Gå til innhold

Hvorfor kan ikke skolefoto selge klassebildet separat? Jeg hadde kjøpt dette hvert år, men står over på grunn av svindyr pakke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette irriterer meg. Jeg er hobbyfotograf og har tusenvis av portretter av egne barn som er finere enn portrettet vi blir tilbudt fra skolens fotograf.
Bildet av klassen derimot er noe barnet vil ha mest glede av med mange minner. 
Dette bildet har i alle år kun vært tilgjengelig hvis du kjøper en pakke med masse bilder av eget barn. Minstepris 700-900 kroner.

Dette er uaktuelt å betale for ett bilde. Noe som har ført til at vi nesten aldri kjøper dette. Hvorfor ikke selge dette fellesbildet  separat for 200-300 kroner?

Anonymkode: 89e10...097

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du behøver ikke kjøpe pakke? Du må bare klikke deg videre til enkeltprodukter, og der kan du velge feks ett enkeltbilde, eller klassebilde løst. Gjorde dette tidligere i høst, kjøpte klassebilde og 1 stk bilde utenom. Kunne velge klassebilde med eller uten navn nederst.  Norsk skolefoto. 

Anonymkode: b9bc4...45a

• Nyttig 1
Skrevet

Har du spurt kundeservice om dette? Burde være mulig å få til.

Står også over bildene derfra. Dårlig kvalitet på portrettene. Skjønner ikke at de slipper gjennom kvalitetskontrollen der hvis de i det hele tatt har noen. 

Anonymkode: 65bd0...8d3

Skrevet

Hei igjen, sjekket nettopp faktura - betalte 230,- for A4 gruppebilde med navn 👍

• Liker 1
Skrevet

Her er det alltid mulig å kjøpe klassebilde separat og i tillegg skole katalog gratis. 
De reklamerer alltid for pakken fremst, men fullt mulig å klikke videre og bare kjøpe klassebilde. Også enig i kvaliteten, men er nok ikke så lett å ta bilde av noen hundre barn med tidspress.

Anonymkode: f4949...f86

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Har forsøkt to ganger. Fotograf her vil ikke selge separat. E-Mail og telefon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Har forsøkt to ganger. Fotograf her vil ikke selge separat. E-Mail og telefon.

Ta det opp med skolen eller FAU?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skolene velger vel hvilke firma de bruker? Vi har hatt Norsk skolefoto i lang tid, men tror det var et annet tidligere. Jeg hadde spilt dette inn til FAU, og  bedt de evt lagt litt press ang å bruke en annen fotograf da… Det er sikkert mange som meg og deg som ikke ønsker de store pakkene 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta det opp med skolen eller FAU?

Dette.

Dere må sende inn til FAU som sak og si at fotografen dere tar bilder via bare selger som pakke, og at dette gjør det vanskeligere for de familiene med dårlig råd å kjøpe klassebildet.

• Liker 4
Skrevet

Mer penger å tjene for fotografen ved å selge hel pakke såklart. 

Anonymkode: e2016...fea

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også tatt det opp med skolen og bedt dem velge en fotograf hvor man har mulighet til å velge akkurat de bildene man ønsker og ikke er tvunget til å kjøpe hele pakken. Jeg er ganske sikker på at skolen har forståelse for at økonomi spiller en stor rolle, skolebilder er kjempedyre og de fleste har mer enn ett barn (jeg bestilte nettopp ett skolebilde av hvert av barna samt klassebilder av alle tre klassene, det kostet over 1000 kr bare det). Både barne- og ungdomsskolen våre går på har brukt forskjellige fotografer, men hos alle har man mulighet til å velge akkurat de bildene man selv ønsker. 

Skrevet

Dette ville jeg tatt med skolen, de kan evt. forhandle med fotografen eller bytte fotograf til neste år. 

Her har jeg alltid fått mulighet til å kjøpe enkeltbilder, enten av klassen eller barnet og på portrettfoto av barnet har jeg kunnet velge å kjøpe digital utgave for å printe selv eller lage andre fotoprodukter hos annen leverandør. 

Anonymkode: c445d...303

Skrevet

Høres rart ut. Vi har alltid kunne velge pakke eller single bilder. Jeg var litt skuffet i år, men kjøper likevel pakke hvert år for å gi bort i julegaver.

Anonymkode: f22e6...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...