AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 Uansett hva jeg kler meg i om dagen føler jeg meg som en kjerring. Har lempet bort en del gamle topper/bluser fra klesskapet i det siste, snakk om 5+ år gamle plass. Har endret litt fasong på kroppen. Kjøpt litt nytt, men føler alt blir feil 😏 bukser er et eget kapittel for ei på 1,60 😏😏 jeg er 37 år og føler meg som ca 57+. Før handlet jeg litt på Floyd, men det ser ut til å heve snittalderen min. Noe fra Vero Moda/only er Ok, men mye jeg ikke liker/passer der. Liker ikke så godt cubus, lindex og kappahl. Såå, hvor handler mine moteriktige medsøstre fra 1986-ish? Anonymkode: ffa3e...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #2 Del Skrevet 22. september 2023 Hva slags stil liker du ? Er selv født på 80 tallet , å litt sånn krise nå i klesveien 😅 Bukser er noe drit å prøve . Men de har masse fint på zara og match f.eks. Topper kjøper jeg mye fra Yas , da de har mye fresht, å fine snitt . Zara har også mye fint av overdeler. Liker du kjoler? Anbefaler yas , bytimo, cras , part two 😄 Anonymkode: 36c7b...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg er i samme situasjon. Finner ikke bukser som passer og jeg er 160 og slank. Anonymkode: 0d804...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Del Skrevet 22. september 2023 Født i 84 og synes alle butikker har enten ungpike-klær eller kjerring-klær. Handler på Match og H&M. Selv om Match er skikkelig kjerring-butikk 🤭 Føler meg også som en 55-åring i klesveien av og til, men hva skal jeg gjøre? 😅 Bli rik? Anonymkode: cb760...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 22. september 2023 #5 Del Skrevet 22. september 2023 BikBok og Poco Loco, og lacoste. V-gensere i pastell og rutede dongeri med brett er vanskeligere å finne, dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Del Skrevet 22. september 2023 Nøyaktig 1986 liksom? Er født i 83. Men ja, vet ikke selv lenger hvor jeg skal handle. Har jo også bedre råd og kunne tenke meg bedre kvalitet på klærne. Men går jeg på Vic/Match, så er det så kjedelige klær som virker kjærring for meg, ja, jeg klarer ikke å like det. Igjen, Høyer blir for dyrt, jeg trenger ikke designer, Marc Jacobs kjær, jeg trenger bare litt kvalitet. Handler forresten litt på finn, litt på Fretex og litt på loppemarked også. Anonymkode: 5e377...efd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Del Skrevet 22. september 2023 Hold deg unna Floyd ja, selv om de innimellom kan ha fine kjoler til jul osv. Det er det eneste jeg handler der. Hva liker du? Jeg synes det fungerer best med en klassisk stil, jeg er litt inspirert av useless_dk på Instagram. Jeg går med litt strammere klær for å fremheve at jeg har former, men liker at det er nøytralt og i gode materialer 😊 Anonymkode: e3353...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Del Skrevet 22. september 2023 Selected,urban outfitters, H&M,Zara, hender jeg finner fine plagg på Lindex og Kappahl. Liker også å kjøpe litt penere plagg innimellom som Day Mikkelsen, 2nd day og Fillipa K Anonymkode: 01e6c...1b1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Del Skrevet 22. september 2023 Født i 89 og er 164. Handler på Arket, HM, Zara, Lindex Match +++. Men handler vel mest om å finne en stil du syns er fin og prøve å finne plagg som passer der. Stylingen av et plagg har jo mye å si også. En svart dressbukse og en bluse/skjorte/topp kan jo se drit kjedelig ut på noen, men veldig kult og trendy på en annen, så føler det har mye å si også + kroppsfasong. Siden jeg ikke har så lange ben, så bruker jeg som regel hig-waist og at buksene sitter strampt over lår og rumpe, og enten rett fasong eller sleng fra kneet og ned. "stapper" alltid topp, skjorte, genser oppi buksen foran for å gi et inntrykk av lengre ben. Lag på lag syns jeg er fint, eller bare det å brette opp ermene på skjorten/genseren osv. Jeg liker basisplagg som jeans, dressbukser, tynne ullgensere/cardigan/turtlenecks nå om høsten, men prøver alltid å sprite opp antrekket med noe litt ekstra. I dag har jeg f.eks på meg mørke jeans med sleng, hvit litt oversized skjorte hvor jeg har brettet opp ermene og + et tørkle i halsen med masse farger for å sprite opp litt. Jeg må si alle de blusene fra Floyd syns jeg er ganske kjerring for å være ærlig. Anonymkode: e5d3a...b2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Del Skrevet 22. september 2023 Meg over. Tips til antrekk jeg har brukt siste uken Denne toppen med denne buksen: https://www.lindex.com/no/p/8608774-374-beige-hoyhalset-overdel-i-merinoull https://www.arket.com/en_nok/women/trousers/product.wool-blend-twill-trousers-beige.1148986003.html Bukse og genser https://madlady.no/høyt-midje-dressbukser-uten-lommer-hazel-black (veldig fornøyd med disse buksene, kan velge lengde selv osv, ganske tynne i stoffet, men sykt behagelige på) https://www.getinspired.no/klaer/genser/cardigans/selected-femme-sia-ras-long-sleeve-knit-zipper-cardigan-sf-16091220-dgreen (hadde den i svart og brukte en bribbestrikket t-skjorte under Noen lignende sånne bukser + like turtleneck bare i svart https://www.lindex.com/no/p/8614855-80-svart-lykke-the-wide-bukser https://www.lindex.com/no/p/8608774-80-svart-hoyhalset-overdel-i-merinoull Ellers veldig fornøyd med mine Lois Raval bootcut (fordel å velge bukser der man kan velge lengde også når man ikke er så høy ) Forslag til bluser jeg syns er fine. (igjen har de alltid oppi buksen, syns det ser mye finere ut) Eller f.eks en skjorte med noe ekstra som denne: https://www.zara.com/no/no/dobbeltspent-poplinskjorte-p09479242.html?v1=267134468&v2=2290933 https://www.matchfashion.no/dameklaer/skjorter-bluser/ann-blondebluse/black/ HM premium selection syns jeg har en del fine baseplagg til en god penge Anonymkode: e5d3a...b2b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #11 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg er født i 89, men svarer likevel da jeg har følt litt på det samme. Synes faktisk at motebildet i år er litt lettere for oss i "mellomalder". Veldig mange klassiske plagg er på moten igjen, som oversized strikkegensre over a-line skjørt eller sorte dressbukser. Selv i typisk "ungdommelige" butikker som Gina og BikBok er det en del klassiske, enkle plagg som kler alle aldere uten at vi i 30-årene ser ut som forvokste tenåringer. Når det gjelder typiske kjedebutikker så har jeg blitt mer glad i &other stories. Grei pris, men moderne plagg som stort sett passer godt til "voksne" uten at det blir for kjerring. Zara har også en del fint, men der er det mye som blir litt for vågalt for meg igjen, så må typisk lete litt mer der. Floyd er jeg ikke noen stor fan av, særlig de buksene føles litt "kjerring", ikke for å tråkke noen på tærne, men hadde ikke gått i de selv. Da synes jeg faktisk at jeans er bedre. Styrer unna de som er mest "skinny"/billig, og velger ellers helt enkle/nøytrale modeller. Anonymkode: 610e1...78f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22. september 2023 #12 Del Skrevet 22. september 2023 Født i 86 og foretrekker 50-tallskjoler. Handler mest fra Unique Vintage og Collectif. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg er født i 86, rett over 160 cm og sånn passe slank. Favorittmerkene mine, som passer min kropp best er typisk skandinaviske merker (Tiger og sweden, part two, inwear, sand etc.), som har fine snitt, men litt kjedelige farger. Ellers liker jeg Hugo Boss godt - synes de særlig har fine tynne ullgenser som passer på kontoret. Og Max&co (den rimeligere "lillesøsteren" til Max Mara). For jeans er Lee favoritt-merket. Liker særlig den modellen som heter "Breese boot". Handler helt ærlig mest på finn. Har et søk på favoritt-merkene i min størrelse (som jeg vet at passer i den størrelsen i de aller fleste tilfeller), så følger med på hva folk legger ut. Når jeg går i fysisk butikk er Companys favoritten. Synes butikkene som nevnes i HI har utrolig mye dårlig kvalitet. Tror ikke jeg bruker noe mer penger på klær nå enn da jeg var yngre og handlet i den type butikker, for nå har jeg plaggene jeg kjøper mye lengre. Anonymkode: a0b73...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg har handlet på fair and square nå. Men sliter med å finne overdeler jeg trives med Anonymkode: 5f809...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleks Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg kjøper det jeg liker og gir det til skreddere slik at de kan endre klesstilen til kroppen min. Det har alltid fungert) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg sliter med sko! Noen tips til fine, komfortable sko som kan brukes høst og vinter? Jeg synes mange av bootsene blir så klumpete og varme inne på kontoret. Liker ikke hæler, og sneakers blir ofte litt for uformelt. Anonymkode: c66bd...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Del Skrevet 22. september 2023 37 år er jo ingen alder, du kan kle deg ganske ungt ennå synes jeg. Men handler du på Floyd, Vero Moda og Only er du jo garantert å se håpløs ut. Synes det er de verste klesbutikkene av alle, så vi har kanskje veldig forskjellig smak. Men siden du ikke synes du finner noe: hva med å se på Cos, Zara, hm samt Filippa k og andre litt dyrere merker? Se etter gode kvaliteter, minst mulig syntetiske stoffer. Og kjøp heller ett fint og dyrere plagg enn fem billige. Anonymkode: bd1f6...3ec 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Født i 84 og synes alle butikker har enten ungpike-klær eller kjerring-klær. Handler på Match og H&M. Selv om Match er skikkelig kjerring-butikk 🤭 Føler meg også som en 55-åring i klesveien av og til, men hva skal jeg gjøre? 😅 Bli rik? Anonymkode: cb760...120 Føler akkurat det samme og har følt det i mange år, og jeg er nesten ti år eldre enn TS (77-modell). Har funnet ut at jeg bare må gå i det jeg føler meg vel i, og så får heller folk rundt meg enten synes jeg er kjerring eller prøver for hardt å være ungdommelig. Noen vil jo alltid synes jeg kler meg feil uansett, og kjerring er man jo nesten automatisk så snart man bikker mot slutten av 30-årene. Selv om jeg er for gammel for TS's målgruppe for tråden, så kan jeg jo dele hvor jeg handler; nesten overalt hvor det ikke er for dyrt. Jeg har ikke én spesiell stil og liker å variere. Blant annet handler jeg fra EMP, Floyd, Kaffe (mest gensere da de er gode og har lange ermer), Ellos, Bonprix, Zalando, Kappahl, Lindex, Cubus, diverse sportsbutikker og den forhatte kjerringkjolebutikken Ko:Ko Norway. Har også et par gensere fra Pierre Robert. Er stadig på let etter nye nettbutikker som selger klær som ikke er verken for ungdommelige eller for kjerringaktig, men synes det er vanskelig å finne noe. Når jeg ser noe fint, ender det ofte opp med å ikke se like bra ut når jeg får det på min kropp. Anonymkode: 5a345...310 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Del Skrevet 22. september 2023 Hei dere! Trenger ikke være nøyaktig årgang 86 for å delta her nei 😁 Nå har jeg lagt ut masse kjerringklær for salg 🤣🤣 så kjekt med mange gode tips, de skal sjekkes ut. Vi har dessverre ikke så mange spennende klesbutikker her jeg bor, så mange av forslagene har jeg ikke hørt om 😄 tul dere som er 1,60 og synes bukser er pyton, har dere prøvd Jean Paul fra Match/Vic? De har tilbud av og til. Har noen greie modeller fra de butikkene. Jeg føler meg OK i feks: - high waist jeans med oppbrett og brunt belte - ankelsokker og sneakers - hvit Levi's t-skjorte med passe stor logo - cardigan 😊 Men dette er vel litt ungdom? 😆 Hilsen TS, kvinne (37) Anonymkode: ffa3e...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #20 Del Skrevet 22. september 2023 TS igjen! Jeg har registrert at mye av kjerringstilen innholder mye blomstrete bluser 😄 og at ensfargede t-skjorter, gensere o.l. får en til å se litt yngre ut 😊 Anonymkode: ffa3e...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå