AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Del Skrevet 22. september 2023 Jul med bare voksne, hvordan får man en fin feiring da? Syns det er vanskelig å finne magien med bare voksne. Har du erfaring og dele med meg? Anonymkode: 7f936...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Del Skrevet 22. september 2023 Deilig - stille og rolig. Middag handler om å være sammen en hyggelig kveld med god mat og trivelige samtaler. Anonymkode: 04866...c3d 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Del Skrevet 22. september 2023 Om du jaktet etter et barns julemagi med bare voksne så er nok den vanskelig. For jul som barn og å oppleve jul gjennom barn er forskjellig til å bare være voksne. Men god mat, godt selskap, god drikke og å nyte noe fine dager sammen er nok er bedre mål å satse på. Feiringen blir fin den for det. Anonymkode: 0f5b6...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg har feiret med kun mine foreldre ved flere anledninger (jeg er i førtiårene) når søsken har vært opptatt på andre kanter, og synes vi har det veldig koselig. Blir mer avslappet, har bedre tid, stresser lite. Om ikke vi har besøkt kirkegården lille julaften, så tar vi det julaftens formiddag. Ser Donald og Tre nøtter til Askepott, pusler på kjøkkenet og går kanskje en liten tur. Pynter oss til middagen, venter med dessert, åpner litt gaver og slapper av. Kommer gjerne i kosetøy etterhvert og ser en film. Anonymkode: 4aad8...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Deilig - stille og rolig. Middag handler om å være sammen en hyggelig kveld med god mat og trivelige samtaler. Anonymkode: 04866...c3d Men god mat og gode samtaler har vi gjennom hele året, jeg er på jakt etter det lille ekstra. Anonymkode: 7f936...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jul med bare voksne, hvordan får man en fin feiring da? Syns det er vanskelig å finne magien med bare voksne. Har du erfaring og dele med meg? Anonymkode: 7f936...041 Ettersom vi i min familie fikk barn veldig sent var julen veldig lenge den tradisjonelle opprinnelige kjernefamilien bare at alle var voksne. Men vi er såpass barnslige av oss at vi egentlig bare fortsatte de barnlige tradisjonene som voksne Bake kaker i adventstiden, pynte pepperkakehus og slikt stå opp og se julefilmer. Alle får julesokk med snop og noen ganger alkohol 😅 Alle må pynte seg i penklær Presangene danderes under treet pent Spise god julemat og dessert åpne en og en presang og se på hva alle har fått spise julekaker og drikke litt vin, spille er spill eller se en julefilm sammen Anonymkode: 57628...723 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Del Skrevet 22. september 2023 Deilig! Ikke masse unødvendig mas, kjas og styr. Magien er å kunne nyte en stille og fredelig juletid. Anonymkode: f6e82...60d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Del Skrevet 22. september 2023 Det er kjempefint med feiring med bare voksne! Du kan få tid og ro til å kjenne skikkelig på egen julestemning, nyte mat og drikke på en voksen måte, og ha gode samtaler med familien som man kanskje ikke får med barn tilstede. Anonymkode: bfc86...73c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 22. september 2023 #9 Del Skrevet 22. september 2023 Mimre om gamledager, finne frem bilder og spille brettspill man ikke har spilt siden man var liten. Julen handler ikke bare om jul og gaver, men å være sammen med de nærmeste og ha de koselig. Opplevelsen av din barndoms jul vil man vanskelig kunne oppleve igjen i voksen alder uten gjennom andre barn uansett, men man kan gjøre veldig mye for at det likevel skal være en fin opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg er i en situasjon der barna nå for første gang skal feire med bare pappaens familie og jeg må begynne å planlegge voksenjul. Selvom jeg gruer meg til å være "alene", vil jeg prøve å gjøre det koslig og litt annerledes enn med barna, litt mer på voksnes premisser. Tenker å ha juleaften hjemme. Gå en tur på julaften morgen, besøke gravene og tenne lys der. Drikke litt mimosa og brunsj. Dusje og pynte meg, sette på askepott, la julematen putre og gjøre seg ferdig. Servere champagne og høre på sølvguttene når gjestene kommer, usikker på om vi blir 4 eller 5. Pakkelek før middag. Middag, kaffe og