Gå til innhold

Bandt renta, men nå sier banken at jeg ikke har gjort det... Erfaring med S-banken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er S-banken. Har fått mail om fast rente til 5,1 prosent, men i går sa en jeg snakket med i banken at jeg ikke har søkt, men jeg har jo mottatt mail om dette for over en uke siden. De sa det ville være 1-3 dagers behandlingstid. I går steg renta, er de så sleipe at de utsetter og sletter lånesøknader? 

Har uføretrygd så vil ha forutsigbarhet i økonomien. Kan jeg bytte bank eller er egentlig S-banken ok? Eller ok og ok, men greie nok? Mulig jeg kun var uheldig i går og snakket med en drittsekk, kan de endre tilbudet om 5,1 i fastrente nå? 

ts

Anonymkode: 60d50...d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er S-banken. Har fått mail om fast rente til 5,1 prosent, men i går sa en jeg snakket med i banken at jeg ikke har søkt, men jeg har jo mottatt mail om dette for over en uke siden. De sa det ville være 1-3 dagers behandlingstid. I går steg renta, er de så sleipe at de utsetter og sletter lånesøknader? 

Har uføretrygd så vil ha forutsigbarhet i økonomien. Kan jeg bytte bank eller er egentlig S-banken ok? Eller ok og ok, men greie nok? Mulig jeg kun var uheldig i går og snakket med en drittsekk, kan de endre tilbudet om 5,1 i fastrente nå? 

ts

Har bare 300 tusen i lån, og boligen er verdt 2 mill. Har jeg noe forhandlingsgrunnlag?

ts

Skrevet

Du kan selvsagt bytte bank når du vil. Har positiv erfaring med Sbanken, men virker som de har fått dårligere kundesørvis etter at DnB overtok (som forventet). Kan du ikke bare vise til den skriftlige bekreftelsen du har fått?

Anonymkode: 70f1e...a29

Skrevet

Det kommer an på hva det stod i den eposten du fikk. I de jeg har fått har det vært forbehold om at det er gjeldende rente på avtaletidspunktet som gjelder. Hvis eposten sier at dete har en avtale nå så kan du vel klage, men dersom det kun var et tilbud og du ikke fulgte opp er det verre.

Anonymkode: 3d695...3b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Sbanken. Hva om du sender de e-posten du har fått og mer om status på søknaden din?

Skrevet
Wit skrev (2 minutter siden):

Jeg har bare gode erfaringer med Sbanken. Hva om du sender de e-posten du har fått og mer om status på søknaden din?

Jeg har svart dem, det var jo renteøkning i går, og nå venter jeg en telefon fra de. 

ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer an på hva det stod i den eposten du fikk. I de jeg har fått har det vært forbehold om at det er gjeldende rente på avtaletidspunktet som gjelder. Hvis eposten sier at dete har en avtale nå så kan du vel klage, men dersom det kun var et tilbud og du ikke fulgte opp er det verre.

Anonymkode: 3d695...3b6

Først står det opplysninger om at jeg har søkt og renter, og så dette: En saksbehandler vil behandle søknaden og sende deg nye lånedokumenter for fastrentelånet. Vi sender e-post når dokumentene er klare for signering i nettbanken. Dokumentene kan signeres med BankID.

ts

Skrevet

Før s banken ble dnb var set en fin bank. Siden dnb ikke er en fin bank så flyttet jeg bank før sammenslåingen.

Nå deler du med dnb, de gjør litt som de vil pga folk ikke bytter banker.

Anonymkode: 8f56f...d5a

Skrevet

Det normale er at man søker om fastrentelån, og så får man en foreløpig tilbud om fastrente med den dags gjeldende rente. Litt ned på fastrentetilbudet står det at tilbudet er gyldig i 7-14-21 dager eller noe sånt, og at rentenivået kan endre seg i mellomtiden og at det er fastrentenivået på signeringstidspunkt som er gjeldende for avtalens løpetid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Først står det opplysninger om at jeg har søkt og renter, og så dette: En saksbehandler vil behandle søknaden og sende deg nye lånedokumenter for fastrentelånet. Vi sender e-post når dokumentene er klare for signering i nettbanken. Dokumentene kan signeres med BankID.

ts

Om de ikke har behandlet søknaden enda har du vell ikke bundet den enda? 

Anonymkode: 8a714...98b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Du må lese avtalevilkårene. Det virker ut som du kun har mottatt et tilbud, men ikke inngått noen avtale?

Kan jo gjøre det enkelt ved å klippe og lime inn fra mailen din her? Eventuelt sensurer vekk noe om en vil. Da kan jo andre komme med en mening om det var et tilbud eller om du faktisk har inngått en avtale. Uten det så begrenser det faktisk hva andre kan bidra med i tråden.

Endret av Sluttca
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Før s banken ble dnb var set en fin bank. Siden dnb ikke er en fin bank så flyttet jeg bank før sammenslåingen.

Nå deler du med dnb, de gjør litt som de vil pga folk ikke bytter banker.

Anonymkode: 8f56f...d5a

Og mange folk bytter ikke fra DNB da de er fornøyd med DNB, og jeg er en av de. Som saga medlem får jeg mange goder som ingen annen bank tilbyr så jeg kommer til å beholde DNB i lang tid, og det samme gjelder for veldig mange i min familie og i min vennekrets.

Anonymkode: 44309...c9c

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har svart dem, det var jo renteøkning i går, og nå venter jeg en telefon fra de. 

ts

Renteøkning hos Norges bank er ikke det samme som renteøkning hos s banken 

Anonymkode: 0efab...b1b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...