Gå til innhold

Blir stresset av lyder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir stresset av alle lyder når eg er hjemme som eg selv ikke kan kontrollere over. Bildører som lukkes i nabolaget,musikk fra nabo,barn som leker i gata osv... Bruker nå ørepropper konstant hjemme, også når det er rolig,  blir stresset bare av tanken "tenk viss" naboen plutselig spiller høy musikk feks.. Bor i enebolig i ett tettbebygd felt. Andre som kjenner seg igjen? Føler eg er på vei til å bli gal ☹️

Anonymkode: 7a4e8...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er også høysensitiv og kan bli veldig sliten av sanseinntrykk. 

Anonymkode: e21ea...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men for min del vet jeg at det er kompleks ptsd som gjør det. Jeg er hele tiden på vakt, og lyder stresser meg veldig. 

Jeg hater forøvrig høy musikk dypt og inderlig. 

Anonymkode: 61a7d...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også å høre musikk med mindre det er meg selv som har satt den på (jeg spiller aldri høyt). Jeg blir deprimert og irritabel og det er ikke mye hjelp å få for det. Å si ifra har jeg dårlig erfaring med, disse som elsker å ha på høy musikk har rett og slett ikke forståelse for problemet.

Anonymkode: 584d4...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke stresset av lyder slik som du ts, men blir stresset av høye smell. For eksempel sprengning, nyttårsraketter, kraftig tordenvær osv.

Aner ikke hvorfor, men har alltid blitt det og prøver å ikke vise det. Later som ingenting, men folk legger sikkert merke til at jeg er mer stresset. Når jeg var liten så holdt jeg alltid for ørene når jeg så lyn eller hørte noen skulle sprenge. Var alltid redd i bursdager osv for at noen skulle sprekke en ballong og hatet det når noen gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...