dessert. Om det er noen gaver tar vi disse til kaffen. Anonymkode: 5efa0...3c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22. september 2023 #11 Del Skrevet 22. september 2023 Det har jeg hatt i mange mange år nå og det er sååååååå deilig, helt fantastisk og jeg er så glad jeg ikke har barn spesielt rundt jul. Bare fred og ro, bare hygge, god mat, fin pynt, jul på mine og mannen sine prinsipper. Bare lave skuldre samtidig som jeg har de barnslig gledene. Stå opp når jeg vil i romjula, kaffeslumring i sengen, lange fine turer med mann og hund, bålturer, tid og ro uten mas og tjas og stress og grining. (Det er jo veldig mange ttåder her i romjula om sure barn f.eks) Noen familie besøk men det er også godt å komme hjem etter slike besøk og kjenne roen igjen. Se julefilmer på tv, drikke vin, bare kos. Vi er forskjellige og noen kan mene min jul er kjedelig men jeg synes barn i julen er forferdelig mye mas og lite kos. Julestemning blir det uansett men det kommer jo an på forventer til julen. Om du forventer at julen alltid skal være slik den var når du selv var barn tror jeg en kommer til å bli skuffet som voksen uansett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Del Skrevet 22. september 2023 Skjønner hva du mener,julen blir litt annerledes uten barn. Men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Nyte roen og freden,ha god tid til mat,drikke,julefilmer,samtaler,og bare ta livet helt med ro. Anonymkode: af7b7...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #13 Del Skrevet 24. september 2023 Veldig deilig og fredelig uten barn. Kan åpne pakker i ro og fred uten mas og tjas. Ser forøvrig akkurat de samme julefilmene som gikk da jeg var barn 😁 Anonymkode: ecb6c...1fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #14 Del Skrevet 24. september 2023 Jeg synes det er herlig, slipper alt "ståket" fra små barn (har ikke barn selv). Kan slappe litt mer av og ta det mer rolig. Anonymkode: 70086...12f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #15 Del Skrevet 24. september 2023 Hvilken magi syns du det er vanskelig å finne, når det ikke er barn tilstede? Magien må du jo finne i deg selv, den finner du ikke igjennom andre. Anonymkode: 5f06d...3b6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #16 Del Skrevet 24. september 2023 Er det ikke litt sykt å leve igjennom barn? Julen er helt magisk uten barn i julen, bare ro og fred og gjøre det en liker og se julefilmer og ha det godt Anonymkode: eeaa8...0f5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #17 Del Skrevet 24. september 2023 skreppamedleppa skrev (På 22.9.2023 den 11.51): Det har jeg hatt i mange mange år nå og det er sååååååå deilig, helt fantastisk og jeg er så glad jeg ikke har barn spesielt rundt jul. Bare fred og ro, bare hygge, god mat, fin pynt, jul på mine og mannen sine prinsipper. Bare lave skuldre samtidig som jeg har de barnslig gledene. Stå opp når jeg vil i romjula, kaffeslumring i sengen, lange fine turer med mann og hund, bålturer, tid og ro uten mas og tjas og stress og grining. (Det er jo veldig mange ttåder her i romjula om sure barn f.eks) Noen familie besøk men det er også godt å komme hjem etter slike besøk og kjenne roen igjen. Se julefilmer på tv, drikke vin, bare kos. Vi er forskjellige og noen kan mene min jul er kjedelig men jeg synes barn i julen er forferdelig mye mas og lite kos. Julestemning blir det uansett men det kommer jo an på forventer til julen. Om du forventer at julen alltid skal være slik den var når du selv var barn tror jeg en kommer til å bli skuffet som voksen uansett. Tja vi hadde det sånn veldig lenge. Men etter vi fikk barn så ser jeg jo at julen igjen fikk en ny dimensjon… Anonymkode: 57628...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 24. september 2023 #18 Del Skrevet 24. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tja vi hadde det sånn veldig lenge. Men etter vi fikk barn så ser jeg jo at julen igjen fikk en ny dimensjon… Anonymkode: 57628...723 Kanskje for deg som tross alt har barn, men for meg som får hodepine omtrent bare jeg går i butikken og hører en skrikunge så tviler jeg på det for min del. Igjen som sagt vi er alle forskjellige men er det en ting barn er fulle av til julen så er det lyd😅 og jeg har det veldig deilig i julen å fyller den med magisk stemning helt uten barn, det går an. Og jeg er helt ærlig veldig glad jeg personlig slipper denne andre dimensjonen😅 Men sikkert veldig koselig for de som liker en slik jul, det tviler jeg ikke på. Men det hadde vært gøy med en gjettekonkuranse om hvor mange slitne og noe oppgitte småbarnsforeldre som oppretter tråder i romjula om nettopp den *magien* barn gir i jula, det vil nok ikke være få.... Poenget er at vi liker forskjellige ting og har forskjellige liv, noen liker det slik og andre sånn men fin julestemning må en på mange måter skape selv enten en liker det ene eller andre. Endret 24. september 2023 av skreppamedleppa 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #19 Del Skrevet 24. september 2023 skreppamedleppa skrev (28 minutter siden): Kanskje for deg som tross alt har barn, men for meg som får hodepine omtrent bare jeg går i butikken og hører en skrikunge så tviler jeg på det for min del. Igjen som sagt vi er alle forskjellige men er det en ting barn er fulle av til julen så er det lyd😅 og jeg har det veldig deilig i julen å fyller den med magisk stemning helt uten barn, det går an. Og jeg er helt ærlig veldig glad jeg personlig slipper denne andre dimensjonen😅 Men sikkert veldig koselig for de som liker en slik jul, det tviler jeg ikke på. Men det hadde vært gøy med en gjettekonkuranse om hvor mange slitne og noe oppgitte småbarnsforeldre som oppretter tråder i romjula om nettopp den *magien* barn gir i jula, det vil nok ikke være få.... Poenget er at vi liker forskjellige ting og har forskjellige liv, noen liker det slik og andre sånn men fin julestemning må en på mange måter skape selv enten en liker det ene eller andre. Syns du svartmaler på andres vegne her. Jeg kan ikke huske å ha lest masse tråder om slitne småbarnsforeldre akkurat i julen? De som har barn syns nok at noe av barndommens magi er kommet tilbake ved julen. Og ja vi var frivillig barnløse til vi var 35 så vi har hatt maaange avslappende voksenjuler Anonymkode: 57628...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 24. september 2023 #20 Del Skrevet 24. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns du svartmaler på andres vegne her. Jeg kan ikke huske å ha lest masse tråder om slitne småbarnsforeldre akkurat i julen? De som har barn syns nok at noe av barndommens magi er kommet tilbake ved julen. Og ja vi var frivillig barnløse til vi var 35 så vi har hatt maaange avslappende voksenjuler Anonymkode: 57628...723 Nå var det ikke jeg som babler om andre (og bedre) dimensjoner enn andre mennesker... Bare nevner det.... Jeg tror du har det flott i julen. Men jeg vet at jeg også har det flott i julen, jeg ser ikke på dette som noen konkurranse om *hvem som kan ha den beste julen*, for det er bare tull. Du har din jul på din måte med barn, jeg har min uten barn og begge deler er best for oss. Jeg trives best med "avslappende voksenjul" for resten av livet og nyter det😊 Men nå var det ikke det denne tråden handlet om, så at du har barn og feirer jul med de barna har jo absolutt ingen verdens ting med : "Jul med bare voksne Jul med bare voksne, hvordan får man en fin feiring da? Syns det er vanskelig å finne magien med bare voksne. Har du erfaring og dele med meg? " Så hvorfor svarer at julen din med barn er en annen dimensjon enn min uten barn? Hva slags erfaring er det du bringer til bordet med det til ts? Å komme inn i denne tråden og skrive til meg at du lever i en annen dimensjon enn meg, og julen er så mye bedre for deg nå enn før, javel, flott for deg tanker jeg da men hva var det jeg skrev som var så triggende for deg at du må inn i denne tråden og forsvare at du har en god jul med dine barn? Det er jo vel og bra det men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva det har med denne tråden å gjøre... At du har vært uten barn har heller ikke så mye å si, alle er uten barn i mange år. Forskjellen på meg og deg er at du har fått barn, det er for meg mitt aller største mareritt så hvorfor jeg skulle ønske meg den dimensjonen spesielt i julen er for meg helt uvist. Men hva om du gir noen råd eller tips til ts hva du gjorde for å ha en bra jul når du ikke hadde barn istedenfor... Endret 24. september 2023 av skreppamedleppa 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå