Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endret av Anonym_Bruker99
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du må ta deg et norskkurs.

Anonymkode: e9dd3...6a0

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Må innrømme at jeg har vanskelig for å forstå helt det du skriver.

Hva mener du med kjernefolk?

Inntrykket jeg får er at du er forelsket i henne, men at hun ikke er det i deg. Når hun da treffer noen hun liker så blir du sjalu.

Om dette stemmer tror jeg kanskje du har det bedre med å utvide nettverket ditt slik at du kanskje ikke trenger å omgås henne noe særlig, i hvert fall så lenge du er forelsket i henne.

Får litt inntrykk av at du føler du skal eie henne, og det er raskeste måten å kvele både vennskap og forhold ellers på.

Anonymkode: 275d2...2de

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
10 hours ago, AnonymBruker said:

Inntrykket jeg får er at du er forelsket i henne, men at hun ikke er det i deg. Når hun da treffer noen hun liker så blir du sjalu.

Om dette stemmer tror jeg kanskje du har det bedre med å utvide nettverket ditt slik at du kanskje ikke trenger å omgås henne noe særlig, i hvert fall så lenge du er forelsket i henne.

Får litt inntrykk av at du føler du skal eie henne, og det er raskeste måten å kvele både vennskap og forhold ellers på.

Anonymkode: 275d2..

Skrevet

dersom de vil ligge i lag (som de definitivt skjuler fra deg) så har egentlig ikke du noe med det å gjøre.

At de lyver er ikke greit, men det de gjør det sikkert fordi du reagerer emosjonelt på det.

Sorry, dette er en kjip situasjon, men bortsett fra  at du selv distanserer deg fra de så har egentlig ikke de gjort noe galt bortsett fra at du blir emosjonelt påvirket av deres intime liv sammen. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
10 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 275d2...2de

Skrevet (endret)
10 hours ago, megda said:

dersom de vil ligge i lag (som de definitivt skjuler fra deg) så har egentlig ikke du noe med det å gjøre.

At de lyver er ikke greit, men det de gjør det sikkert fordi du reagerer emosjonelt på det.

Sorry, dette er en kjip situasjon, men bortsett fra  at du selv distanserer deg fra de så har egentlig ikke de gjort noe galt bortsett fra at du blir emosjonelt påvirket av deres intime liv sammen. 

Skrevet
Just now, Anonym_Bruker99 said:

Men samtidig så er jeg så redd for at det skjer noe.

hvorfor er du redd for at det skal skje noe?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skrevet (endret)

hvorfor er du redd for at det skal skje noe?

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anonym_Bruker99 said:

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at du må ta deg et norskkurs.

Anonymkode: e9dd3...6a0

Beklager for min skrivemåte, men er sånn historien gir mening i hodet mitt 

Skrevet (endret)

du kan enten velge å ta avstand fra denne vennen fordi du har følelser involvert eller du kan leve i et lite sjalusihelvete.

At dere er blitt enige om at hun skal holde seg unna er fordi du reagerer emosjonelt og det er egentlig kun ditt problem som du da drar vennen din inn. Den "avtalen" var ditt forslag.

Det var mitt bidrag i denne tråden.

lykke til!

Endret av megda
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, megda said:

du kan enten velge å ta avstand fra denne vennen fordi du har følelser involvert eller du kan leve i et lite sjalusihelvete.

At dere er blitt enige om at hun skal holde seg unna er fordi du reagerer emosjonelt og det er egentlig kun ditt problem som du da drar vennen din inn. Den "avtalen" var ditt forslag.

Det var mitt bidrag i denne tråden.

lykke til!

Så du mener at jeg overdriver og har 0 rett til å reagere at all? 

Skrevet
Just now, Anonym_Bruker99 said:

Så du mener at jeg overdriver og har 0 rett til å reagere at all? 

Jeg mener at du reagerer fordi du er sjalu og det er helt normalt og leit for deg, men du kan ikke styre andre sine liv gjennom "avtaler" fordi du blir sjalu av deres atferd.

Du har ingen rett til å reagere bortsett å skjerme deg fra vedkommende dersom du ikke liker atferden deres. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, megda said:

Jeg mener at du reagerer fordi du er sjalu og det er helt normalt og leit for deg, men du kan ikke styre andre sine liv gjennom "avtaler" fordi du blir sjalu av deres atferd.

Du har ingen rett til å reagere bortsett å skjerme deg fra vedkommende dersom du ikke liker atferden deres. 

Ok

Skrevet

Her er greia: du er sykelig sjalu og eiesyk, og trenger å jobbe med det. Selvfølgelig driver de to å knuller som kaniner - hun holder det skjult for hun vet du klikker på det. Fortsetter du som du gjør, mister du henne hvertfall. Og da sitter du der i "offerrollen". Jeg ser for meg et ramaskrik om de to får et forhold, for det kan jeg nesten forutse. Men skjult pga din sykelige sjalusi. Jeg kan ikke si jeg har forståelse for det i det hele tatt din reaksjon, dessverre. Jeg ser bare et kraftig rødt flagg med deg. Hadde du oppført deg sånn mot meg, så hadde jeg kuttet deg tvert. 

Anonymkode: 04fda...e22

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Huffameg, ungdommen nå til dags! 

Anonymkode: 334e9...2fb

Skrevet
Anonym_Bruker99 skrev (3 timer siden):

Jeg vil bare vite om jeg er helt på bærtur eller om det genuint er forståelig med min reaksjon.. 

Jeg har en venninne som jeg confessa til forleden. Måten det skjedde på var at hun, jeg og en dude gikk hjem til henne etter å ha vert ute på byen sammen. Hun forteller hun ikke er keen på han at all og at han ikke er hennes type, men likevel endte de opp med å kline foran meg. Hun og jeg sover alltid i samme seng når jeg overnatter, men den natta så bestemte hun seg for å si nei til meg og heller joine han på sofaen..døra til soverommet går ikke igjen så jeg satt og hørte på dette tullet.. Spurte om de kunne i det minste vente til jeg var borte, men det stoppet dem ikke..jeg stormet ut fordi jeg ikke kunne høre på det og det ble drama som eskalere til eg jeg confessa mine følelser. Vi ble enige om å beholde vennskapet med noen kreterier. Det ene var å ikke ha sex eller noe med kjærnefolk. Hun sa seg enig i dette fordi hun ikke syntes noe om han anyways.. 

Men nå har han vert over hos henne en del ganger. Uten at det har skjedd noe (sier hun) og jeg blir beskymra. Jeg prøver så godt jeg kan å tro på henne når hun sier ingenting skjer mellom dem, men sliter. Jeg fortsetter å se for meg dem to sammen hver gang...hun har også sakt at eneste måten noen kommer nærmere henne enn meg er om de blir sammen.. Altså jeg er så nær du kan bli henne uten å være sammen med henne.. Vi koser, går på ferie ilag, jeg sover over ofte osv.. Har bodd hos henne 2 måneder i strekk og slikt as well. Føler jeg har takla mye uten å bli ødelagt.. 

Men må har det seg sånn at hun ringer han hver gang hun er lonely eller vil ta en sig. Han bor i nærheten av henne og er keen på henne, så han er ikke vanskelig å be.. Han spør henne ofte om å henge også. Vi var nylig i noe drama som jeg starta pga min sjalusi, og det førte til at hun.. Igjen.. Har med han hjem.. Og jeg vet at han sover over.. Er det domt av meg å reagere? Er det domt av meg å spørre om noe skjedde selv om hun allerede har lovet at ingenting er mellom dem? 

Hun tar sex, kyssing og kos lite seriøst og gjør det uten at det betyr noe, men for meg så betyr det veldig mye.. Så at hun brøt eller har potensielt brutt avtalen gjør til at jeg mister tillit. Jeg har også store trust issues.. Så sliter Me å tro helt på at det ikke skjer noe mellom dem. Jeg vet vi kun er venner og jeg ikke i teorien kan styre henne som person osv.. Men er nå bare en avtale om KJÆRNEFOLK. ikke andre. Fordi det er teit. Men er nå redd for at drama har endt opp me å få henne til å søke kontakt Med han for oppmerksomhet og for å deale med det gjennom kroppskontakt.. Er det teit av meg å føle at hun at least kan holde seg borte fra han? Det er kun han i kjærnesirkelen jeg reagerer på nå ettersom det skjedde noe mellom dem foran meg. Hun sier jeg ikke respekterer henne og at hun føler seg knytta, men jeg føler jeg må deale med så mye emosjoner angående dette pga at hu ikke kan holde seg borte fra 1 person.. Som hun også sier hun ikke er keen på, men vil ver god venn med. Seeelv om hun vet han er keen på henne.. Jeg er nå det jeg også.. Men han har klådd på henne i fylla og hengt etter henne som en valp og sånn.. Mens jeg holder ord, prøver meg ikke at all på henne og holder meg for meg selv når alkohol er inni bildet. 

Så dere er bestevenner, du er forelsket i henne og hun er ikke forelsket i deg. Dere blir "enige" om at hun ikke kan ligge med hvem hun vil fordi DU blir sjalu? Fordi DU legger mye i sex, men hun ikke gjør det? 

Du høres kjip og kontrollerende ut og som en som snart mister vennen din. Jeg kommer aldri til å bry meg med hvem mine venninner eller kompiser ligger med. Det er faktisk ikke noe jeg har noe med.

Anonymkode: f8594...8d6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_Bruker99 skrev (3 timer siden):

Kjernefolk som i venner i gruppa. Hun er ikke keen på noen av dem uansett. Og jeg har sakt meg enig i at det er teit å skape drama eller "låse" henne bort fra hver dude som eksisterer. Men for at jeg skal takle dette så trenger ikke hun å ha seg med nære felles venner, spesielt når hun ikke har følelse for dem, men de har på henne. Ender det opp med at begge partene har følelser så skal jeg ikke stå iveien for dem. Men så lenge det ikke er det så føler jeg det ikke er mye å be om.. 

Så du skal bestemme over hennes seksualitet og legge bånd på henne ut fra dine moralske verdier og om du blir såra. Sorry altså, men du går for langt, du har 100% ingenting med hennes sexliv. 

Anonymkode: f8594...8d6

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...