AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Første gang gravid. Er i uke 9+6 og nesten hele veien har jeg hatt så lite symptomer at jeg er veldig usikker på om jeg er fremdeles gravid og alt er vel. Jeg har hatt ømme bryst de første 4-5 uker. I uke 7 fikk jeg litt lett kvalme som varte i kanksje 1-1,5 uke. Jeg har vært både hos lege og jordmor tatt tester og hcg, alt så ok ut, men jeg er så usikker. Jeg er hverken trøtt, det gjør ikke vondt, på yoga er nesten alt som vanlig. Jeg merket litt ubehag i twister fra uke 6, men det har heller ikke blitt verre. Magen er kanskje litt øm av å gå i bukse. Men jeg er så bekymret for at noe er ikke som det skal være. Våkner om natta og tenker på det- er du okay der nede eller? Er det liv?.. Får ikke sove igjen.. Har heller ikke fortalt noen andre enn mannen og da føles det liksom ikke helt ekte ennå kanskje. Tidlig ultralyd på sykehus om 2.5 uke så får vel endelig svar da. Ellers lurer på om jeg skulle gått privat. Men litt teit å gjøre det så nærme timen på sykehus kanskje. Er det andre som har hatt så lette plager og det har gått fint?. Trenger kanskje noen beroligende ord. Anonymkode: f51b7...7f7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Jeg var lik. Hodet skjønte ikke helt at jeg var gravid, for jeg merket ikke NOE til det. Hadde knapt ønme pupper nå og da, men det var som om jeg skulle få mensen, så tenkte ikke over det. Fikk ikke symptomer før jeg fikk symfysesmerter når jeg ble større, å når jeg var høygravid gråt jeg når jeg måtte snu meg i senga 🙃 men sitter nå her med ei på 9 mnd. nyt å ikke ha masse symptomer. Det å være kvalm osv er ikke så mye å hige etter. Anonymkode: fc38e...c4f 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 Hadde INGEN symptomer. Anonymkode: 26ec5...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 Det er ganske vanlig å ikke ha så mye symptomer, det trenger ikke bety at noe er galt. Jeg lurte innimellom på om jeg hadde innbilt meg alt sammen Anonymkode: a5072...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 Jeg har kanskje lest for mange skrekkhistorier, så jeg hat vært så forberedt til at jeg skal ha det aller verste fra alle.. at det er nesten litt skuffende å ikke merke noe.. Ts Anonymkode: f51b7...7f7
tussi84 Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Første gang gravid. Er i uke 9+6 og nesten hele veien har jeg hatt så lite symptomer at jeg er veldig usikker på om jeg er fremdeles gravid og alt er vel. Jeg har hatt ømme bryst de første 4-5 uker. I uke 7 fikk jeg litt lett kvalme som varte i kanksje 1-1,5 uke. Jeg har vært både hos lege og jordmor tatt tester og hcg, alt så ok ut, men jeg er så usikker. Jeg er hverken trøtt, det gjør ikke vondt, på yoga er nesten alt som vanlig. Jeg merket litt ubehag i twister fra uke 6, men det har heller ikke blitt verre. Magen er kanskje litt øm av å gå i bukse. Men jeg er så bekymret for at noe er ikke som det skal være. Våkner om natta og tenker på det- er du okay der nede eller? Er det liv?.. Får ikke sove igjen.. Har heller ikke fortalt noen andre enn mannen og da føles det liksom ikke helt ekte ennå kanskje. Tidlig ultralyd på sykehus om 2.5 uke så får vel endelig svar da. Ellers lurer på om jeg skulle gått privat. Men litt teit å gjøre det så nærme timen på sykehus kanskje. Er det andre som har hatt så lette plager og det har gått fint?. Trenger kanskje noen beroligende ord. Anonymkode: f51b7...7f7 Ja gikk gjennom hele forrige svangerskap omtrent uten symptomer. Hadde litt dårlig matlyst i starten og var litt gretten, men det var det. Litt ligament smerter. Jeg følte meg ikke gravid og trodde ikke på det før jeg så det på ultralyd I ca uke 10. Følte meg egentlig ikke særlig gravid før jeg merket bevegelser, og det var rundt uke 20. Endret 21. september 2023 av tussi84 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Opplevde det likt selv. Klarte ikke å få hodet til å helt tro på det og var omtrent overbevist om at jeg enten hadde lurt meg selv til å tro jeg var gravid, eller at noe var galt frem til jeg hadde ultralyd i uke 13. Nå er jeg 33 uker gravid, og til tross for lite symptomer er jeg fortsatt veldig gravid. Anonymkode: 6f5c7...af6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kanskje lest for mange skrekkhistorier, så jeg hat vært så forberedt til at jeg skal ha det aller verste fra alle.. at det er nesten litt skuffende å ikke merke noe.. Ts Anonymkode: f51b7...7f7 Jeg husker jeg følte det samme. Første symptomer mitt var i uke 24. når magen kom. Men det var det. Anonymkode: 26ec5...c3b
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Skjønner godt at du blir usikker. Jeg personlig ville tatt privat for å sjekke ståa uavhengig av hvor gravid jeg «følte meg», også fordi jeg har hørt så mange skrekkhistorier. I de aller fleste tilfeller går det jo bra😊 i så fall er du veldig veldig som har sluppet billig unna 1 trimester og har kunnet leve tilsvarende normalt. Jeg har vært helt ute av slaget de 3 første mnd, ikke meg selv i det hele tatt, det suger… har vært på 2 private ultralyder da, en for å se at det var liv laga og en i forbindelse med NIPT. Anonymkode: b7ea2...95f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Jeg hadde ingen symptomer hele svangerskapet, «glemte» jeg var gravid omtrent frem til magen ble synlig. Så symptomer varierer mye, men du kan gå privat og få ultralyd så slipper du å uroe deg!:) Anonymkode: 67b96...c17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå