AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Jeg står i en tøff situasjon med en mann jeg er veldig glad i . Han har en ekstremt tøff fortid og vet derfor ikke om han klarer et nytt forhold. Vi er veldig glad i hverandre og han ønsker på så mange måter å klare å gå inn i et forhold med meg, men han er livredd. Trenger ikke ta detaljene, men vennligst ikke kom med uttalelser som "han er ikke interessert", det vet jeg han er og det handler ikke om det. Dette er skikkelig alvorlig og jeg er bekymret for han. For midt i den tiden han har bedt meg om tid til å tenke gjennom alt, så legger han ut en haug av depressive meldinger på sosiale medier. Han signaliserer at han ikke har det bra. Jeg har sagt jeg skulle gi han tid, og trekke meg tilbake. Det har vært slik noen uker nå. Men dette bekymrer meg. Kan jeg sende en melding? Hva er det beste jeg kan si i en slik situasjon? Jeg har forhørt meg med en kammerat av han som bekrefter at han nok er deprimert nå. Og det gjør meg så vondt, så vondt og jeg vet at dette handler om at han strever med sin fortid, samtidig som han ønsker gå fremover. Men det er vanskelig for han. Kan jeg skrive noe så enkelt som: Jeg er her fortsatt. Står støtt. Trenger du meg, kommer jeg. Trenger du avstand, er det ok. Bare vit at jeg bryr meg om deg og forstår du kjemper en kamp. Styrkeklem til deg eller skal jeg sende en oppmuntrende sang? Eller....? jeg vet virkelig ikke. Hva er lurt å gjøre? Jeg har altså ikke lyst til å ringe han, avtalen var jo at jeg skulle gi han tid, fred og ro til å tenke...men så tar det altså denne retningen, der han blir deprimert Råd? Anonymkode: 9ec69...c65
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Fint om du sender den meldingen du har eksempel på. "Jeg er her for deg". Da føler han kanskje ikke noe press. Folk som er deprimerte trekker seg unna og tenker muligens at dem ikke har noe "å gi" andre. De klarer ikke å leve opp til forventninger. Klem til deg. Forstår bekymringene dine. Anonymkode: 8e6cd...7f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #3 Skrevet 22. september 2023 Den type melding virket fint for en venninne av meg når hennes kjæreste slet (og avsluttet forholdet). de er sammen igjen nå, og har det bra. Men man må regne med at sånt vil kunne skje gjentatte ganger, og være forberedt på å stå i det. Anonymkode: 24026...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #4 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fint om du sender den meldingen du har eksempel på. "Jeg er her for deg". Da føler han kanskje ikke noe press. Folk som er deprimerte trekker seg unna og tenker muligens at dem ikke har noe "å gi" andre. De klarer ikke å leve opp til forventninger. Klem til deg. Forstår bekymringene dine. Anonymkode: 8e6cd...7f5 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den type melding virket fint for en venninne av meg når hennes kjæreste slet (og avsluttet forholdet). de er sammen igjen nå, og har det bra. Men man må regne med at sånt vil kunne skje gjentatte ganger, og være forberedt på å stå i det. Anonymkode: 24026...7ca Tusen takk for innspillene deres. jeg tenker jeg kan skrive noe i den duren. men blir det feil å si at jeg gjerne vil treffe han? eller skal jeg anta at dette er noe han ønsker jobbe seg gjennom alene? og dermed går jeg tilbake til venteboksen, der jeg opprinnelig skulle være nå? Jeg blir bare så bekymret for han....det gjør virkelig vondt med så opplagte tegn på at han strever. ts Anonymkode: 9ec69...c65 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 Jeg tenker litt både og om forslaget ditt til melding. Fordel: han vet du er der og at det er opp til han om han ønsker kontakt. Ulempe: Han kan tenke at du har forventninger til at han tar kontakt eller at du er såpass interessert i han at det blir ubehagelig for han å «avvise» deg. Han får enda noe mer å tenke på/ta hensyn til. Hva sier kompisen? Tenker han at han ville satt pris på en melding av deg? Hva med «når jeg ser det du legger ut på sosiale medier for tiden så blir jeg bekymret. Har du noen å prate med og får du hjelp? Det må være slitsomt å ha så mange vonde tanker». Da drar du ikke deg selv inn i det. Anonymkode: 3f05b...b29 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #6 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 14.39): Jeg tenker litt både og om forslaget ditt til melding. Fordel: han vet du er der og at det er opp til han om han ønsker kontakt. Ulempe: Han kan tenke at du har forventninger til at han tar kontakt eller at du er såpass interessert i han at det blir ubehagelig for han å «avvise» deg. Han får enda noe mer å tenke på/ta hensyn til. Hva sier kompisen? Tenker han at han ville satt pris på en melding av deg? Hva med «når jeg ser det du legger ut på sosiale medier for tiden så blir jeg bekymret. Har du noen å prate med og får du hjelp? Det må være slitsomt å ha så mange vonde tanker». Da drar du ikke deg selv inn i det. Anonymkode: 3f05b...b29 Jeg tenker at dette siste forslaget kan være drepende for en som er deprimert. Hvis han allerede føler han ikke har noe å gi og derfor har trukket seg tilbake, kan en sånn melding fort kunne oppleves veldig negativ «det må være slitsomt å ha så mange vonde tanker» vil kunne tolkes som at han er en belastning. Snakker da utfra egen erfaring. Ikke sikkert alle tenker sånn. Jeg synes ts sitt forslag var veldig bra. Hadde selv satt stor pris på en sånn melding da jeg var nede i en dyp dal Anonymkode: 32efb...13a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå