AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Jeg ble litt uggen i magen i går kveld, men ikke veldig ille. I natt så hadde jeg tidenes mageknip og det var oppkast og kaldsvette og diare. La meg på morningen og våknet klokka ti, men da var jeg helt fin. Er dette omgangssyken? Er jeg smittsom nå dersom jeg ikke kaster opp? Var skikkelig ille i to timer bare, kan ikke være det da? Huff dette hørtes teit ut, men jeg aner ikke og jeg vil ikke smitte noen. Anonymkode: 9ce6b...642
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/omgangssyke-virus/?page=4 Ja, du kan være smittsom. Hvis du føler deg bra nok til å gå på skolen så bør du være ekstra nøye med håndhygiene i dagene fremover. Du skal ikke lage mat til andre. Anonymkode: 9a1de...d03 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 Hold deg hjemme. Er mye verre å smitte andre folk enn å holde seg hjemme en dag til for å forhindre å smitte andre. Vi er for opptatt av å gå til jobb tross alt, og ender opp med å smitte andre og gjøre vondt verre. Anonymkode: 9907c...1dd 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 Om du føler deg ok i formen så tenker jeg du kan gå. Du skrive skole, så antar at du er student? Vær nøye med håndhygiene og ikke klem på noen så går det sikkert fint. Har du feber så blir du hjemme, for da er du garantert smittsom. Anonymkode: ad85b...c86 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg går på jobb dagen etter jeg er ferdig med oppkast. Skulker ikke fordi jeg er litt syk. Anonymkode: 80b12...67e Om du da smitter kolleger så er det ganske ill! Mye verre enn å holde seg hjemme en ekstra dag. Anonymkode: cc7ee...196 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Det er kun i barnehage 48 timers regelen gjelder pga svært tett kontakt. Man kan fint gå på jobb og skole hvis man føler seg i form til det. Men holde avstand og være nøye med håndhygienen. Jeg for min del er hjemme fra jobb 3 dager etter sist oppkast da jeg blir så dårlig av spysjuka Anonymkode: 390b6...d39
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg går på jobb dagen etter jeg er ferdig med oppkast. Skulker ikke fordi jeg er litt syk. Anonymkode: 80b12...67e Det er ikke rart det blir smitterunder her til lands.. 🤦♀️ Du vet, ved å være så ego så gjør du andre syke OG tar folk vekk fra arbeidsplasser?! De må bruke sykedager, pleie syke barn og seg selv pga sånne holdinger som du har. Makan. Anonymkode: d57f6...04f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg går på jobb dagen etter jeg er ferdig med oppkast. Skulker ikke fordi jeg er litt syk. Anonymkode: 80b12...67e Sånt er bare ego, bli hjemme pga ikke smitte andre er også en fin ting. Selv om du er frisk igjen er man ganske smittsomt dagen etter. Sa fra høyt og tydelig til en kollega her som netopp gjorde det samma, går omgansyke over alt nå. Men flere ble syke, så tenk noen ganger på andre en deg selv. Anonymkode: 24694...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå