Anonymkode: cf070...07d Han feirer ikke jul med eksen heller, han feirer med barnet sitt sammen med barnets mor. Anonymkode: a721a...40f 20 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 Dette må dere selvfølgelig se ann selv, det er ingen fasitsvar. Vi feiret jul sammen i flere år etter bruddet, også to ganger sammen med ny samboer og barn. Nå er våre felles barn så store at vi har gått over til annenhver. Dersom det ikke er konflikter og alle er komfortable med dette, er det jo fint ❤️ Dersom noen ikke syns det er greit, stiller det seg anderledes selvfølgelig.. Tenker du at du er åpen for å ha en mann som har et slikt forhold til eksen sin? Anonymkode: 7f330...88f 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 Du får foreslå felles feiring sammen? Anonymkode: e359f...0d7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Skrevet 22. september 2023 Hvor lenge har det vært slutt ? Og hvor lenge har dere vært sammen ? Klart han ikke skal droppe det for deg hvis det har vært planlagt før du kom inn i bildet Anonymkode: 30ed3...c8b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde du syntes dette hadde vært greit? Han begrunnet det med at de hadde planlagt dette for lenge siden, å at han vil feire jul med deres felles barn. Jeg tenker at når man velger å gå ifra hverandre så innebærer dette også å feire jul med barna annenhver gang. Det er vondt å tenke på at han feirer jul med exen mens jeg ikke har noen å feire jul med, å må da enda ett år feire jul alene med mitt barn. Anonymkode: cf070...07d Mine foreldre feiret jul sammen, til tross for nye kjærester. Det var en veldig fin ting for oss som var barn. Jeg kan skjønne at det er sårt. Derimot, hvis du er trygg på relasjonen din med denne mannen, så vil jeg egentlig bare vært takknemlig for å ha en så dedikert mann til farsrollen. De. Er. Det. Få. Av! I det dere får barn sammen selv, så synes jeg kanskje du kan forvente noe annet. Anonymkode: ef94c...b9a 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hadde du syntes dette hadde vært greit? Han begrunnet det med at de hadde planlagt dette for lenge siden, å at han vil feire jul med deres felles barn. Jeg tenker at når man velger å gå ifra hverandre så innebærer dette også å feire jul med barna annenhver gang. Det er vondt å tenke på at han feirer jul med exen mens jeg ikke har noen å feire jul med, å må da enda ett år feire jul alene med mitt barn. Anonymkode: cf070...07d Så det er bedre at du er fornøyd og barna blir lei seg? Synes det er en fin ting at ekser kan feire ilag. Etterhvert så er de nok klar for å feire annenhvert år hver, eller at dere har vært ilag så lenge at du blir inkludert. Anonymkode: 445db...425 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #11 Skrevet 22. september 2023 Jeg og eks, og vårt felles barn feirer jul sammen. Der har vi gjort i mange år. Vi er barnets familie, og jula er jo familietid. Er julaften vi feirer sammen, med svigers eller min familie. Det er om hvem som holder jul. Jeg kan ikke skjønne at voksne mennesker har problemer med at barn settes først. Er man redd kjæresten vil tilbake til eksen? Da må man ta en prat om det tenker jeg. Man kommer jo inn i en pakke, og av og til får man avgjøre da om man kan leve med pakka, eller gå videre. Jeg hadde forstått det om dere også hadde felles barn, om man ikke er en raus gjeng som kan fylle huset med alt og alle. Anonymkode: a76c8...094 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Skrevet 22. september 2023 Hvor lenge har dere vært sammen? Det er vesentlig her. Anonymkode: d38fe...2bd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Skrevet 22. september 2023 Foreldrene mine skilte seg da jeg var i tenårene. Vi har alltid feiret jul og bursdager i sammen også med nye partnere. Nå har jeg barn og mann. Og vi samler alle her også svigerfamilien hver jul. Anonymkode: 5ab8d...454 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Skrevet 22. september 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du syntes dette hadde vært greit? Han begrunnet det med at de hadde planlagt dette for lenge siden, å at han vil feire jul med deres felles barn. Jeg tenker at når man velger å gå ifra hverandre så innebærer dette også å feire jul med barna annenhver gang. Det er vondt å tenke på at han feirer jul med exen mens jeg ikke har noen å feire jul med, å må da enda ett år feire jul alene med mitt barn. Anonymkode: cf070...07d Nei, det innebærer det ikke. Hvem sier det? Jeg hadde aldri akseptert å feire jul uten barnet mitt. Hadde en kjæreste krevd det, så hadde jeg virkelig begynt å lure. Det handler om barnets beste. Du feirer jo ikke alene, men med barnet ditt. Jeg er alenemor 100 %, men inviterer barnefar til jul hvert år mtp. barnets beste, så får han bestemme selv om han vil komme eller ikke. Anonymkode: 52134...581 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg og eks, og vårt felles barn feirer jul sammen. Der har vi gjort i mange år. Vi er barnets familie, og jula er jo familietid. Er julaften vi feirer sammen, med svigers eller min familie. Det er om hvem som holder jul. Jeg kan ikke skjønne at voksne mennesker har problemer med at barn settes først. Er man redd kjæresten vil tilbake til eksen? Da må man ta en prat om det tenker jeg. Man kommer jo inn i en pakke, og av og til får man avgjøre da om man kan leve med pakka, eller gå videre. Jeg hadde forstått det om dere også hadde felles barn, om man ikke er en raus gjeng som kan fylle huset med alt og alle. Anonymkode: a76c8...094 Hvor gjør dere av nye partnere og eventuelle nye barn? Anonymkode: e23dc...eb2 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Skrevet 22. september 2023 Er det første jul etter bruddet, og de har bestemt dette og sagt det til barna før de fikk nye kjærester, så skjønner jeg det godt. Skal de avlyse dette nå, så kan jo det føre til at ungene føler at de nye kjærestene ødelegger julen. Har du ikke foreldre eller søsken du kan feire med? Hva gjorde du før du fikk kjæreste? Feiret jul alene? Anonymkode: 34969...26c 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gjør dere av nye partnere og eventuelle nye barn? Anonymkode: e23dc...eb2 Som jeg skrev, så skjønner jeg det da blir en utfordring. Da er det et nytt barn som også skal taes hensyn til. Ingen av oss har flere barn, enn vårt ene felles. Eks var i et forhold noen år, og hun feiret med oss annenhvert år, og egne barn annenhvert år. Hadde de fått barn, kunne det fort blitt hele gjengen, for hun var et slikt menneske. Ellers, måtte jo de selvsagt funnet ut hva som ble det beste for begge barna, både nytt og det som allerede er her. Nå skal det være sagt vi omgåes ikke jevnlig, men har noen treffpunkt som er viktig for vårt barn, og det er hyggelig for oss også. Anonymkode: a76c8...094
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Skrevet 22. september 2023 Min kjæreste feirer alltid jul med sin ex og deres felles barn. De har lite familie rundt seg. Jeg syns det er kjempe flott for barna og en tradisjon jeg ikke syns de skal bryte pga nye forhold. Jeg for min del vil gjerne feire med min familie og mine barn. Skulle ønske jeg hadde det samme forholdet til min ex og vi kunne feiret både jul og bursdager sammen for barnas skyld. Dessverre takler ikke han det. Når vi velger å involvere oss med noen som har barn fra før så vil vi alltid komme i andre rekke. Barna skal alltid komme først. Jeg forventer den samme forståelsen tilbake og det får jeg🥰 Anonymkode: 3c2f1...c9c 1 1 2
Phoenix Heart Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 Jeg tenker det er for å skåne barnet, om de nylig har gått i fra hverandre. Men om det er lenge siden de gikk fra hverandre er det ikke greit. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du syntes dette hadde vært greit? Han begrunnet det med at de hadde planlagt dette for lenge siden, å at han vil feire jul med deres felles barn. Jeg tenker at når man velger å gå ifra hverandre så innebærer dette også å feire jul med barna annenhver gang. Det er vondt å tenke på at han feirer jul med exen mens jeg ikke har noen å feire jul med, å må da enda ett år feire jul alene med mitt barn. Anonymkode: cf070...07d Tror du bør begynne å revurdere om en mann med barn er noe for deg.. Samme gjelder menn som finner seg ei dame med barn. Den bagasjen er tung å bære i mange tilfeller, slik som dette eksempelet. Anonymkode: b2ec0...6bb 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå