AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #1 Del Skrevet 22. september 2023 Nå snakker jeg om dere som er kvalme. Eneste jeg orker å spise er makaroni med ost og salat med fersk mozzarella 🥴 Så jeg trenger egentlig tips, kan ikke drive og spise så mye ost per dag. Trenger forresten ikke tips om salte kjeks, det orker jeg ikke tanken på å spise. Anonymkode: 548b5...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Del Skrevet 22. september 2023 Nå er jeg i trimester to, men jeg orket ingenting med smak i kvalmetiden. Jeg spiste loff, riskaker (uten salt), pasta og grønnsaker med ris. Ikke så sunt, men det viktigste er at du får i deg mat i den tiden der. Anonymkode: 431ca...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Del Skrevet 22. september 2023 Kort sagt, så levde jeg på beige mat. Klarte i blant å spe på med noen proteinshaker. Anonymkode: da846...4fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Del Skrevet 22. september 2023 Hele første trimester levde jeg på gifflar og B&J cookie dough is. Anonymkode: 0e4ea...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 22. september 2023 #5 Del Skrevet 22. september 2023 Tredje trimester her, men jeg har da vært i første Spiste salte kjeks (sorry, men jeg gjorde det), Pink lady epler, riskaker, brødskiver med makrell i tomat. Sistnevnte er sikkert ikke så fristende for mange, men det funka for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg tror man bare må prøve seg frem. Og om du har det som jeg hadde det, så handler det ikke om å tenke på hva som kanskje kan friste, men hva du ikke blir kvalm av å tenke på. Jeg hadde forresten også et problem med salte kjeks, antagelig fordi det er så mange som opplever at det funker, og dermed foreslår det. Så kanskje vi er like i aversjoner og hva vi kan godta ellers også, og i så fall; yoghurt naturell, enten helt bar eller med litt havregryn i når jeg klarte, og gulrot. Og så grapefrukt i det ene svangerskapet og sure plommer en periode i det andre. Og ellers kald mat fremfor varm, og mat som luktet minst mulig. Jeg kastet opp så mye at jeg brukte næringsdrikker fra apoteket en periode. Og de syns jeg var helt forferdelige, men det er jo mye næring som går raskt å få ned, og så handler jobben om å holde det nede etterpå. Anonymkode: 58f24...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg spiste mye sukkerfri youghurt i første trimester, spedde på med litt granola eller havregryn. Lett å få ned og med granola/havregryn holdt jeg meg mett en god stund Anonymkode: 689d3...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Del Skrevet 22. september 2023 Spiste mye grønnsaker og epler. Spesielt rå gulrot. Rundstykke med ost. Indisk og thai likte jeg og faktisk syntes det var godt med noe sterkt selv om man sier det ikke funker med kvalme.. men måtte ha vegetar for klarte ikke kjøtt. Hvit ris uten noe på. Masse iskaldt vann, mer isbiter enn vann helst. Anonymkode: 45150...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Del Skrevet 22. september 2023 Ikke for å kuppe tråden på noe vis: men er dette virkelig normalen? Leser typ bare om folk som ikke kan spise ditt og datt eller craver sånn og sånn i svangerskapet, men jeg har det ikke sånn? Føler meg skikkelig unormal og at noe er galt, for jeg spiser alt og det var bare de første ukene jeg ble ordentlig kvalm av tanken på et par type matvarer🤔 Er såklart litt kvalm iblant, men blir mest kvalm om jeg ikke spiser ofte nok! Anonymkode: 7cb05...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiste mye grønnsaker og epler. Spesielt rå gulrot. Rundstykke med ost. Indisk og thai likte jeg og faktisk syntes det var godt med noe sterkt selv om man sier det ikke funker med kvalme.. men måtte ha vegetar for klarte ikke kjøtt. Hvit ris uten noe på. Masse iskaldt vann, mer isbiter enn vann helst. Anonymkode: 45150...56a Indisk og thai! 😭😩🤢 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke for å kuppe tråden på noe vis: men er dette virkelig normalen? Leser typ bare om folk som ikke kan spise ditt og datt eller craver sånn og sånn i svangerskapet, men jeg har det ikke sånn? Føler meg skikkelig unormal og at noe er galt, for jeg spiser alt og det var bare de første ukene jeg ble ordentlig kvalm av tanken på et par type matvarer🤔 Er såklart litt kvalm iblant, men blir mest kvalm om jeg ikke spiser ofte nok! Anonymkode: 7cb05...35f Ts her, jeg hadde det ikke sånn forrige svangerskap, bortsett fra at jeg avskydde lukten av potetgull og nudler, så det unngikk jeg. Ellers spiste jeg alt. Denne gangen avskyr jeg de fleste typer mat, så det er så forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Anonymkode: 548b5...822 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #11 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke for å kuppe tråden på noe vis: men er dette virkelig normalen? Leser typ bare om folk som ikke kan spise ditt og datt eller craver sånn og sånn i svangerskapet, men jeg har det ikke sånn? Føler meg skikkelig unormal og at noe er galt, for jeg spiser alt og det var bare de første ukene jeg ble ordentlig kvalm av tanken på et par type matvarer🤔 Er såklart litt kvalm iblant, men blir mest kvalm om jeg ikke spiser ofte nok! Anonymkode: 7cb05...35f Det er nok like normalt, vi er alle forskjellige. Jeg var så kvalm at jeg ble suicidal, fikk Afipran og spiste kun gifflar og is, som sagt, mens jeg prøvde å holde ut. Noen har HG, noen merker ikke stort. Anonymkode: 0e4ea...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke for å kuppe tråden på noe vis: men er dette virkelig normalen? Leser typ bare om folk som ikke kan spise ditt og datt eller craver sånn og sånn i svangerskapet, men jeg har det ikke sånn? Føler meg skikkelig unormal og at noe er galt, for jeg spiser alt og det var bare de første ukene jeg ble ordentlig kvalm av tanken på et par type matvarer🤔 Er såklart litt kvalm iblant, men blir mest kvalm om jeg ikke spiser ofte nok! Anonymkode: 7cb05...35f Jeg hadde aversjon mot 90% av alt spiselig mens jeg var kvalm i trimester 1 (ca 4 uker). Nå kan jeg spise det meste, men har ingen cravings og spiser bare fordi jeg må. Ingenting frister, men blir uvel om det går for lang tid mellom måltidene. Anonymkode: 431ca...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Del Skrevet 22. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke for å kuppe tråden på noe vis: men er dette virkelig normalen? Leser typ bare om folk som ikke kan spise ditt og datt eller craver sånn og sånn i svangerskapet, men jeg har det ikke sånn? Føler meg skikkelig unormal og at noe er galt, for jeg spiser alt og det var bare de første ukene jeg ble ordentlig kvalm av tanken på et par type matvarer🤔 Er såklart litt kvalm iblant, men blir mest kvalm om jeg ikke spiser ofte nok! Anonymkode: 7cb05...35f Tror begge deler er vanlig men de som ikke er kvalme eller ikke har noe spesiell endring av hva de vil spise svarer jo sikkert ikke i sånne tråder Venninner som var gravide samtidig som meg var mindre kvalme og noen spiste helt som vanlig andre hadde ting de cravet mer eller ikke likte lenger. For meg varte det bare til uke 14 omtrent så ble jeg mer som før og kunne spise det meste igjen. Anonymkode: 45150...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke for å kuppe tråden på noe vis: men er dette virkelig normalen? Leser typ bare om folk som ikke kan spise ditt og datt eller craver sånn og sånn i svangerskapet, men jeg har det ikke sånn? Føler meg skikkelig unormal og at noe er galt, for jeg spiser alt og det var bare de første ukene jeg ble ordentlig kvalm av tanken på et par type matvarer🤔 Er såklart litt kvalm iblant, men blir mest kvalm om jeg ikke spiser ofte nok! Anonymkode: 7cb05...35f De fleste jeg kjenner og har snakket med om det, opplevde lite aversjoner eller cravings, så jeg har innrykk av at det er normalen. Men vi som sliter skikkelig, søker jo gjerne råd, på forum og andre steder, og blir dermed synlige. Samt at de som har uvanlige lyster på en eller noen få bestemte ting, gjerne forteller om det fordi de syns det er pussig/morsomt/interessant. Så får man et skjevt bilde fordi gravide som ikke endrer seg spesielt i matveien, gjerne ikke nevner så mye om det. Anonymkode: 58f24...832 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 Ah jeg vet hvordan du har det! Ingenting nesten som fristet for meg. Gikk i rundstykker med sukkerfritt jordbærsyltetøy og diverse supper. Ganske mye epler og noe lett yoghurt, sorbet is.. Anonymkode: 836b2...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå