AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Var i forbindelse med en abort inne for ul og tok i samme slengen en klamydia test. under selve aborten på sykehuset(sammen med samboer i over 6 år) kommer legen inn å forteller at jeg har testet posetiv på klamydia. Vi begge ble helt satt ut. Testet meg i forbindelse med celleprøve for under et år siden. Samboer i forbindelse med misstanke om testikkelvridning for 1,5 år siden. vi har vert i et fast forhold i 6 år. Jeg har slevfølgelig ikke selv vert utro elller hat noen relasjon til noen andre. Det trodde jeg ikke han heller hadde, og ble enda mer sjokkert da han fikk telefon fra legen Idag om at hans test var negativ… kan denne prøven på sykehuset ha vist feil? skal også nevnes at damen vesiden av meg på sykehuset bak skilleveggen fikk akkurat samme beskjed. Hun bekreftet at hun hadde symptomer. Det har ikke jeg. Kan det ha skejdd en feil? Prøven min blitt forurenset av hennes? Feil prøvesvar? Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 8e0cd...08f
Grüner Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Be om en ny test i stedet for å spekulere. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Falsk positiv går ikke, falsk negativ eller at han lyver om hva legen hans sa går an. Det er ikke vanlig at legen ringer om prøven er negativ, er den negativ hører man ingenting. Så her virker det som en utro fyr som lyver om prøveresultatet for å ikke bli avslørt Anonymkode: 90384...293
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Falsk positiv går ikke, falsk negativ eller at han lyver om hva legen hans sa går an. Det er ikke vanlig at legen ringer om prøven er negativ, er den negativ hører man ingenting. Så her virker det som en utro fyr som lyver om prøveresultatet for å ikke bli avslørt Anonymkode: 90384...293 Jeg ba han ringe da prøven ble tatt for en uke siden. Var me å leverte prøven forrige fredag og hørte at dama fra legekontoret sa at testen var negativ.. Anonymkode: 8e0cd...08f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ba han ringe da prøven ble tatt for en uke siden. Var me å leverte prøven forrige fredag og hørte at dama fra legekontoret sa at testen var negativ.. Anonymkode: 8e0cd...08f Så du på tlf nr at det faktisk var legekontoret han ringte og ikke en venninne eller dame til kompis som lekte legekontoret? Det er policy å ikke opplyse om sånne testresultater på telefon. Kun hvis den er positiv blir man kalt inn til ny time men ingen telefon som sier positiv eller negativ Anonymkode: 90384...293 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du på tlf nr at det faktisk var legekontoret han ringte og ikke en venninne eller dame til kompis som lekte legekontoret? Det er policy å ikke opplyse om sånne testresultater på telefon. Kun hvis den er positiv blir man kalt inn til ny time men ingen telefon som sier positiv eller negativ Anonymkode: 90384...293 Jeg fikk telefon fra sykehuset med informasjon om at jeg hadde testet positivt på klamydia. Anonymkode: 6a6b3...5a3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du på tlf nr at det faktisk var legekontoret han ringte og ikke en venninne eller dame til kompis som lekte legekontoret? Det er policy å ikke opplyse om sånne testresultater på telefon. Kun hvis den er positiv blir man kalt inn til ny time men ingen telefon som sier positiv eller negativ Anonymkode: 90384...293 Ja han hadde på høytaler og ble satt i telefonkø hos legesenteret så er 100% sikker på at det stemmer! Spørsmåle er vel heller hvordan dette er mulig… Anonymkode: 8e0cd...08f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 Hvorfor tar dere egentlig klamydiatester når dere er i forhold? Aldri gjort verken i forbindelse med graviditet eller andre sykehusrelaterte ting🧐 Bare sier at man har fast partner? Anonymkode: 6a6b3...5a3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja han hadde på høytaler og ble satt i telefonkø hos legesenteret så er 100% sikker på at det stemmer! Spørsmåle er vel heller hvordan dette er mulig… Anonymkode: 8e0cd...08f Falsk negativ da Anonymkode: 90384...293
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Dama på sykehuset sa bare til meg at det var en «rutine» den er jo ikke akkurat smertefull å ta så tenkte jo ikke at det hadde så mye å si… men forstår jo nå hvorfor,, dersom dette er tilfelle hadde det jo nok mest sannsynlig ikke blitt oppdaget ellers.. Anonymkode: 8e0cd...08f
marita31 Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 Det eneste du kan gjøre er å ta ny test. Så får du vite da om den er positiv igjen eller negativ.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Falsk negativ da Anonymkode: 90384...293 Det kan hende.. Anonymkode: 8e0cd...08f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #13 Skrevet 21. september 2023 Har dere mye sex? Lenge siden sist? Kanskje han har testet positivt tidligere, og deretter tatt kur? Anonymkode: 6a6b3...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #14 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere mye sex? Lenge siden sist? Kanskje han har testet positivt tidligere, og deretter tatt kur? Anonymkode: 6a6b3...5a3 Ja ganske ofte … regnet også ut at iforhold til inkubasjonstiden så hadde vi hatt sex mer en nok til at han skulle fått en posetiv test Anonymkode: 8e0cd...08f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #15 Skrevet 21. september 2023 Jeg tok klamydiatest i fjor da jeg hadde bekkeninfeksjon. Fikk telefon to dager senere fra sykehuset om at den var positiv. Både meg og mannen ble helt satt ut. For min del har jeg aldri vært med andre i løpet av forholdet, og det tviler jeg på at min mann har heller. Vi var begge overbevist om at prøven måtte være feil. Da det uansett ble anbefalt at partner også måtte teste seg, tok vi begge ny test dagen etter. Møtte en kjempe flink lege som fortalte at klamydia prøver kunne vise flask positiv. Begge våre tester var negativ, så det er fult mulig med falsk positiv test. Anonymkode: 08c76...399 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #16 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tok klamydiatest i fjor da jeg hadde bekkeninfeksjon. Fikk telefon to dager senere fra sykehuset om at den var positiv. Både meg og mannen ble helt satt ut. For min del har jeg aldri vært med andre i løpet av forholdet, og det tviler jeg på at min mann har heller. Vi var begge overbevist om at prøven måtte være feil. Da det uansett ble anbefalt at partner også måtte teste seg, tok vi begge ny test dagen etter. Møtte en kjempe flink lege som fortalte at klamydia prøver kunne vise flask positiv. Begge våre tester var negativ, så det er fult mulig med falsk positiv test. Anonymkode: 08c76...399 Takk for svar!! Var en sån historie jeg hadde håpet på!😩 man tenker jo fort det ene og andre og det er jo lite greit om begge sitter å vet at den ikke har vert utro..! Jeg skal levere ny prøve i morgen tidlig. Håper virkelig at det ikke er mer komplisert en det.. Anonymkode: 8e0cd...08f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #17 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja ganske ofte … regnet også ut at iforhold til inkubasjonstiden så hadde vi hatt sex mer en nok til at han skulle fått en posetiv test Anonymkode: 8e0cd...08f Må være noe feil da🤔 Nå begynner jeg å tenke at min test er feil og, siden en jeg hadde sex med flere ganger over flere dager testet negativt samtidig🤣 Anonymkode: 6a6b3...5a3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #18 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar!! Var en sån historie jeg hadde håpet på!😩 man tenker jo fort det ene og andre og det er jo lite greit om begge sitter å vet at den ikke har vert utro..! Jeg skal levere ny prøve i morgen tidlig. Håper virkelig at det ikke er mer komplisert en det.. Anonymkode: 8e0cd...08f Det forstår jeg veldig godt, ta en ny prøve så skal du se at det ordner seg🥰 Anonymkode: 08c76...399
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 Falske positiv er mer sjelden, men kan altså forekomme. Det er noe dritt når sånt plutselig lager dårlig stemning. Jeg hadde symptomer, og testet positivt, men begge damene jeg lå med testet negativt, og den ene med doble tester. Da er det vanskelig å drive sporing. Anonymkode: 85425...afe
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor tar dere egentlig klamydiatester når dere er i forhold? Aldri gjort verken i forbindelse med graviditet eller andre sykehusrelaterte ting🧐 Bare sier at man har fast partner? Anonymkode: 6a6b3...5a3 Det er jo bare bra at legen tester for klamydia og andre kjønnssykdommer ved graviditet selv om man har fast partner. Har jo sett eksempler på folk som har blitt lurt, og oppdaget utroskap pga. positiv klamydiatest. Anonymkode: 5039a...778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå