AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Del Skrevet 22. september 2023 Vi flyttet til et nytt hus for 4 uker siden. Katten vår er 8 år, og er vant til å flytte. Han har vært borte i dagesvis før, men da har jeg vært 100% sikker på at han vet hvor "hjem" er. Etter vi flyttet var han inne i 2,5 uker, før han begynte være litt ute i hagen sammen med oss. Så snek han seg ut en kveld og var borte i 2 timer før han kom lykkelig hjem igjen. Etter det har han gått ut og inn som han vil via et åpent vindu. Men etter han gikk ut natt til mandag har han ikke kommet hjem igjen. Jeg har gått rundt i nabolaget og ropt i flere dager, satt ut doen hans og noen tepper med hans lukt, hengt opp lapper og lagt lapper i alles postkasser. De første 2 døgnene han var borte var det sterk kuling, og det er det som gjør meg ekstra bekymret nå. Ikke bare fordi det er kaldt, men fordi vinden må ha gjort det vanskelig å både høre og lukte hjem. Hva tror dere? Jeg trenger litt håp. Noe annet jeg burde gjøre? Jeg har delvis hjemmekontor så roper mye på ham fra huset og litt rundt i nabolaget. Jeg føler meg helt dårlig som lot han gå ut som han ville så tidlig, men han virket veldig hjemmekjær alt. Anonymkode: 2becc...f81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Del Skrevet 22. september 2023 Har du sett i det gamle nabolaget? Eller har dere flyttet veldig langt? Anonymkode: 2410c...2b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du sett i det gamle nabolaget? Eller har dere flyttet veldig langt? Anonymkode: 2410c...2b9 Ja har kjørt dit hver dag. Det er ikke så langt unna (10 min med bil), så vi håper veldig han kan dukke opp der. TS Anonymkode: 2becc...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkeenrobot Skrevet 22. september 2023 #4 Del Skrevet 22. september 2023 Sett ut kattedoen hvis den bruker den, enklere å kjenne lukten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Del Skrevet 22. september 2023 ikkeenrobot skrev (Akkurat nå): Sett ut kattedoen hvis den bruker den, enklere å kjenne lukten Det er gjort allerede. Jeg tror været gjør det ekstra vanskelig. Massr vind første døgna og masse regn de siste to Tenker også han kan ligge i ly et sted, men nå har det vært opphold i hele dag. Anonymkode: 2becc...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Del Skrevet 22. september 2023 Uff, håper han kommer hjem❤️ Anonymkode: 938a4...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Del Skrevet 22. september 2023 Det går an å ringe veterinærene i området og dyrevernsorganisasjoner. Hvis du har Facebook kan du legge ut bilder på savnet dyr grupper i nærheten. Anonymkode: b2df1...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Del Skrevet 22. september 2023 Er den chippet? Anonymkode: 89798...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går an å ringe veterinærene i området og dyrevernsorganisasjoner. Hvis du har Facebook kan du legge ut bilder på savnet dyr grupper i nærheten. Anonymkode: b2df1...3fc Har ringt veterinæren og lagt ut annonse på dyrebar. Jeg har ikke fb, men kan kanskje bruke samboerns. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er den chippet? Anonymkode: 89798...4a1 Ja. Chippet og kastrert. Anonymkode: 2becc...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Del Skrevet 22. september 2023 Ring eventuelt andre veteinærkontorer i tilfelle han blir levert inn et annet sted? Føler med deg, jeg har opplevd det samme, men pus kom til rette etter ikke altfor lenge, han hadde smettet inn i en garasje og var innelåst. Be gjerne folk i nabolaget om å sjekke garasje og boder? Men katter er robuste dyr, jeg har tro på at han kommer hjem igjen! Håper du legger ut en oppdatering når han kommer til rette 😻 Anonymkode: d4322...1cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #11 Del Skrevet 22. september 2023 Har dere flyttet langt? Min var borte i nærmere 3 døgn etter at vi flyttet. Hang opp lapper og ringte på hos naboer der vi bodde før (flyttet ikke så langt). Så fikk jeg telefon om natten fra de som hadde flyttet inn i gamle huset katten var der. Hadde dratt for å lete om natten i gamle nabolaget om jeg var deg ha med kattesnop og rist i posen Anonymkode: cd7c6...24c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring eventuelt andre veteinærkontorer i tilfelle han blir levert inn et annet sted? Føler med deg, jeg har opplevd det samme, men pus kom til rette etter ikke altfor lenge, han hadde smettet inn i en garasje og var innelåst. Be gjerne folk i nabolaget om å sjekke garasje og boder? Men katter er robuste dyr, jeg har tro på at han kommer hjem igjen! Håper du legger ut en oppdatering når han kommer til rette 😻 Anonymkode: d4322...1cd Takk ❤️ Det er bare ett veterinærkontor i området, den neste er 3 timer unna (og man må kjøre forbi det nærmeste på veien dit). Men skader ikke ringe selvsagt. På alle lappene jeg la ut i postkassene ba jeg de sjekke garasjer, boder etc. Han er en tøff katt. Bodd både på fjellet, midt i skogen og ved sjøen. Og er heldigvis en habil jeger, så ikke SÅ bekymret for mattilgang med mindre han er låst inne. Takk for trøstende ord btw. Jeg er en berg og dalbane nå hvor jeg i det ene minuttet er helt trygg på at han kommer hjem og i det andre minuttet knyter det seg helt i magen og jeg blir overvelda av redsel. Anonymkode: 2becc...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere flyttet langt? Min var borte i nærmere 3 døgn etter at vi flyttet. Hang opp lapper og ringte på hos naboer der vi bodde før (flyttet ikke så langt). Så fikk jeg telefon om natten fra de som hadde flyttet inn i gamle huset katten var der. Hadde dratt for å lete om natten i gamle nabolaget om jeg var deg ha med kattesnop og rist i posen Anonymkode: cd7c6...24c Nei heldigvis ikke langt så vi er innom gamle huset hver dag. Kan dra dit sent i kveld og! Anonymkode: 2becc...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 Min innekatt smatt ut og var sporløst forsvunnet i nesten to uker på vinterstid. Det var bitende kaldt og mye snø alle dagene han var borte. Heldigvis dukket han opp av seg selv til slutt. Tynnere, men uskadet. Hvis din katt er vant med å være ute ville jeg satset på at han dukker opp selv eller blir funnet av noen naboer! Anonymkode: 4f1b1...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 Det er håp. Gi han tid ❤️. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 22. september 2023 #16 Del Skrevet 22. september 2023 (endret) Du kan søke opp 'Katter funnet/savnet' i din kommune på Facebook Eller prøv Dyrebar. no 🙂 Endret 22. september 2023 av Mari Y Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 22. september 2023 #17 Del Skrevet 22. september 2023 (endret) Ellers er det også mulig og å kontakte politiet. https://dyrebar.no/hjelp/ Håper dere finner den ❤️ Endret 22. september 2023 av Mari Y Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi flyttet til et nytt hus for 4 uker siden. Katten vår er 8 år, og er vant til å flytte. Han har vært borte i dagesvis før, men da har jeg vært 100% sikker på at han vet hvor "hjem" er. Etter vi flyttet var han inne i 2,5 uker, før han begynte være litt ute i hagen sammen med oss. Så snek han seg ut en kveld og var borte i 2 timer før han kom lykkelig hjem igjen. Etter det har han gått ut og inn som han vil via et åpent vindu. Men etter han gikk ut natt til mandag har han ikke kommet hjem igjen. Jeg har gått rundt i nabolaget og ropt i flere dager, satt ut doen hans og noen tepper med hans lukt, hengt opp lapper og lagt lapper i alles postkasser. De første 2 døgnene han var borte var det sterk kuling, og det er det som gjør meg ekstra bekymret nå. Ikke bare fordi det er kaldt, men fordi vinden må ha gjort det vanskelig å både høre og lukte hjem. Hva tror dere? Jeg trenger litt håp. Noe annet jeg burde gjøre? Jeg har delvis hjemmekontor så roper mye på ham fra huset og litt rundt i nabolaget. Jeg føler meg helt dårlig som lot han gå ut som han ville så tidlig, men han virket veldig hjemmekjær alt. Anonymkode: 2becc...f81 Min frøken smatt ut når hun ble passet på hos noen andre 3 timer med bil hjemmefra og hun hadde aldri vært ute der. Etter 6 døgn på flukt kom hun tilbake til meg på det stedet hun forsvant så ja det finnes definitivt håp for pusen din. Anonymkode: e13ed...202 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 23. september 2023 #19 Del Skrevet 23. september 2023 Heng opp lapper lenger unna hjemmet og utlov dusør til den som kan hjelpe pus hjem. Omtrent alle områder har nabolagsgrupper og savnet katt/ hund grupper på facebook. Legg ut annonse der, og annonse i lokalavisa med bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #20 Del Skrevet 24. september 2023 Tvist skrev (11 timer siden): Heng opp lapper lenger unna hjemmet og utlov dusør til den som kan hjelpe pus hjem. Omtrent alle områder har nabolagsgrupper og savnet katt/ hund grupper på facebook. Legg ut annonse der, og annonse i lokalavisa med bilde. Har gjort alt dette. Annonsert finnerlønn på 2000. Kan gå opp til 5, men tviler på at det hjelper. Nå begynner jeg bli alvorlig redd Anonymkode: 2becc...f81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå