anonym0987654321 Skrevet 22. september 2023 #1 Skrevet 22. september 2023 Hei. Samboeren min har arvet et hus fra bestefaren sin. Der har svigermoren min bodd en stund før vi flyttet inn (20 år siden), vi har bodd her i 10 år og vi har 2 barn. Min svigermor har malet på pipa da hun bodde her, og jeg synes den er grusom stygg og ser ekstremt gammelt ut. Jeg ønsker å male over eventuelt legge noe fliser over, så hvis man skulle angre seg en dag så er det bare å fjerne flisene så er det fortsatt der. Men mannen min er veldig redd for at hun skal bli lei seg og synes ikke selv den er så stygg, siden han har vokst opp med den. Er det veldig galt av meg å ønske å forandre på den? Burde man bare bite det i seg?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Du og mannen bør komme frem til et kompromiss. Anonymkode: 1f089...c7b 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 Hvis mannen din liker pipen slik som den er bør dere finne et kompromiss, ja. Men hvis mannen din også vil male pipa, men kun er redd for at moren hans vil bli såret/lei seg så bør dere ha en litt større prat sammen om at det er dere to, ikke svigermor, som skal bo der. Jeg og mannen har tatt over mannens barndomshjem, som har vært i familiens eie over flere generasjoner, og vi har begge vært klokkeklare på at vi først og fremst skal lage et hjem for oss og vår familie, ikke et museum for øvrige slektninger som har et sentimentalt forhold til huset. Anonymkode: da86e...643 14
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 Foreslå å ta bilde av det hun har malt og printe det ut (så dere kun ikke har det digitalt). Så er det noe dere kan ta frem å se på når dere ønsker. Ellers så ligger det i et album eller konvolutt i nærheten. Si det også til henne før dere eventuelt gjør noe med pipa så ingen blir såret av at du/dere ønsker å fornye stua litt. Anonymkode: 5c3d5...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 Er svigermor så urimelig da ? Eller er bare mannen redd for konflikt/såre følelser ? Jeg kan ikke tenke meg et menneske som ikke klarer å innse at et tidligere hjem kommer til å endre seg over tid. Tror du hun enda bor med 70talls tapeter liksom ? Anonymkode: 1b628...c6e 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 Hva er det denne dama har gjort som skaper slik frykt? Anonymkode: d7603...c36
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 Jeg synes det er ekstremt sært å ønske å overstyre mannens ønsker all den tid dette dreier seg om barndomsminner for ham og han liker den. Din mening er ikke den viktigste og hensikten er ikke å utslette alt som andre enn dere to har laget i huset. Jeg skjønner meg ikke på folk som tenker at sin mening og sin interiørstil er den viktigste og som vil trumfe det gjennom koste hva det koste vil. Hvis man ønsker å bestemme alt helt alene bør man være single. Anonymkode: 6aa16...fb4 2
Phoenix Heart Skrevet 22. september 2023 #8 Skrevet 22. september 2023 Vel nå er det dere hus og ikke svigermor sitt, mannen din må slutte å være en mammadalt som er redd for at mammaen hans skal bli lei seg. 1
anonym0987654321 Skrevet 22. september 2023 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er svigermor så urimelig da ? Eller er bare mannen redd for konflikt/såre følelser ? Jeg kan ikke tenke meg et menneske som ikke klarer å innse at et tidligere hjem kommer til å endre seg over tid. Tror du hun enda bor med 70talls tapeter liksom ? Anonymkode: 1b628...c6e Kort fortalt - hun er virkelig en person som ikke liker meg og elsker å lage drama 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 Hva svigermor mener er irrelevant, men jeg hadde ikke trumfet gjennom å endre noe mannen min ville beholdt fra barndomshjemmet. Med mindre det er mange slike elementer i huset, da må også han fire på noen av kravene. Anonymkode: 47907...f8d 3 1
anonym0987654321 Skrevet 22. september 2023 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er ekstremt sært å ønske å overstyre mannens ønsker all den tid dette dreier seg om barndomsminner for ham og han liker den. Din mening er ikke den viktigste og hensikten er ikke å utslette alt som andre enn dere to har laget i huset. Jeg skjønner meg ikke på folk som tenker at sin mening og sin interiørstil er den viktigste og som vil trumfe det gjennom koste hva det koste vil. Hvis man ønsker å bestemme alt helt alene bør man være single. Anonymkode: 6aa16...fb4 Håper du får en ekstremt stor og stygg julegave som skal stå i stuen din hver dag som mannen din nekter å kvitte seg med 👍 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Skrevet 22. september 2023 Nå er det vel mannen som eier huset, så det får vel bli opp til han. Anonymkode: c7209...473 1 1
