Gå til innhold

Hva har du? Elbil, bensin/dieselbil eller hybrid?

Gjest Elooon

Har du elbil, bensin/dieselbil eller hybrid?   

111 stemmer

1. 1. Hvilken har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den gamle bilen (diesel og en veldig praktisk sak) begynte å hangle så Tesla modell Y (LR) ble erstatningen for et par måneder siden. Den har gjort jobben veldig godt så langt. Har nylig reist på tvers av Sør-Norge og det ble en smidig opplevelse med systemet den fabrikanten har for reiseplanlegging i bilen mtp hvor det bør eventuelt lades underveis. Normalt lader jeg hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier selvfølgelig en helt nydelig Mercedes Benz (Benzin så klart). Jeg er over gjennomsnittet interessert i bil og motor (med lyd), så kommer nok ikke til å skifte til elbil på mange år. Har fint råd til å kjøre fossilbil, då ser ingen grunn til å skifte enda.

Anonymkode: d53d6...ff5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 gamle dieselbiler (BMW og Nissan). Blir ikke elbil i nærmeste framtid fordi vi ikke kan lade hjemme om vinteren (bratt bakke som ikke er kjørbar når det er snø/is), og nærmeste ladestasjon er 1/2 times kjøring pluss en fergetur unna.

Anonymkode: 1afba...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 2020-modell Skoda Kodiaq dieselbil. Må ha det for å ha plass til hundene pluss bagasje.

Så har vi en 2021-modell Skoda Citigo-e. Ikke lang rekkevidde, men super, liten og kjapp bybil/til og fra jobb-bil. Er veldig glad i den, men hadde ikke klart oss med bare den til våre behov. Men den var billig og har vært problemfri hele tiden!

Så har mannen i tillegg en BMW 4-serie (som jeg tror er bensin, usikker på det, jeg kjører den aldri).

Skulle gjerne byttet ut Kodiaqen med elbil i tilsvarende størrelse og med lang rekkevidde, men akkurat det ligger utenfor min økonomiske rekkevidde akkurat nå....

Anonymkode: b0e2a...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor grisgrendt i Indre Hordaland og her har vi elbil, ladbar hybrid og en ren bensinbil. Sistnevnte er søndagsbil med forbruk på 1,3 l/mil.

Anonymkode: 8681d...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er det vel ingen som har noe med, hva jeg har🤔

Anonymkode: b00fc...9ef

Det er selvfølgelig ingen tvang å svare på hva du har. Helt frivillig å svare ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2 el biler, solgte den ene i går for å kjøpe 1 bensin manuell slik poden får lærekjøre da hen vil ta manuell

Anonymkode: f8d77...c62

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to selvladende hybrider, en 2005 Toyota Prius og en 2012 Lexus RX450h.

Priusen har kjørt snart 400 000km uten store feil og mangler. Første som røyk var eksosanlegget på 200 000km, og så har det vært et par hjullager og en støtdemper etter det. AC sluttet å kjøle for et par år siden, men har valgt å ikke bruke penger på å fikse den. Forøvrig bare lyspærer, dekk, bremser og service som alle har. Priusen begynner å bli sliten nå, så den går nok til gjenvinning om den feiler på EU-kontroll neste år. Har hatt den siden 2007.

Lexusen nærmer seg 200 000km , og også det nesten helt uten feil og mangler utover service, dekk og bremser. Byttet kupevifta i fjor da den begynte å lage lyder. Har hatt Lexusen i 7 år, og kommer til å ha den lenge ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

F11 diesel bmw som bruksvogn, opel omega med 6.0Ls v8 som brukes som banebil (bensin sluker som kun går på 98. Jippi..) og nissan 200sx s14a med rb25det  som er godværs bilen. Også en bensinsluker uten like som fores på racefuel😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel. Passat 2016 modell. Kjører lange strekninger og kan ikke tenke meg el bil selv om diesel prisen er irriterende høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mange alternativer. Du har Elbil, Fossilbil og ingen bil

Anonymkode: d278e...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elbil og en bensinbil.  Bruker elbilen desidert mest, men når vi skal dra opp båten, ha ekstra mye bagasje så er det greit med bensinbilen.  

Bruker den også i blant til småkjøring om elbilen er i bruk. 

Anonymkode: e9e01...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...