AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Sitter med et vanskelig dilemma. Er 21 år og har vært i forhold i 2,5 år med en på 27 år. Begge to studerer for øyeblikket, og vi har bodd sammen i 1,5 år. Jeg har hele tiden visst at han ikke er 100% sikker på om han vil ha barn i fremtiden, men har ikke stresset eller tenkt så mye over det siden jeg er såpass ung ennå. I det siste har jeg kjent mye mer på dette, fordi jeg vet at jeg vil ha barn en gang i tiden. Ikke akkurat nå, men når jeg er ferdig utdannet, fått meg jobb osv. Han derimot sier at han ikke vet og at det ikke er noe han tar stilling til akkurat nå. At han vil fullføre studier, få jobb osv før han kan begynne å tenke på om han vil dette. Altså, han utelukker ikke at han kan få lyst på det, men sier at han ikke vet, og at det er noe tiden vil vise. Dette gjør meg veldig usikker, fordi jeg vet at dette er noe jeg ønsker, og uansett hvor mye jeg elsker han, vet jeg at dette forholdet vil ta slutt om han viser seg å ikke ønske barn. Jeg føler jeg tar en risiko uansett hva jeg gjør. Hvis jeg blir i forholdet, kan jeg risikere at det går mange år før han til slutt bestemmer seg for at han ikke vil. Da står jeg på bar bakke. Går jeg fra han, risikerer jeg at han viser seg å ha lyst på barn etter noen år, og får dette med noen andre. Ingen av delene er noe jeg vil. Er det noen andre her som har noen tanker eller erfaringer med samme type problemstilling? Snakket med et par venninner, og de sier at «jeg vet ikke» ofte betyr at de ikke vil ha barn, fordi dette er noe man vet om man vil ha eller ikke. Anonymkode: 1713d...d97
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Her reagerer jeg litt på aldersforskjellen mellom dere. Når man nærmer seg 30, er det normalt å ha gjort seg opp en mening om ønsket om barn. For meg virker det som at barn er noe han ikke har lyst på, men at han sier at han ikke vet, fordi han vet at han vil miste deg om han er helt ærlig. Han kan trives i forholdet med deg, så han tviholder på deg sånn at du ikke skal gå ved å si at han ikke vet. Det kan være en grunn til at han har blitt sammen med deg som er såpass mye yngre også, fordi han vet at folk på alderen din ikke tenker over fremtiden slik, og at du har «god tid». Tenk også på deg selv. Du vil vel ikke ha barn med en mann som er så usikker på temaet at han ikke klarer å bestemme seg? Det finnes så mange menn der som elsker barn og som ikke ønsker noe annet i verden enn å bli far en gang i fremtiden. Dersom barn er noe du virkelig ønsker (og som det virker som du gjør), så kaster du bort tiden ved å være i et forhold med noen som ikke deler de samme tankene som deg. Å få barn med noen som er såpass ulik som deg på området, vil selvfølgelig også påvirket et potensielt barn. Du vil vel ikke gi barnet ditt en far som egentlig ikke ville ha det? Jeg forstår at det er vanskelig for deg ettersom du elsker vedkommende, men du har et langt liv foran deg og mange muligheter. Du kommer til å finne en fyr som er minst like bra, men som i tillegg ønsker å få barn en dag. Riv av plasteret, jo tidligere jo bedre. Anonymkode: d1d49...150 4 3
Nymerïa Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Går jeg fra han, risikerer jeg at han viser seg å ha lyst på barn etter noen år, og får dette med noen andre. Hvis dette skjer så kan det like gjerne være at det skyldes at han er usikker på forholdet. For det er jo ingen som sier "Jeg har lyst på barn, jeg. Bare ikke med deg." Så akkurat den ville jeg ikke ha tenkt på. Og uansett vil du enkelt kunne få barn med andre når du bare er 21 nå. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her reagerer jeg litt på aldersforskjellen mellom dere. Når man nærmer seg 30, er det normalt å ha gjort seg opp en mening om ønsket om barn. For meg virker det som at barn er noe han ikke har lyst på, men at han sier at han ikke vet, fordi han vet at han vil miste deg om han er helt ærlig. Han kan trives i forholdet med deg, så han tviholder på deg sånn at du ikke skal gå ved å si at han ikke vet. Det kan være en grunn til at han har blitt sammen med deg som er såpass mye yngre også, fordi han vet at folk på alderen din ikke tenker over fremtiden slik, og at du har «god tid». Tenk også på deg selv. Du vil vel ikke ha barn med en mann som er så usikker på temaet at han ikke klarer å bestemme seg? Det finnes så mange menn der som elsker barn og som ikke ønsker noe annet i verden enn å bli far en gang i fremtiden. Dersom barn er noe du virkelig ønsker (og som det virker som du gjør), så kaster du bort tiden ved å være i et forhold med noen som ikke deler de samme tankene som deg. Å få barn med noen som er såpass ulik som deg på området, vil selvfølgelig også påvirket et potensielt barn. Du vil vel ikke gi barnet ditt en far som egentlig ikke ville ha det? Jeg forstår at det er vanskelig for deg ettersom du elsker vedkommende, men du har et langt liv foran deg og mange muligheter. Du kommer til å finne en fyr som er minst like bra, men som i tillegg ønsker å få barn en dag. Riv av plasteret, jo tidligere jo bedre. Anonymkode: d1d49...150 Jeg må si meg litt uenig, det er nok ganske vanlig at en mann på 27 ikke har gjort seg opp en endelig mening om han ønsker barn eller ikke. 27 år er ungt for en mann i våre dager. Jeg ville gitt det litt tid dersom dere ellers har det bra sammen, dere er begge fremdeles veldig unge og har mye tid til å bestemme dere på. Anonymkode: 49bc7...592 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her reagerer jeg litt på aldersforskjellen mellom dere. Når man nærmer seg 30, er det normalt å ha gjort seg opp en mening om ønsket om barn. For meg virker det som at barn er noe han ikke har lyst på, men at han sier at han ikke vet, fordi han vet at han vil miste deg om han er helt ærlig. Han kan trives i forholdet med deg, så han tviholder på deg sånn at du ikke skal gå ved å si at han ikke vet. Det kan være en grunn til at han har blitt sammen med deg som er såpass mye yngre også, fordi han vet at folk på alderen din ikke tenker over fremtiden slik, og at du har «god tid». Tenk også på deg selv. Du vil vel ikke ha barn med en mann som er så usikker på temaet at han ikke klarer å bestemme seg? Det finnes så mange menn der som elsker barn og som ikke ønsker noe annet i verden enn å bli far en gang i fremtiden. Dersom barn er noe du virkelig ønsker (og som det virker som du gjør), så kaster du bort tiden ved å være i et forhold med noen som ikke deler de samme tankene som deg. Å få barn med noen som er såpass ulik som deg på området, vil selvfølgelig også påvirket et potensielt barn. Du vil vel ikke gi barnet ditt en far som egentlig ikke ville ha det? Jeg forstår at det er vanskelig for deg ettersom du elsker vedkommende, men du har et langt liv foran deg og mange muligheter. Du kommer til å finne en fyr som er minst like bra, men som i tillegg ønsker å få barn en dag. Riv av plasteret, jo tidligere jo bedre. Anonymkode: d1d49...150 Selvfølgelig vil jeg ha barn med noen som ønsker det, men det er det som gjør det så vanskelig, når han sier at han ikke vet, så betyr det jo at han kan snu. Dessuten kjenner jeg han såpass godt at han ville ikke utnyttet meg på den måten. Han har selv sagt at han aldri vil robbe meg for muligheten til å få barn, så når det kommer til punktet hvor det er aktuelt, og han finner ut at han ikke vil, så vil han la meg gå sånn at jeg får oppfylt det ønsket. Anonymkode: 1713d...d97
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når man nærmer seg 30, er det normalt å ha gjort seg opp en mening om ønsket om barn. For meg virker det som at barn er noe han ikke har lyst på, men at han sier at han ikke vet, fordi han vet at han vil miste deg om han er helt ærlig. Han kan trives i forholdet med deg, så han tviholder på deg sånn at du ikke skal gå ved å si at han ikke vet. Det kan være en grunn til at han har blitt sammen med deg som er såpass mye yngre også, fordi han vet at folk på alderen din ikke tenker over fremtiden slik, og at du har «god tid». Dette vil jeg si bikker mot spekulasjoner. Ts skriver at de begge studerer, aka verken fast jobb, økonomi og fast bosted er mest sannsynlig ikke noe som finner sted. Det er mange ting å tenke på, så det kan rett og slett handle om at han ønsker å tenke på disse tingene, før han kan ta stilling til om barn er noe han ønsker. Mannen min sa også det samme, han ville fokusere 100% på jobb og studier, og han måtte finne seg selv i den situasjonen før han kunne gjøre seg opp en mening om han ønsket barn eller ikke. Etter to år fant han ut at han hadde lyst på barn, og vi har nå to barn sammen. Alder er relativt. Situasjonen ville stilt seg annerledes dersom han allerede var ute i fast jobb, hadde god økonomi og alt det greiene på stell. Da ville det selvfølgelig vært mer naturlig at han hadde et klarere syn på fremtiden. Mitt råd til deg, ts, er å ikke fatte noen forhastede konklusjoner. Dersom du har det fint i forholdet og alt annet er bra, ville jeg gitt det litt tid, for mye kan skje med tiden. Og hva enn du gjør, ikke forhast noe eller få han til å føle seg presset på noen måte. Det virker totalt mot sin hensikt og vil etter all sannsynligvet bety kroken på døra for forholdet. Ha is i magen, alternativt kan dere sette opp en tidsramme for når temaet kan komme opp igjen. Du er ung, og har mange år foran deg. Anonymkode: 40ad8...f11 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her reagerer jeg litt på aldersforskjellen mellom dere. Når man nærmer seg 30, er det normalt å ha gjort seg opp en mening om ønsket om barn. For meg virker det som at barn er noe han ikke har lyst på, men at han sier at han ikke vet, fordi han vet at han vil miste deg om han er helt ærlig. Han kan trives i forholdet med deg, så han tviholder på deg sånn at du ikke skal gå ved å si at han ikke vet. Det kan være en grunn til at han har blitt sammen med deg som er såpass mye yngre også, fordi han vet at folk på alderen din ikke tenker over fremtiden slik, og at du har «god tid». Tenk også på deg selv. Du vil vel ikke ha barn med en mann som er så usikker på temaet at han ikke klarer å bestemme seg? Det finnes så mange menn der som elsker barn og som ikke ønsker noe annet i verden enn å bli far en gang i fremtiden. Dersom barn er noe du virkelig ønsker (og som det virker som du gjør), så kaster du bort tiden ved å være i et forhold med noen som ikke deler de samme tankene som deg. Å få barn med noen som er såpass ulik som deg på området, vil selvfølgelig også påvirket et potensielt barn. Du vil vel ikke gi barnet ditt en far som egentlig ikke ville ha det? Jeg forstår at det er vanskelig for deg ettersom du elsker vedkommende, men du har et langt liv foran deg og mange muligheter. Du kommer til å finne en fyr som er minst like bra, men som i tillegg ønsker å få barn en dag. Riv av plasteret, jo tidligere jo bedre. Anonymkode: d1d49...150 Jeg er kvinne, og tenkte ikke på barn da jeg var 27. Jeg studerte i utlandet og levde det gode liv. Jeg begynte ikke å tenke på barn før jeg var 32 og traff min nåværende mann. Anonymkode: eeb62...461 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Skrevet 22. september 2023 Ville gitt dette tid og ikke tatt store avgjørelser her og nå dersom dette er det eneste «problemet». Selvfølgelig er det et problem som vil bli større over tid, men dere er ennå unge og mye kan forandre seg Anonymkode: 555e8...012 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Skrevet 22. september 2023 For å være helt ærlig, jeg tror han ikke ønsker barn. Jeg har mange venninner som har vært sammen med tilsvarende menn, og det har alltid endt i brudd når mannen endelig har innrømmet han ikke vil ha barn. Frem til da har han holdt de på gress ved å si han er usikker. De fleste menn klarer å si noe som "jeg vil ha barn, men ser for meg å vente 3å først". Klarer han ikke falle på et standpunkt som dette, så sier jeg meg enig med en av postene over. Riv av plaster nå mens du ennå er ung, det finnes mange menn der ute som faktisk har lyst på barn. Anonymkode: db825...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å være helt ærlig, jeg tror han ikke ønsker barn. Jeg har mange venninner som har vært sammen med tilsvarende menn, og det har alltid endt i brudd når mannen endelig har innrømmet han ikke vil ha barn. Frem til da har han holdt de på gress ved å si han er usikker. De fleste menn klarer å si noe som "jeg vil ha barn, men ser for meg å vente 3å først". Klarer han ikke falle på et standpunkt som dette, så sier jeg meg enig med en av postene over. Riv av plaster nå mens du ennå er ung, det finnes mange menn der ute som faktisk har lyst på barn. Anonymkode: db825...d6f Jeg tror han er for ung til å tenke sånn. Jeg tror han får litt skjelven ved tanken på å binde seg, ligge med én dame resten av livet osv…. Anonymkode: 6e3c0...f55
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #11 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror han er for ung til å tenke sånn. Jeg tror han får litt skjelven ved tanken på å binde seg, ligge med én dame resten av livet osv…. Anonymkode: 6e3c0...f55 Ung? Han er 27 år. Da er det på tide å legge litt fremtidsplaner. Hvis han ikke ser for seg barn om 3år når han er 27år, så vil han aldri bli klar. Han blir sikkert en av de som vil ha barn når han er 40+, men da er det ingen kvinner som vil ha han hvis han ikke har så høy sosial status at han kan finne noen veldig mye yngre. Anonymkode: db825...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ung? Han er 27 år. Da er det på tide å legge litt fremtidsplaner. Hvis han ikke ser for seg barn om 3år når han er 27år, så vil han aldri bli klar. Han blir sikkert en av de som vil ha barn når han er 40+, men da er det ingen kvinner som vil ha han hvis han ikke har så høy sosial status at han kan finne noen veldig mye yngre. Anonymkode: db825...d6f Men det er også vanlig å prioritere. Han har fremtidsplaner, men ønsker først og fremst å fokusere på utdanning og å få seg jobb. Helt vanlig å ville det først. Det er mange som ikke tenker på barn før alt det andre er på plass. Anonymkode: 555e8...012 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For å være helt ærlig, jeg tror han ikke ønsker barn. Jeg har mange venninner som har vært sammen med tilsvarende menn, og det har alltid endt i brudd når mannen endelig har innrømmet han ikke vil ha barn. Frem til da har han holdt de på gress ved å si han er usikker. De fleste menn klarer å si noe som "jeg vil ha barn, men ser for meg å vente 3å først". Klarer han ikke falle på et standpunkt som dette, så sier jeg meg enig med en av postene over. Riv av plaster nå mens du ennå er ung, det finnes mange menn der ute som faktisk har lyst på barn. Anonymkode: db825...d6f Jeg er kvinne og klarte ikke si «Jeg ønsker meg barn, men vil vente….». Jeg ante ikke. Til jeg plutselig gjorde det. Jeg tror de fleste ønsker barn med en riktig partner, ikke bare barn for å få barn. Så jeg ville aldri gått fra min mann om han var usikker og en av partene var så unge. Ei heller omvendt. Vi fikk barn først når vi var midten av 30-årene. Anonymkode: aa47f...131 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå