Gå til innhold

Erfaring med å saksøke Staten v/Pasientskadenemnda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått avslag fra pasientskadenemnda, og innstiller meg på stevning til tingretten. 

Advokaten min mener at det foreligger saksbehandlingsfeil hos NPE/PSN, og at det er stor dissens mellom vedtakene/sakkyndig vurdering og de faktiske journalopplysninger som foreligger. Han mener at saken ikke er godt nok utredet, og vi er i gang med å søke Statsforvalteren om å få dekket sakkyndig, for så å sende saken til tingretten.

Noen som har vært gjennom dette?

Anonymkode: 0d3ea...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk avslag fra NPE, sendte til klageorganet som returnerte saken til NPE som fortsatt holder på med en ny utredning med en ny sakkyndig. Starta i 2016 og de holder fortsatt på. Er drittlei hele saken. Psykiatrisak.

Anonymkode: 64425...4ea

Skrevet

Du har rett å saksøke staten. Har opplevd å vitne i rettsak der pasienten vant, men pasienter kan også tape. Gjør det du tenker er det beste for deg, snakk gjerne med pasient og brukerombudet hvis du er i tvil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk avslag fra NPE, sendte til klageorganet som returnerte saken til NPE som fortsatt holder på med en ny utredning med en ny sakkyndig. Starta i 2016 og de holder fortsatt på. Er drittlei hele saken. Psykiatrisak.

Anonymkode: 64425...4ea

I 2016???

Jeg sendte inn min sak i slutten av 2020. Avslag fra NPE, pga en sakkyndig vurdering som var stappet av løgn. Sak oversendt til PSN. Nærmere 2 års saksbehandlingstid. Siste frist for innsending av dokumentasjon 17.09.23. 18.09.23 begynte de saksbehandlingen. 19.09.23 avslag🤦‍♀️

De skriver at de har tatt en fornyet vurdering, men det kan umulig stemme. Ikke faen om de rakk å lese over 100 filer og utrede saken på nytt på én virkedag. Nesten 2 år har de brukt bare på å kopiere den sakkyndige fra NPE, uten å ta en ny vurdering overhodet. 

Psn er jo et klageorgan. De er pliktet å opplyse saken tilstrekkelig og ta en ny vurdering, men her var det visst bare copy paste fra npes vurdering.

Så korrupt at det er latterlig

Føler med deg❤️

Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Du har rett å saksøke staten. Har opplevd å vitne i rettsak der pasienten vant, men pasienter kan også tape. Gjør det du tenker er det beste for deg, snakk gjerne med pasient og brukerombudet hvis du er i tvil.

Takk for tips :) 

Skrevet

PSN vrir og vender så mye på fakta, skulle tro det var deres egne personlige penger som skulle dekke erstatningen. Jeg ble feilbehandlet på sykehus, og utviklet fatigue etter det. De erkjenner feilbehandling, men skriver side opp og side ned om at jeg heeelt sikkert hadde fått fatigue uansett. Eller følt meg sliten, som de kaller det.

Jeg forfulgte ikke saken videre, hadde garantert tapt, med den argumentasjonsrekken deres, og det har jeg ikke råd til . At jeg ikke har krefter til å stå i en slik utmattende sak, er noe helt annet.

Anonymkode: e89bb...c95

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...