Gå til innhold

Nav innkreving/barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper noen har noe erfaring og dele. 

Far har aldri på 7 år betalt barnebidrag, lurer på når nav innkreving har trekk i lønn, trekker de fra feriepenger eller om han får igjen på skatten også?

vist man har en sum på feks at far skal betale 4.000 i barnebidrag, og nav innkreving trekker han i lønn, vil jeg alltid få de 4.000 eller vil dette variere? Har opplevd en gang tidligere og ikke få den summen jeg skulle ha fra nav innkreving. Og trodde man alltid fikk samme sum.

vist noen vil svare så setter jeg pris på det. 

Anonymkode: 561df...88d

Skrevet

Tror, men ikke sikker.. at når nav er i bildet så skal de ha en del av kaka for jobben. Far betaler 4000 til nav, du får utbetalt 3000 ish. 

Anonymkode: 6f7d4...7c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror, men ikke sikker.. at når nav er i bildet så skal de ha en del av kaka for jobben. Far betaler 4000 til nav, du får utbetalt 3000 ish. 

Anonymkode: 6f7d4...7c5

De skal bare ha betalt for å fastsette bidrag. Kanskje TS har fått bidragsforskudd? Ellers kan det hende at faren ikke har betalt inn fullt beløp. 

Anonymkode: 2fc6c...0bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

håper noen har noe erfaring og dele. 

Far har aldri på 7 år betalt barnebidrag, lurer på når nav innkreving har trekk i lønn, trekker de fra feriepenger eller om han får igjen på skatten også?

vist man har en sum på feks at far skal betale 4.000 i barnebidrag, og nav innkreving trekker han i lønn, vil jeg alltid få de 4.000 eller vil dette variere? Har opplevd en gang tidligere og ikke få den summen jeg skulle ha fra nav innkreving. Og trodde man alltid fikk samme sum.

vist noen vil svare så setter jeg pris på det. 

Anonymkode: 561df...88d

De kan både ta lønnstrekk eller trekke fra på skatten. Har en som kun unntaksvis har betalt frivillig og her går det til lønnstrekk til jul og sommer. Da tar de skatt og lønnstrekk. Det kan hende at du får uforutsigbare beløp utbetalt utfra hva de kan trekke.

Anonymkode: 2fc6c...0bd

Skrevet

Har far fast jobb så de har satt tvangstrekk på han? Hvis du ringer innkrevningssentralen så forklarer de greit gangen i akkurat din sak.

Anonymkode: 4a7bc...950

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har far fast jobb så de har satt tvangstrekk på han? Hvis du ringer innkrevningssentralen så forklarer de greit gangen i akkurat din sak.

Anonymkode: 4a7bc...950

Dette! Dersom han ikke har betalt bidrag på 7 år har du rett på å få betalt bidrag for tre år tilbake. Snakk med de som jobber med bidragsbiten hos Nav.

Anonymkode: 9c17d...09f

Skrevet

Først og fremst må du ha nav til å skal ta seg av innkrevingen. Om dere har hatt en privat avtale som far ikke har overholdt, er  det lite nav kan gjøre. 

Om du har nav som krever inn bidraget, kan de allerede etter purring nr 3 på en regning ta tvangsinnkreving. Og nei, de tar ikke en andel av dette. 

Ring nav innkreving (ikke vanlig nav). Nr finner du lett ved å Google det. De kan da fortelle deg gangen i dette samt hva hans totale gjeld er. Og ja, de kan også trekke fra hans evt skatteoppgjør, men det må varsles først (innen 1.mai det gjeldende året). 

Anonymkode: 8f986...860

Skrevet

Du får det de får inn. Det er grenser for hva som er lov å trekke på tvang, dermed kan summen variere.

Anonymkode: 515af...e8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...