anonym0987654321 Skrevet 22. september 2023 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva svigermor mener er irrelevant, men jeg hadde ikke trumfet gjennom å endre noe mannen min ville beholdt fra barndomshjemmet. Med mindre det er mange slike elementer i huset, da må også han fire på noen av kravene. Anonymkode: 47907...f8d Det er bare en av veldig mange ting. Dessuten er ikke dette den beste mammaen for å si det slik, som ikke ønsker det beste for han. Hun er en psykopat, sånn helt seriøst. Hadde hun vært en bra mamma i utgangspunktet hadde jeg ikke brydd meg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Skrevet 22. september 2023 Deres hus, deres pipe, jeg hadde malt/flislagt. Mannen din er ei pingle og kan ta seg en bolle. Anonymkode: 93ddf...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Skrevet 22. september 2023 anonym0987654321 skrev (1 minutt siden): Det er bare en av veldig mange ting. Dessuten er ikke dette den beste mammaen for å si det slik, som ikke ønsker det beste for han. Hun er en psykopat, sånn helt seriøst. Hadde hun vært en bra mamma i utgangspunktet hadde jeg ikke brydd meg. Ok, da ville jeg nok sagt til mannen at hvis du skal klare å bo der og kalle det ditt hjem, må du også få være med å bestemme, ellers får han bo der alene, evt med moren sin. En pipe i stuen er jo også svært synlig og vil nok bli et irritasjonsmoment for deg. Tenker du får si til han kan få bestemme andre, konkrete ting, men at den pipen må endres, for den ødelegger hele interiøret. Stuen er tross alt der man har gjester. Anonymkode: 47907...f8d 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Skrevet 22. september 2023 anonym0987654321 skrev (1 time siden): Hei. Samboeren min har arvet et hus fra bestefaren sin. Der har svigermoren min bodd en stund før vi flyttet inn (20 år siden), vi har bodd her i 10 år og vi har 2 barn. Min svigermor har malet på pipa da hun bodde her, og jeg synes den er grusom stygg og ser ekstremt gammelt ut. Jeg ønsker å male over eventuelt legge noe fliser over, så hvis man skulle angre seg en dag så er det bare å fjerne flisene så er det fortsatt der. Men mannen min er veldig redd for at hun skal bli lei seg og synes ikke selv den er så stygg, siden han har vokst opp med den. Er det veldig galt av meg å ønske å forandre på den? Burde man bare bite det i seg? Hva slags maling er det snakk om? Er det liksom malt et motiv eller type kunst? Hvis det er tilfellet så kan jeg forstå at mannen din ikke ønsker å gjøre om på det, det er tross alt et hus som nå har gått i generasjoner og nå over til han. Anonymkode: 76355...754 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da ville jeg nok sagt til mannen at hvis du skal klare å bo der og kalle det ditt hjem, må du også få være med å bestemme, ellers får han bo der alene, evt med moren sin. En pipe i stuen er jo også svært synlig og vil nok bli et irritasjonsmoment for deg. Tenker du får si til han kan få bestemme andre, konkrete ting, men at den pipen må endres, for den ødelegger hele interiøret. Stuen er tross alt der man har gjester. Anonymkode: 47907...f8d En pipe er ikke i stuen, en pipe er på taket utendørs. Hvis dette er snakk om en murvegg/pipevegg innendørs så forstår jeg ts godt. Skal ts kunne kalle dette et hjem hun også bestemme. Anonymkode: 76355...754 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Skrevet 22. september 2023 Jeg har forståelse for at du ikke ønsker å ha en påminnelse om dette mennesket tronende midt i stua. Hva er hovedgrunnen til at din mann ikke ønsker å male? Frykt for drama fra mor, eller egne positive minner? Anonymkode: ca945...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 anonym0987654321 skrev (1 time siden): Hei. Samboeren min har arvet et hus fra bestefaren sin. Der har svigermoren min bodd en stund før vi flyttet inn (20 år siden), vi har bodd her i 10 år og vi har 2 barn. Min svigermor har malet på pipa da hun bodde her, og jeg synes den er grusom stygg og ser ekstremt gammelt ut. Jeg ønsker å male over eventuelt legge noe fliser over, så hvis man skulle angre seg en dag så er det bare å fjerne flisene så er det fortsatt der. Men mannen min er veldig redd for at hun skal bli lei seg og synes ikke selv den er så stygg, siden han har vokst opp med den. Er det veldig galt av meg å ønske å forandre på den? Burde man bare bite det i seg? Har hun dekorert den? Eller er det et maleri hun har malt? Anonymkode: d87b8...ea4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En pipe er ikke i stuen, en pipe er på taket utendørs. Hvis dette er snakk om en murvegg/pipevegg innendørs så forstår jeg ts godt. Skal ts kunne kalle dette et hjem hun også bestemme. Anonymkode: 76355...754 TS har skrevet at det er i stua hun mener. Anonymkode: da86e...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå