AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 hvordan begynne? Jeg bor i enebolig, to ungdommer og mann. Jeg har vel egentlig ingen stil...kunne tenke meg å ha det rolig og lunt rundt meg. Har mye treverk i huset, både trapp og vindu. Kan noen hjelpe meg i gang? Anonymkode: 62a33...a9c
b00lbi Skrevet 22. september 2023 #2 Skrevet 22. september 2023 Er treverket ubehandlet ? MYE kan gjøres med farger , så her er valgene mange . Har du sett en stil du liker? Hvilke farger liker du ?
Mamajune11 Skrevet 22. september 2023 #5 Skrevet 22. september 2023 Begynn med å male treverk i lysere farger.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #6 Skrevet 22. september 2023 b00lbi skrev (4 timer siden): Er treverket ubehandlet ? MYE kan gjøres med farger , så her er valgene mange . Har du sett en stil du liker? Hvilke farger liker du ? treverket er ubehandlet ja, men i en del av stuen er panelet malt i fargen latte. Gulvet er furu. Jeg liker veldig godt grønn, oransje, gul. har sofa og stoler i grå ull. liker også innslag av svart. Anonymkode: 62a33...a9c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #7 Skrevet 22. september 2023 Mamajune11 skrev (21 minutter siden): Begynn med å male treverk i lysere farger. ja har tenkt på det, men her er myyyye. Og gulvet er i furu. Anonymkode: 62a33...a9c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #8 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): treverket er ubehandlet ja, men i en del av stuen er panelet malt i fargen latte. Gulvet er furu. Jeg liker veldig godt grønn, oransje, gul. har sofa og stoler i grå ull. liker også innslag av svart. Anonymkode: 62a33...a9c Basert på fargene du beskriver her, så høres det jo ut som at du generelt har en hummer og kanari-stil. Du liker hummer og kanari, så hvorfor vil du gå vekk fra det da? Anonymkode: 6ad7c...5fa 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #9 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Basert på fargene du beskriver her, så høres det jo ut som at du generelt har en hummer og kanari-stil. Du liker hummer og kanari, så hvorfor vil du gå vekk fra det da? Anonymkode: 6ad7c...5fa hehe Det er fordi jeg vil ha meir helhet. Syns her virker rotete, sjøl om jeg ikke har så mange pynteting. Men finner liksom ikke ut av det...ts Anonymkode: 62a33...a9c
Gjest mirjia Skrevet 22. september 2023 #10 Skrevet 22. september 2023 (endret) Tre kan skape en nydelig helhet, så ikke sikkert maling er løsningen. Vanskelig med råd uten bilder, men å holde undertonen i fargene lik (enten varme eller kalde) er lurt. Det samme er å begrense antall materialer på overflatene (finer, plast, høyglans, treslag osv.). Endret 22. september 2023 av mirjia
Gjest mirjia Skrevet 22. september 2023 #11 Skrevet 22. september 2023 Mamajune11 skrev (3 timer siden): Generelt vil varme undertoner skaper mer lunhet enn kalde. På dette bildet er det svært kalde toner.
Kalikalinka Skrevet 22. september 2023 #12 Skrevet 22. september 2023 Mamajune11 skrev (3 timer siden): Jeg synes sånn her stil er oppriktig dritkjedelig. Ikke stygg, bare… personlighetsløs. Lurer også litt på hva som skjer med beinet på den stolen 😅 12
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #13 Skrevet 22. september 2023 Pinterest? Du søker på ulike stiler og finner bilder du liker og lagrer dem i en mappe. Etter hvert vil du se fellestrekk som gjør det lettere å sette fingeren på hva du liker. Et annet tips er å ha treverket i samme farge. Enten lyst tre, eller mørkt tre på møblene i rommet. Anonymkode: 43a4f...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Skrevet 22. september 2023 Søk f.eks «grå sofa» og se om du ser noen bilder du liker. Anonymkode: 43a4f...9b4
lillevill Skrevet 22. september 2023 #15 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): treverket er ubehandlet ja, men i en del av stuen er panelet malt i fargen latte. Gulvet er furu. Jeg liker veldig godt grønn, oransje, gul. har sofa og stoler i grå ull. liker også innslag av svart. Anonymkode: 62a33...a9c kanskje noe sånt er fint da. 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): treverket er ubehandlet ja, men i en del av stuen er panelet malt i fargen latte. Gulvet er furu. Jeg liker veldig godt grønn, oransje, gul. har sofa og stoler i grå ull. liker også innslag av svart. Anonymkode: 62a33...a9c Nå vet jeg ikke om du skal gjøre noe med gulvet , men om det er veldig gult så er det fint å slipe å behandle det til en farge som passer. Latte er generelt en veldig døll farge , hva med å male den i en litt mer tidsriktig farge, som passer til evnt puter /bilder i de fargene du ønsker. Hadde også valgt ut å heller ha noen forskjellige putetrekk i fargene du liker , også byttet på dem . Istedenfor å ha alt på en gang . Anonymkode: f14e9...f1c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Skrevet 22. september 2023 Mamajune11 skrev (11 timer siden): Mamajune11 skrev (11 timer siden): Begynn med å male treverk i lysere farger. Fyfaen, nei takk....... Anonymkode: 243db...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): treverket er ubehandlet ja, men i en del av stuen er panelet malt i fargen latte. Gulvet er furu. Jeg liker veldig godt grønn, oransje, gul. har sofa og stoler i grå ull. liker også innslag av svart. Anonymkode: 62a33...a9c Er stolene lyse eller mørkegrå? Hva med puter og pledd i gul og oransje (vet ikke om oransje kræsjer med veggfargen dog) eller grønn i ullstolene? De fargene du nevner er ihvertfall veldig fine til lys grå. Har du noen hobbyer du kan inkorporere i interiøret? Det skaper mer personlighet. Anonymkode: 06a0c...a9d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Skrevet 22. september 2023 Ville gått for noe ala Verner Panton. Velg tre farger og hold deg til dem. Anonymkode: 8a8b4...409
Helene Skrevet 22. september 2023 #20 Skrevet 22. september 2023 Begynn med å tenke igjennom hvordan du vil ha det rundt deg. Hvilke farger liker du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå