AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Skikkelig skudd i mørke her, men tror du det er realistisk at Kristne menn og kvinner har slakkere kriterier i dating og verdsetter det indre mer enn ikke-religiøse gjør? Veldig filosofisk spørsmål, men siden det gjelder dating so stiller jeg det her Anonymkode: 5b93b...5ce
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Jeg dater heller kristne konservative enn liberale woke folk. Anonymkode: d6faa...2e6 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Ikke slakkere kriterier nei, mye strenger kriterier Anonymkode: df95f...e46 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg dater heller kristne konservative enn liberale woke folk. Anonymkode: d6faa...2e6 = "jeg vil heller undertrykke damer, hate homofile og transpersoner og opprettholde rasistiske holdninger enn å bidra til et bedre samfunn" Anonymkode: df95f...e46 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 Just now, AnonymBruker said: = "jeg vil heller undertrykke damer, hate homofile og transpersoner og opprettholde rasistiske holdninger enn å bidra til et bedre samfunn" Anonymkode: df95f...e46 Dine ord, ikke putt ord i munnen min. Anonymkode: d6faa...2e6 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dine ord, ikke putt ord i munnen min. Anonymkode: d6faa...2e6 Du sa det selv Anonymkode: df95f...e46
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Just now, AnonymBruker said: Du sa det selv Anonymkode: df95f...e46 Du får si til deg selv at det er realiteten ja. Anonymkode: d6faa...2e6 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 Tja, det kommer nok mye an på hvem du er. Kristne har ofte mye fordømmelse og hat ovenfor folk som ikke et som dem/er annerledes. Anonymkode: 6371c...e33
Mariehøna Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Mener du sånn veldig "halleluja-kristen" eller at han bare tror på Gud liksom? 🤔 Eksen min var VELDIG kristen (påsto han selv ihvertfall) og så ned på dem som var "anderledes" Homser kunne brenne og det var ikke måte på. Hyggelig kar helt i starten, men ble etterhvert en helt annen person med tida (han var og enebarn og veldig bortskjemt) Kanskje jeg bare var veldig uheldig, er sikkert noen hyggelige kristne der ute også 😊 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Motsatt. De er veldig dømmende, og korttenkte. Anonymkode: 5abc3...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Skikkelig skudd i mørke her, men tror du det er realistisk at Kristne menn og kvinner har slakkere kriterier i dating og verdsetter det indre mer enn ikke-religiøse gjør? Veldig filosofisk spørsmål, men siden det gjelder dating so stiller jeg det her Anonymkode: 5b93b...5ce Ja, du er nok inne på noko her. Dei eg kjenner som er kristne er meir opptatt av det indre enn det ytre. MEN det betyr sjølvsagt ikkje at dei set pris på folk som ikkje vaskar seg, pussar tenna eller stinkar. Anonymkode: 1c243...e10
Gjest Inverto Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 Moderne Kristne i Norge er langt ifra like rigide og strenge som de Kristne i USA, for eksempel. Moderne Kristne her til lands er praktisk talt nesten identiske til ateister i livstil med unntak av noen få forskjeller... 1: De tror på Gud 2: De prøver å leve et litt mer "moralsk" liv Jeg kjenner mange Kristne i Norge og jeg gikk selv på Kristen privatskole. Min erfaring er at de er overhodet ikke strenge på saker som "renhet" og synd osv. Der er Amerikanerne mye verre. Norske Kristne er faktisk ganske syndefulle og liberale og man kan undres over om de egentlig forstår hva Kristendom er. På èn måte er Amerikanerne flinkere til å være Kristne, men der igjen så har de en tendens til å være batshit crazy på noen områder. Men jeg har selvsagt sett noen Kristne i min lokale pinsekirke som er av den typen som har hendene sentimentalt løftet til værs når de synger gospel shit. Men de topper ikke manikerne i andre land Så om Kristne er enklere å date vet jeg ikke. Men om vi snakker om en "ekte" Kristen i Norsk stil, så er de vel kanskje litt softere og vennligere. Dette vet jeg ikke. Men for å være helt ærlig, tror jeg jeg hadde følt meg mer avslappet og comfy i en Kristens tilværelse under date. En vennlig aura. Minuset er jo at noen av dem ikke vil ha sex utenfor ekteskap
Myrmica Skrevet 22. september 2023 #13 Skrevet 22. september 2023 Har vært på date med religiøse karer to ganger, det var ikke særlig hyggelig noen av gangene, så etter min erfaring er de ikke det. Han ene ble veldig mutt når jeg bestilte en øl til maten, selv drakk han vann. Ikke noe galt i å være avholds, men ikke lag dårlig stemning fordi jeg drikker en øl liksom... Han andre spurte meg om min familie, men ble veldig rar når jeg snakket om et søsken og hens likekjønnede kjæreste, og ville plutselig ikke snakke om familie lenger og bytta samtaleemne 😂
Gentleman1980 Skrevet 22. september 2023 #14 Skrevet 22. september 2023 Har hele livet sett på religiøse som tilbakestående, men med tanke på hvor dårlig det går med samfunnet, folk flest i dag har usunne rollermodeller som reality-tv søppel og influensere kunne jeg nesten tenkt meg ei enkel kristen jente istedenfor alt søppelet som er tilgjengelig på tinder.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Skrevet 22. september 2023 Jeg vet ikke om jeg er hyggeligere å date enn andre, men er i alle fall hyggelig å date. Ikke på grunn av at jeg er kristen, men jeg er et vennlig og omgjengelig vesen med mye omsorg for andre. Min tro er personlig og ikke noe som affiserer andre. Ingen strenge regler eller holdninger og renner ikke ned dørene i kirken heller. Anonymkode: ff0fe...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Skrevet 22. september 2023 Tja. Ja er oppvokst i et kristent hjem og ser på meg selv som kristen. Men for meg har det betydd å akseptere andre mennesker for det de er, og se etter det gode i andre mennesker. Jeg hadde nok aldri hatt et one night stand, og hadde nok hatt et ønske om et forhold og ikke bare noe uforpliktende, dersom det er snakk om en match. Hadde nok vært mer på sjekkern via hobbyer eller annet som betydde noe for meg, enn sjekkern på byen. Men selv om jeg sjelden går ut på byen har jeg ingen problemer med alkohol utover at det nok ikke hadde passet meg å være sammen med en som nyter alkohol for fyllas del. Ser heller ikke på sex som innenfor ekteskapet, men som en del av en relasjon mellom to som er i et kjærlighetsforhold. Og uten at jeg skal stemple meg selv som så innmari perfekt, så vil jeg nok påstå at jeg havner i kategorien "ordentlig" og hyggelig. Faktisk var det nok derfor mannen min falt for meg. Det vil liksom ikke så mye tull som det var med andre han hadde vært borti tidligere (hans ord), men når jeg forpliktet meg til han skjønte han at han kunne stole på det. Han er forøvrig alt annet enn religiøs selv, men respekterer den delen av meg og ser på mine verdier som gode. Men dette tror jeg går mer på individnivå og oppvekst enn på religion. Anonymkode: 73826...b0d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Skrevet 22. september 2023 Kunne ikke datet en som lever i lala-land, nei. Anonymkode: 150d4...7ca
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Skrevet 22. september 2023 Kristne er like forskjellige som individer som alle andre mennesker - for ikke å snakke om at det er ganske stort sprang mellom ultrakonservative og liberale 😊 Noen er dømmende og noen er ikke. Ulik smak har de som alle andre. Anonymkode: 0bef1...674
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: = "jeg vil heller undertrykke damer, hate homofile og transpersoner og opprettholde rasistiske holdninger enn å bidra til et bedre samfunn" Anonymkode: df95f...e46 Dette er jo mer muslimsk tankegang, kristne i Norge har blitt mer liberale enn det der. Kjenner virkelig ingen kristne som er som du beskrev der Anonymkode: 23afc...18e 1 2
enkefru Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 Kan jeg ikke tenke meg (med mindre de ønsker å»misjonere»). Opplever kristne personer som mer dømmende, sneversynte og fordomsfulle… de gjør tross alt på å ha funnet veien til «sannheten og livet», så nei… -alle kristne er selvsagt ikke sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå