Ellah Skrevet 26. september 2023 #41 Skrevet 26. september 2023 Vi ferier kun voksne hvert år - meg, min bror, mamma og pappa. Og det er lite (bortsett fra juleølen) som har endret seg siden jeg var liten. Vi starter lille julaften med pynting og prøvesmak på julematen, våkner med julestrømper på julaften, spiser grøt med mandel, ser på alle juleprogrammene, pynter oss til middag, åpner gaver på kvelden og ser en film. Første juledag spiser vi årets beste frokost, spiller spill og spiser for mye sjokolade. Jeg synes det er helt magisk, og gruer med litt til min bror får barn en gang i fremtiden. Selv er jeg ganske sikker på at jeg ikke vil ha barn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #42 Skrevet 26. september 2023 Det er deilig med bare voksne julaften. Vi samles 3 generasjoner med voksne. Yngste er 27. Julemusikk, god mat, lang tid på pakkene. Tenner lys på kirkegård og er noen ganger på barnegudstjeneste fra 16 til 17. Julestemning får man jo av pynt, levende lys, musikk, høytid, mat osv. Anonymkode: 2a324...6df 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #43 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (På 25.9.2023 den 21.56): Men det er jo det samme som vi gjør søndager hele året. Jeg trenger noe ekstra. TS Anonymkode: 7f936...041 Det ekstra er julematen, pynten, juletreet, julemusikken, alle lysene vi tenner, julepresanger, osv osv. Altså, barna våre er her jo hver søndag hele året også...? Likevel er ikke en julaften med barn = en søndag med barn? Jeg skjønner ikke helt hva det er du trenger barn for for at det skal være "julete"? Det er jo ikke julete at ungene er der en vanlig søndag? Anonymkode: 8c3bf...a04 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #44 Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det ekstra er julematen, pynten, juletreet, julemusikken, alle lysene vi tenner, julepresanger, osv osv. Altså, barna våre er her jo hver søndag hele året også...? Likevel er ikke en julaften med barn = en søndag med barn? Jeg skjønner ikke helt hva det er du trenger barn for for at det skal være "julete"? Det er jo ikke julete at ungene er der en vanlig søndag? Anonymkode: 8c3bf...a04 Nå smitter vel ungenes opprømthet og spenning litt over på foreldrene da.. å se hvor spent de er over gavene. Gaver var jo helt fantastisk spennende da en var liten. Ikke rart det. En hadde jo ikke egne penger og var prisgitt å få noe. Nå kan en stort sett kjøpe selv hva en trenger og derfor er gaver mindre spennende enn der var da en var ung. Anonymkode: 57628...723
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #45 Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 9.06): Det ekstra er julematen, pynten, juletreet, julemusikken, alle lysene vi tenner, julepresanger, osv osv. Altså, barna våre er her jo hver søndag hele året også...? Likevel er ikke en julaften med barn = en søndag med barn? Jeg skjønner ikke helt hva det er du trenger barn for for at det skal være "julete"? Det er jo ikke julete at ungene er der en vanlig søndag? Anonymkode: 8c3bf...a04 I tillegg pynter vi oss på julaften, det bruker ikke vi å gjøre på vanlige søndager. Videre har vi voksne laget julestrømpe til hverandre, og vi har julehefter. Slikt gjør vi heller ikke på søndager, og det gjør at det blir julete. Her har vi feirer med bare voksne lenge, og det er helt nydelig ❤️ Anonymkode: 6d383...a32 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #46 Skrevet 3. oktober 2023 Jul med voksne er kanskje mer roligere enn jul med barn. Har opplevd det og det er godt og behagelig. Snakke koselig sammen, se på tv litt, spise god mat, julekaker og julegodt. Slappe av og kose seg bare. Ikke alle har barn heller så. Anonymkode: 25bff...8ac
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #47 Skrevet 3. oktober 2023 Vi har nøyaktig samme magi i jula nå som da ungene var små. Vi pynter ikke før lillejulaften, og sent på kvelden er julemagien på plass. Vi har våre tradisjoner som er de samme som alle år. Litt roligere under julegaveutpakkingen, det er eneste forskjell. Vi har masse gaver, og koser oss som bare det, alle vi voksne. Anonymkode: c39e9...d46 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå