AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #161 Del Skrevet 23. september 2023 Jeg er ufør og barnet mitt har diagnoser så er ikke med på noe organisert aktivitet. Men det er dugnader på skolen, som baking og vakter til kveldsåpent, 17 mai (1, 5 og 7 trinn har ansvar) Hos oss er det mannen min som tar disse dugnadene og som går på foreldremøter. Jeg kjører til og fra (Han har ikke lappen) og det er jeg som har andre møter med skole/ansvarsgruppe. Anonymkode: ed834...468 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #162 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er jeg som sagt gravid med førstemann, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg har levd i et sameie med sånne mennesker, og det var ikke måte på til vi måtte stille opp for at barna i sameiet skulle få 17. maifeiring og st. hansfeiring og juletretenning på tunet og annet diverse. Det har fått mye penger og tid på det selv om vi ikke hadde barn, fordi det ble et stort sosialt problem å "ikke bidra". Anonymkode: 55415...b19 Ok, men da er jo dette noe ganske annet enn dugnad enten via skolen barna går på eller vis idrettslag man har frivillig meldt barna inn i 😅 Anonymkode: 52421...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #163 Del Skrevet 23. september 2023 Det er iallfall nok av dårlige unnskyldninger for å ikke gidde å stille opp. Hvis alle bidrar med et minimum så blir det ikke så mye på de få som engasjerer seg. Anonymkode: 2edb4...840 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #164 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen må stille opp hvis barnet ditt skal være med på forskjellige aktiviteter,feire 17.mai og delta på juletrefest og andre ting. Dette er faktisk noe man må tenke litt over før man får barn,syns jeg... Når det er sagt,er det flere måter å hjelpe til på. Jeg har en venninne som syns det er vanskelig når det er mye folk rundt henne. Feks syns hun 17.mai er slitsomt,men feirer pga barnet sitt. Det å feks stå i kiosken på arrangementet hadde hun ikke fiksa,men stiller da opp ved å gjøre andre ting,som ikke er så "synlig". Hun baker kaker,koker kaffe,rydder opp etterpå osv. Det går an å finne måter å hjelpe til på,som passer den enkelte. Si fra at du ikke ønsker å feks stå i kiosken,og tilby deg å gjøre noe annet,som du fikser. Det går også an å spørre andre. Jeg har selv stått i en kiosk på fotballkamp en gang for et familiemedlem,hvor far var på jobb og mor hadde nyfødt baby. Anonymkode: da435...959 Absolutt, det er mange måter å løse dette på, så fint av deg å stille opp 😊 Anonymkode: 52421...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #165 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette er selvfølgelig kjipt, men igjen: Hvotfor har du valgt å få en haug med unger med en mann som er alvorlig syk og ikke klarer å ta seg av barna? For ut i fra det du skriver, om at flere av barna er "småunger+baby", så fremstår det jo som at fars sykdom har oppstått før dere fikk de yngste barna. For i så fall har du jo satt deg i denne situasjonen selv. Anonymkode: c0d48...461 Venta på den, det er alltid noen... Til info så kan folk brått bli alvorlig syke her i verden. Beklager om det ødelegger ditt rosa utsyn på livet og gleden ved å dømme andre. Anonymkode: 10c73...321 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 24. september 2023 #166 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 20.29): Livet er travelt nok. Jeg har lært å si nei til alt jeg kan. Prioriterer kvalitetstid med familie. Anonymkode: acaec...a31 Mens vi andre må stille opp for dine gullunger. Vi må stå i kiosken og være kampvakt så lille Podus får spille fotball, vi må sitte i FAU så lille Sofus får et godt skolemiljø, vi må vaske og pusse opp lekestativ så lille Rufus har noe å leke med, men vi skjønner jo at du heller vil ha kvalitetstid med familien din. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #167 Del Skrevet 24. september 2023 Har du ikke mulighet til å stille opp på noen slags måte. Skulle ikke ungen fått vært med heller. Alle kan ikke kjøpe seg ut. Er det ingen voksne som stiller opp for klubben, blir det ikke noe idrett for barna heller. Man gjør dette for barna. Anonymkode: c4663...9ed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #168 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Venta på den, det er alltid noen... Til info så kan folk brått bli alvorlig syke her i verden. Beklager om det ødelegger ditt rosa utsyn på livet og gleden ved å dømme andre. Anonymkode: 10c73...321 Men da BER man om hjelp fra noen og ikke bare trekker seg ut og får andre til å gjøre alt. Ja, jeg dømmer de som sender ungene av gårde uten en tanke på at vi andre må sørge for de. Jeg dømmer ihvertfall de som er uføre FØR de får en haug med barn de kun kan følge opp innenfor i eget hus. Anonymkode: 3c701...ab1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #169 Del Skrevet 24. september 2023 Her hyles det høyt om at barna må ha alternativer, og om det er snakk om at ting blir nedlagt er det de som ikke bidrar som står fremst i klagetoget. Jeg og min samboer er foreldrekontakter og trenere for tre forskjellige lag, nettopp fordi ting blir nedlagt om ingen tar oppgavene. Anonymkode: 5a2b5...c94 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #170 Del Skrevet 24. september 2023 On 9/22/2023 at 8:29 PM, AnonymBruker said: Livet er travelt nok. Jeg har lært å si nei til alt jeg kan. Prioriterer kvalitetstid med familie. Anonymkode: acaec...a31 Jeg har forståelse for at det kan bli litt mye. Men de ts sikter til tror jeg er folk som: har karrierer for både mor og far, drar på venninnetur/guttetur, løper marathon, drar på hytten, reiser på kjæresteferie, datenight, boligen ser ut som et interiørmagasin etc. det er ikke det samme som å prioritere tacofredag med storfamilien forran natteravnene Anonymkode: 22ae8...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #171 Del Skrevet 24. september 2023 På skolen her har de startet med å sende rundt et skjema i første klasse der alle må melde seg som enten trinnkontakt eller FAU- representant. Funker dønn og folk kan ikke lure seg unna.. Anonymkode: f7788...a8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #172 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men da BER man om hjelp fra noen og ikke bare trekker seg ut og får andre til å gjøre alt. Ja, jeg dømmer de som sender ungene av gårde uten en tanke på at vi andre må sørge for de. Jeg dømmer ihvertfall de som er uføre FØR de får en haug med barn de kun kan følge opp innenfor i eget hus. Anonymkode: 3c701...ab1 Leste du i det hele tatt det jeg skrev, eller svarer du noen andre nå? Anonymkode: 10c73...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #173 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): På skolen her har de startet med å sende rundt et skjema i første klasse der alle må melde seg som enten trinnkontakt eller FAU- representant. Funker dønn og folk kan ikke lure seg unna.. Anonymkode: f7788...a8e det synes jeg IKKE er greitt. Det er skoleplikt her i landet, så som forelder har man ikke så himla mye valg. Man må faktisk bare forholde seg til skolen, og det opplegget du skisserer er jo tvangsarbeid. Der ville jeg brølt nei. Det å velge å ikke delta i FAU er ikke å "lure seg unna". Jeg bruker veldig mange timer i uka på dugnad for fritidsaktiviteter for barn i nærmiljøet, men FAU og Natteravnene sier jeg nei til. Samme med klassekontakt. Dugnad for fritidsaktiviteter derimot, er annerledes. Der kunne man hatt et slikt opplegg, fordi det å melde barnet sitt inn i en fritidsaktivitet er et frivillig valg, der man påtar seg forpliktelser. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #174 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): det synes jeg IKKE er greitt. Det er skoleplikt her i landet, så som forelder har man ikke så himla mye valg. Man må faktisk bare forholde seg til skolen, og det opplegget du skisserer er jo tvangsarbeid. Der ville jeg brølt nei. Det å velge å ikke delta i FAU er ikke å "lure seg unna". Jeg bruker veldig mange timer i uka på dugnad for fritidsaktiviteter for barn i nærmiljøet, men FAU og Natteravnene sier jeg nei til. Samme med klassekontakt. Dugnad for fritidsaktiviteter derimot, er annerledes. Der kunne man hatt et slikt opplegg, fordi det å melde barnet sitt inn i en fritidsaktivitet er et frivillig valg, der man påtar seg forpliktelser. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Det er også frivillig å få barn. Hos oss blir det trekt om å sitte i de forskjellige vervene, hvis ingen melder seg frivillig. De Om da har vært tidligere blir utelatt fra trekningen. Anonymkode: c4663...9ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #175 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er også frivillig å få barn. Hos oss blir det trekt om å sitte i de forskjellige vervene, hvis ingen melder seg frivillig. De Om da har vært tidligere blir utelatt fra trekningen. Anonymkode: c4663...9ed Så j-- typisk KG at det noen bare MÅ pipe at det er frivillig å få barn. Ærlig talt, det er det dummeste argumentet i universet. Det er faktisk bedre å holde kjeft hvis det er det eneste motargumentet du har. Premisset for hele diskusjonen er at vi har barn. Jeg har ikke tenkt å adoptere dem bort for å slippe å sitte i FAU. Men jeg har fri vilje, og jeg velger å ikke engasjere meg i FAU fordi de ikke driver med noe som interesserer meg, og fordi jeg ikke liker FAU-folk. Det jeg derimot ikke kan velge vekk, er skoleplikten. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #176 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så j-- typisk KG at det noen bare MÅ pipe at det er frivillig å få barn. Ærlig talt, det er det dummeste argumentet i universet. Det er faktisk bedre å holde kjeft hvis det er det eneste motargumentet du har. Premisset for hele diskusjonen er at vi har barn. Jeg har ikke tenkt å adoptere dem bort for å slippe å sitte i FAU. Men jeg har fri vilje, og jeg velger å ikke engasjere meg i FAU fordi de ikke driver med noe som interesserer meg, og fordi jeg ikke liker FAU-folk. Det jeg derimot ikke kan velge vekk, er skoleplikten. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Dårligste argumentet. Det er yppers få som blir tvunget til å få barn, ergo valgfritt. Når man da velger å få barn, så er faktisk dette noe av det man må delta på. Anonymkode: c4663...9ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #177 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dårligste argumentet. Det er yppers få som blir tvunget til å få barn, ergo valgfritt. Når man da velger å få barn, så er faktisk dette noe av det man må delta på. Anonymkode: c4663...9ed Så det er lovpålagt å sitte i FAU, være klassekontakt og gå natteravn? Vis meg hvor det står. For ordens skyld - jeg vet at FAU som samarbeidsorgan er lovpålagt, men det betyr ikke at jeg har en plikt til å sitte i FAU. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #178 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så det er lovpålagt å sitte i FAU, være klassekontakt og gå natteravn? Vis meg hvor det står. For ordens skyld - jeg vet at FAU som samarbeidsorgan er lovpålagt, men det betyr ikke at jeg har en plikt til å sitte i FAU. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Nei det er ikke lovpålagt. Men hvis ingen hadde meldt seg frivillig til å sitte i disse vervene. Hva skulle man gjort da? Latt være å ha det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #179 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke lovpålagt. Men hvis ingen hadde meldt seg frivillig til å sitte i disse vervene. Hva skulle man gjort da? Latt være å ha det? det er den naturlige konsekvensen, ja Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #180 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 13.35): Jeg er ufør og barnet mitt har diagnoser så er ikke med på noe organisert aktivitet. Men det er dugnader på skolen, som baking og vakter til kveldsåpent, 17 mai (1, 5 og 7 trinn har ansvar) Hos oss er det mannen min som tar disse dugnadene og som går på foreldremøter. Jeg kjører til og fra (Han har ikke lappen) og det er jeg som har andre møter med skole/ansvarsgruppe. Anonymkode: ed834...468 Da gjør dere noe, og bidrar så godt dere kan, Anonymkode: bb079...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå