Gå til innhold

Butikk med pakkeutlevering konkurs. Hva skjer med pakken min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ut av det blå meldte nærbutikken min om konkurs og stengte på dagen. Den er/var utleveringssted for pakker, og jeg har en pakke som er på veg. Hva skjer med pakken min nå? Blir den sendt i retur? Eller…? Nærmeste utleveringssted nå er i nabokommunen, og det kommer til å koste mer å reise dit for å hente pakken enn det pakken er verd. I tillegg må jeg ta fri fra jobb en hel dag pga dårlig bussforbindelse. Har sendt mail til avsender og transportfirma, og venter på svar fra begge.

Er det noen som har vært borti noe lignende? Hvordan ble det løst? 

Anonymkode: f5ade...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden pakken ikke er kommet til butikken ennå, regner jeg med at den etter hvert havner på et annet hentested. Antakelig det av postens hentesteder som er nærmest. Så finner de vel senere en annen butikk til å overta. 

Til og med hvis pakken hadde kommet til butikken som er konkurs, hadde den nok ikke blitt ansett som en del av konkursboet, men som din eiendom som ble oppbevart der. 

Anonymkode: e00be...6c2

Skrevet

Da hadde jeg rett og slett tatt kontakt med nettbutikken og sagt at jeg bestilte en vare med levering til X sted men at varen i steden ble levert til XY, og at dette er avtalebrudd og du ønsker å heve kjøpet og få refundert varens pris og fraktpris, med mindre nettbutikken kan levere pakken på avtalt sted/by/kommune. Så får nettbutikken ta det med transportøren.

Anonymkode: 6d1ce...14a

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo ikke deres verdier så jeg tipper at pakkene blir returnert til distributøren og så blir de levert til et annet hentested, men at du må vente på det.

Det er ikke ditt ansvar, men transportørens ansvar.

Hvis pakken ikke har ankommet enda så kan du være sikker på at det blir levert til nytt hentested siden de ikke blir å hensette pakken din der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde jeg rett og slett tatt kontakt med nettbutikken og sagt at jeg bestilte en vare med levering til X sted men at varen i steden ble levert til XY, og at dette er avtalebrudd og du ønsker å heve kjøpet og få refundert varens pris og fraktpris, med mindre nettbutikken kan levere pakken på avtalt sted/by/kommune. Så får nettbutikken ta det med transportøren.

Anonymkode: 6d1ce...14a

Antar dette er en sak som går under force major, altså en hendelse som er utenfor butikkens kontroll. Da er det mye vanskeligere å heve kjøpet, og det går egentlig kun på butikkens velvilje.

Anonymkode: df30e...d97

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Antar dette er en sak som går under force major, altså en hendelse som er utenfor butikkens kontroll. Da er det mye vanskeligere å heve kjøpet, og det går egentlig kun på butikkens velvilje.

Anonymkode: df30e...d97

Man har uansett 14 dager returrett ved netthandel. 

Skrevet

Butikker som har Bring eller PostNor utlevering eier ikke pakkene, de har kun autoritet til å levere de ut til mottager. Verdien i pakken er ikke del av konkursboet og pakkene er fortsatt under det overordne ansvaret til transportselskapet.
Jeg har ikke vært med på lignende situasjon tidligere men jeg ville ha sendt en ansatt for å hente pakkene fra butikklokalet siden det ikke er noen ansatte tilstede for å levere de ut.

Skrevet

Ville bestilt hjemlevering til 89(?mulig det varierer), eller sjekket om de kan sende på nytt med helthjem eller noen som kan sette igjen pakken ved døren.

Anonymkode: e72df...6f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville bestilt hjemlevering til 89(?mulig det varierer), eller sjekket om de kan sende på nytt med helthjem eller noen som kan sette igjen pakken ved døren.

Anonymkode: e72df...6f8

Helt hjem leverer ikke på døra her (kun til butikk med pakkeutlevering), og Posten og Postnord «finner ikke huset». Det merkelige er at sjåføren fra DHL fant fram uten problemer…

Ut fra svaret fra transportør ser det ut som om pakken vil bli levert til nærmeste utleveringssted, altså i nabokommunen.

TS

Anonymkode: f5ade...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...