Gå til innhold

Snus og spiserørkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig skremt av forskningen som er kommet ut med spiserørskreft og snus. Jeg er avhengig av snus, men har begynt trappe ned og skal slutte helt. 
Er det noen som har fått spiserørskreft av snus? Hvor lenge må man ha snust? 
Alt som er godt er livsfarlig 

Anonymkode: d1f70...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan også få kreft i munnhulen av snus. Tannkjøttet kan også rotne ogfå sår og tennene blir brune.

Dropp snusen.

Anonymkode: 8e480...fb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan også få kreft i munnhulen av snus. Tannkjøttet kan også rotne ogfå sår og tennene blir brune.

Dropp snusen.

Ønsker svar på det jeg spurte om 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsker svar på det jeg spurte om 

Ja.

Skrevet

Er avhengig av snus selv og fikk periodontitt av snus, jeg kommer til å miste alle tennene mine på sikt. Og jeg er i midten av 20 årene. Det var ikke svar på spørsmålet ditt. Men lykke til med snus slutt!

Anonymkode: 49ad0...c1b

Skrevet

Det er ikke lett å si en direkte årsak til hvorfor du får kreft. Men, jeg kjenner en relativt ung mann som døde av spiserørskreft for noen år tilbake, han snuste mye da han var yngre. Er en uvanlig kreftform å få, da gjennomsnittsalderen er høy. Overlevelsens sjansen er derimot lav. 

Anonymkode: 3202e...204

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er ikke lett å si en direkte årsak til hvorfor du får kreft. Men, jeg kjenner en relativt ung mann som døde av spiserørskreft for noen år tilbake, han snuste mye da han var yngre. Er en uvanlig kreftform å få, da gjennomsnittsalderen er høy. Overlevelsens sjansen er derimot lav. 

Anonymkode: 3202e...204

Men om man slutter å snuse vil jo kroppen bygge seg opp igjen? 
samme som ved røyk? Lungene er helt fine etter x antall år røykfri mener jeg på 

Skrevet

Hva med nikotintyggi? Er det like farlig som snus? Noen som vet noe om det?

Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. said:

Deg er mye flere skadelige stoffer i snus.

men nikotin er ikke bra for hjerte kar..

Skrevet
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Den hjelper på nikotinsuget. Aldri prøvd. 
Men vet det finnes nikotinen snus.. men den er da like skadelig av andre stoffer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja men hva er oddsen? Stor sjans eller svært liten? 

Spiserørskreft er en sjelden kreftform uansett. Er vel pancreaskreft som er mest koblet opp mot snus. Selv om det ikke er sikre funn der heller så vidt jeg vet. 
Relativt vanligere kreftform, men dødelig.

Skrevet
Bacteria skrev (7 minutter siden):

Spiserørskreft er en sjelden kreftform uansett. Er vel pancreaskreft som er mest koblet opp mot snus. Selv om det ikke er sikre funn der heller så vidt jeg vet. 
Relativt vanligere kreftform, men dødelig.

Siste uken har jeg tenkt veldig på å slutte med snusen. 
Tidligere har jeg tenkt- aldri! Elsker snusen. Men nå er det slutt mens leken er god. 
Jeg hverken drikker alkohol eller røyker, er normalvektig og trener. 
Men man vet jo aldri hvem sol kan bli rammet uansett. Og jeg med min helseangst har ikke godt av det når hver gang jeg tar en snus tenker på hva om jeg blir syk av det. 
I dag er siste dagen med snus for meg. 

• Hjerte 2
Skrevet

Spiserørskreft er en veldig sjelden kreftform. "Risikoen øker fra 2,14 prosent til 2,39 prosent for snusere" Veldig liten økning i risiko, altså.

Ville heller bekymret meg om tannkjøttsproblemer. Det er det mange jeg kjenner som har fått av snus!

Anonymkode: e5f2e...3d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Spiserørskreft er en veldig sjelden kreftform. "Risikoen øker fra 2,14 prosent til 2,39 prosent for snusere" Veldig liten økning i risiko, altså.

Ville heller bekymret meg om tannkjøttsproblemer. Det er det mange jeg kjenner som har fått av snus!

Anonymkode: e5f2e...3d4

Herregud - tusen takk ❤️❤️ skal uansett slutte! Det er farlig med snus, men all den skremselspropagandaen er grusom. Det er farlig med overvekt, undervekt, ikke trene, trene for mye, alt er farlig. Bortsett fra å ligge rolig i senga, men det er farlig det også da man kan få liggesår eller blodpropp

Skrevet

Hadde en onkel som snuste mye, han fikk kreft i munnen og døde.... :tristblå:

Skrevet
Tone83 skrev (9 timer siden):

Deg er mye flere skadelige stoffer i snus.

men nikotin er ikke bra for hjerte kar..

Ja, jeg vet. 

Tanken slo meg at det er nok flere skadelige ting enn nikotin i tyggisen. 

Har en jeg kjenner som tygger og den ene lukter litt som snus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...