AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Hei, Hva tenker dere? Første dag i siste menstruasjon: 30. juli Eggløsning: 14. august (samleie 12. august og 14.august). HCG 11. september: 7500. Var i går 7+2, og var på tidlig ultralyd. Gynekologen målte det til 6+1 og fant ikke hjerteslag. Basert på mine opplysninger om mens og eggløsning mente hun derfor at svangerskapet har stoppet opp (MA). HCG i dag var 30.000. Er det håp? Er det mulig at jeg bare var 6+1 i går? Er det noe poeng i å ta en ny HCG, eller bare be om henvisning til sykehuset for medisiner for å sette i gang utstøtelse? Anonymkode: d521e...5a5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Hvor sikker er du på tidspunkt for EL? Når fosteret hadde stoppet å utvikle seg og det ikke fantes hjerteslag ble jeg henvist til sykehuset, og fikk en ny UL for å bekrefte MA. Fikk ikke du tilbud om det? Anonymkode: f1446...d95
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Ville ikke bare ha satt i gang utstøtelse nei. Mtp. at HCGen din har steget kan det jo ha gått bra. Eggløsningen kan ha skjedd senere enn du har antatt, det kan jo variere hver mnd. Ville spurt om henvisning til sykehuset for second opinion, eller ventet en uke og tatt ny privat ultralyd. Anonymkode: 97d71...b55
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 Bruker Clearblue fertilitetsmonitor, så veldig sikker Nei, ikke fått tilbud om noe som helst. Fastlege sa at kroppen ordnet opp selv i løpet av noen uker hvis det var tilfelle. Vurderer å ringe til gyn.pol selv, men vet ikke om man trenger henvisning? Anonymkode: d521e...5a5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 Og tusen takk til dere som har svart❤️ Anonymkode: d521e...5a5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker Clearblue fertilitetsmonitor, så veldig sikker Nei, ikke fått tilbud om noe som helst. Fastlege sa at kroppen ordnet opp selv i løpet av noen uker hvis det var tilfelle. Vurderer å ringe til gyn.pol selv, men vet ikke om man trenger henvisning? Anonymkode: d521e...5a5 Veldig rart at du ikke fikk det tilbudet🧐 Jeg gikk til UL privat, og han sendte henvisning til sykehuset. Fikk komme inn dagen etter for å bekrefte MA, og ta pillene som skulle starte aborten. Jeg personlig hadde ikke klart å gå ‘noen uker’ med et dødt foster inni meg.. Synes det ene døgnet jeg visste om det var brutalt🥲 Ville nok ringt å sjekka mulighetene for å få komme inn! Anonymkode: f1446...d95
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Ser dårlig ut. Jeg hadde bestilt privat UL til neste uke, ingen hjerteslag der, da er det dessverre dødt Anonymkode: ca9b6...a28
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig rart at du ikke fikk det tilbudet🧐 Jeg gikk til UL privat, og han sendte henvisning til sykehuset. Fikk komme inn dagen etter for å bekrefte MA, og ta pillene som skulle starte aborten. Jeg personlig hadde ikke klart å gå ‘noen uker’ med et dødt foster inni meg.. Synes det ene døgnet jeg visste om det var brutalt🥲 Ville nok ringt å sjekka mulighetene for å få komme inn! Anonymkode: f1446...d95 Takk❤️ Anonymkode: d521e...5a5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bruker Clearblue fertilitetsmonitor, så veldig sikker Nei, ikke fått tilbud om noe som helst. Fastlege sa at kroppen ordnet opp selv i løpet av noen uker hvis det var tilfelle. Vurderer å ringe til gyn.pol selv, men vet ikke om man trenger henvisning? Anonymkode: d521e...5a5 Kroppen ordner ikke alltid opp selv… For min del var jeg på ultralyd i uke 7, ble da målt til 6+3, tydelige hjerteslag. Jeg visste når jeg hadde eggløsning og hadde en dårlig magefølelse. Alle symtomer og sengeliggende med kvalme, bestemte meg for å ta ny ultralyd i uke 12. Da viste det seg at utviklet hadde stoppet opp ca 6+2. Hadde ingen symtomer på at noe var galt og det så ikke ut til at blødningene skulle starte ved det første, fikk time på sykehuset og medisiner til abort en uke senere. Anonymkode: 5f200...0cb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor sikker er du på tidspunkt for EL? Når fosteret hadde stoppet å utvikle seg og det ikke fantes hjerteslag ble jeg henvist til sykehuset, og fikk en ny UL for å bekrefte MA. Fikk ikke du tilbud om det? Anonymkode: f1446...d95 Jeg fikk også tilbud om dette. Veldig merkelig at ikke alle får det, synes jeg. At en lege/gynekolog kan si det kommer til å gå sin gang av seg selv etterhvert syns jeg er så latskap. Det kan jo ta alt i fra dager til uker. Har jo hørt om tilfeller der den gravide har kommet til OUL og fått beskjed om at foster døde i uke 7. TS: Jeg ville ringt gynekologen og sagt at du må henvises til sykehuset for en ekstra sjekk der ift MA. Anonymkode: ce3c6...8f6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #11 Skrevet 22. september 2023 Tusen takk alle. Dro på Volvat i dag, og ble henvist til Ullevål hvor de konstaterte det samme. Hcg i dag var 31.000. Skal ta de vaginale pillene i morgen. Dette blir kjipt men samtidig fint å få det overstått og bli klar igjen 😊 Anonymkode: d521e...5a5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tusen takk alle. Dro på Volvat i dag, og ble henvist til Ullevål hvor de konstaterte det samme. Hcg i dag var 31.000. Skal ta de vaginale pillene i morgen. Dette blir kjipt men samtidig fint å få det overstått og bli klar igjen 😊 Anonymkode: d521e...5a5 Leit å høre… Nettopp gått igjennom det selv. Så bra du fant ut av det såpass tidlig, så du slapp å gå lange uker rundt å trodde at alt var bra… Anonymkode: 5f200...0cb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leit å høre… Nettopp gått igjennom det selv. Så bra du fant ut av det såpass tidlig, så du slapp å gå lange uker rundt å trodde at alt var bra… Anonymkode: 5f200...0cb Min varmeste medfølelse, for dette var grusomt nok❤️ Har strigråtet de to siste døgnene, men har det bedre nå som løsning er på plass og vi kan se fremover og prøve igjen. Anonymkode: d521e...5a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå