AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Del Skrevet 22. september 2023 Mulig feil sted å poste denne på, men får ta sjansen. Jeg lurer på om det får fint å kjøpe f.eks apple-tv og koble den til en tv av en litt eldre årgang. Ser ikke så mye på tv, så har aldri sett behovet for å kjøpe ny tv. Noen erfaringer? Anonymkode: a835a...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Del Skrevet 22. september 2023 Har enkelt og greit en laptop stående i hylla under tvn med hdmi-kabel og trådløs datamus på stuebordet. Det er et alternativ om du har en gammel laptop og kabel liggende i alle fall Anonymkode: 5e70b...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 22. september 2023 #3 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg har apple tv og gammel tv, funker helt perfekt. Gidder ikke kjøpe ny tv når den gamle funker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Del Skrevet 22. september 2023 Med en slik: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457?gclid=EAIaIQobChMI5Paguo--gQMVIkGRBR2WGwixEAQYAyABEgKls_D_BwE Gjør du hvilken som helst gammel tv til en kjempe god smart-tv. Enkel å innstalere og bruke. Du laster da ned apper og får da tilgang til akkurat det du selv ønsker. Er bedre enn mange dyre smart-tv'r Anonymkode: 4d266...399 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Del Skrevet 22. september 2023 Kjøpte meg en chromecast som jeg plugget i TVen. Den står da i HDMI-inngangen på TVen. Eneste minuset med det, er at den krever egen strømkabel. Jeg har Android telefonen, og derfor ble det chromecast på meg. Har du iPhone kan du med fordel heller kjøpe apple TV. Igjen, du plugger i HDMI-inngangen på TVen. Anonymkode: 4c8e5...f45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Del Skrevet 23. september 2023 Som de andre sier: Har du Android, kjøp en Chromecast, har du iPhone, kjøp en Apple TV. Hvis TVen er så gammel at den ikke har HDMI engang, funker det forsåvidt ikke, da må du vel nesten ha en PS3 eller noe. Anonymkode: 6b1b2...a69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #7 Del Skrevet 23. september 2023 Apple-boksen funker overraskende bra med min Samsung fra 2009. Anonymkode: b7e08...0df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #8 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Apple-boksen funker overraskende bra med min Samsung fra 2009. Anonymkode: b7e08...0df Hva er overraskende med det, så lenge du har hdmi inngang på tv? Anonymkode: b7d5e...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #9 Del Skrevet 24. september 2023 Apple tv om du er Apple bruker eller Google Chromecast eller Nvidia shield om du er i Android universet. Best å bruke samme som du har på telefonen, så deles alle apper å oppsett. Anonymkode: c67af...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #10 Del Skrevet 24. september 2023 Svigers bruker chromecast, funker fint det. Anonymkode: 315ee...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #11 Del Skrevet 24. september 2023 Du trenger ikke iPhone for å bruke Apple TV, den kommer med fjernkontroll. Anonymkode: 1ff4e...732 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #12 Del Skrevet 24. september 2023 Gammel dum tv med chromecast her, fungerer som det skal😊 Anonymkode: 2a828...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 24. september 2023 #13 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 13.35): Med en slik: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv-tilbehor/streaming-og-mediaspillere/google-chromecast-med-google-tv/462457?gclid=EAIaIQobChMI5Paguo--gQMVIkGRBR2WGwixEAQYAyABEgKls_D_BwE Gjør du hvilken som helst gammel tv til en kjempe god smart-tv. Enkel å innstalere og bruke. Du laster da ned apper og får da tilgang til akkurat det du selv ønsker. Er bedre enn mange dyre smart-tv'r Anonymkode: 4d266...399 Enig! Det føles som om vi har smart-tv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 24. september 2023 #14 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke iPhone for å bruke Apple TV, den kommer med fjernkontroll. Anonymkode: 1ff4e...732 Jepp. Fungerer helt fint frittstående. Vi bruker aldri mobilen til å betjene våre (har 4 stk.). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #15 Del Skrevet 24. september 2023 Jeg anbefaler apple TV over chrome cast Relefonen blir bundet opp med chromecast, og den er ikke så enkel å bruke som folk vil ga det til Anonymkode: 4cf97...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #16 Del Skrevet 24. september 2023 Jeg gjør mitt beste for å disable smart-tv-funksjonaliteten i tv-en. Dårlig brukeropplevelse, reklamer og spionering på brukeren. Når en tv skal leve i 10 år så sier det seg selv at «smart»-opplevelsen vil være utdatert i det meste av produktets levetid. Dette innebærer at jeg har koblet tv-en av nett. Anonymkode: 73eec...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 24. september 2023 #17 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gjør mitt beste for å disable smart-tv-funksjonaliteten i tv-en. Dårlig brukeropplevelse, reklamer og spionering på brukeren. Når en tv skal leve i 10 år så sier det seg selv at «smart»-opplevelsen vil være utdatert i det meste av produktets levetid. Dette innebærer at jeg har koblet tv-en av nett. Anonymkode: 73eec...fca 10 år var da veldig pessimistisk, jeg har en 65" fra Sony som nærmer seg 15 år nå. Håper den holder i 10 år til. Trenger ingen innebygget "smart"-funksjonalitet da, siden vi bruker Apple TV. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #18 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg anbefaler apple TV over chrome cast Relefonen blir bundet opp med chromecast, og den er ikke så enkel å bruke som folk vil ga det til Anonymkode: 4cf97...925 Tekefonen blir da ikke bundet opp med chromecast. Du styrer alt med en fjernkontroll. Anonymkode: 4d266...399 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 24. september 2023 #19 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg anbefaler apple TV over chrome cast Relefonen blir bundet opp med chromecast, og den er ikke så enkel å bruke som folk vil ga det til Anonymkode: 4cf97...925 Det er de gamle. Nye Chromecast er selvstendig på samme måte som Apple tv. Anbefales om du allerede er Android bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #20 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg anbefaler apple TV over chrome cast Relefonen blir bundet opp med chromecast, og den er ikke så enkel å bruke som folk vil ga det til Anonymkode: 4cf97...925 Bundet opp? Den kan da brukes til alt annet mens en streamer? Anonymkode: b7d5e...838 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå