AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Skrevet 21. september 2023 Jeg og mannen min er ganske distre og glemmer innimellom å betale regninger. Alt som ikke er på faste trekk kan fort gå i glemmeboken og vi betaler for sent. Dette gjelder blant annet huslånet. Vi har god årslønn på ca 2 000 000 til sammen. I tillegg har vi leilighet vi kan leie ut. Huset er verdt ca 8 mill og vi har 3 mill i lån. Utenom huslånet har vi et lån på 100 000,- alle regninger er betalt og vi har ingen anmerkninger. Vi ønsker å øke huslånet for å pusse opp litt. Men får avslag av banken pga historikk. Har noen kjennskap til hvor lang tid man må være plettfri på betalingene for å få utvidet lånet. Anonymkode: 6a07d...209
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Skrevet 21. september 2023 Hvorfor i all verden har dere ikke fast trekk på huslånet? Hvor mange ganger skjer dette ila ett år? Ville satt opp fast trekk dagen etter lønning asap, og gitt det ett år. Anonymkode: fc38d...74d 9 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor i all verden har dere ikke fast trekk på huslånet? Hvor mange ganger skjer dette ila ett år? Ville satt opp fast trekk dagen etter lønning asap, og gitt det ett år. Anonymkode: fc38d...74d Ja, vi må jo gjøre det! Et helt år.. Anonymkode: 6a07d...209
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Skrevet 21. september 2023 gjør det nå. Legg vekk kvinneguiden og ordne et fast trekk. Tar 2 min. Anonymkode: de17b...f8c 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Skrevet 21. september 2023 99% av mine regninger kommer inn som efaktura..... Trykk ok for å godkjenne Anonymkode: 8293e...e04 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, vi må jo gjøre det! Et helt år.. Anonymkode: 6a07d...209 Må gjøre det...? 😳 Det hadde jo tatt mindre tid å gjøre det enn å skrive startinnlegget her... Anonymkode: d0e39...193 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Kanskje flexilån er tingen? Dere har nedbetalt veldig mye. Anonymkode: 81ec7...c3e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 Jeg jobber I bank, og det tar minst 3 år før dårlig betalingshistorikk på boliglån slutter å påvirke søknaden. De som ikke engang klarer å betale boliglånet sitt utgjør enorm risiko, det sier enormt mye om personen og det er kunder vi ikke ønsker å ha. Vi sender dem gjerne videre til andre banker. Vi sier ikke nødvendigvis opp lånet men vi krysser fingrene for at de bytter bank. Og tar dem ikke imot igjen om de ønsker å komme tilbake. Forøvrig så oppretter vi også fasttrekk for alle kunder når vi innvilger boliglån. Det er en del av ferdigstillelsesprosessen. Bytt bank er mitt råd. Anonymkode: 66ed3...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg jobber I bank, og det tar minst 3 år før dårlig betalingshistorikk på boliglån slutter å påvirke søknaden. De som ikke engang klarer å betale boliglånet sitt utgjør enorm risiko, det sier enormt mye om personen og det er kunder vi ikke ønsker å ha. Vi sender dem gjerne videre til andre banker. Vi sier ikke nødvendigvis opp lånet men vi krysser fingrene for at de bytter bank. Og tar dem ikke imot igjen om de ønsker å komme tilbake. Forøvrig så oppretter vi også fasttrekk for alle kunder når vi innvilger boliglån. Det er en del av ferdigstillelsesprosessen. Bytt bank er mitt råd. Anonymkode: 66ed3...dd4 Jeg ser helt klart den og skjønner at vi ikke har vært gode kunder når det gjelder pålitelighet. På en annen side har vi betalt ned lånet over mange år og er helt ajour. Jeg fikk nylig innvilget billån på 500000,- i samme bank. Ombestemte oss og takket nei, men lånet ble innvilget. Skjønner ikke helt hvorfor vi får billån, men ikke får utvide boliglånet. Hva er forskjellen. Ja, kanskje vi bør bytte, men vil jo helst være der vi er. Anonymkode: 6a07d...209
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 I banken hvor jeg jobber så behandler vi billån og boliglån på helt forskjellige avdelinger. Jeg tror ikke engang de bruker samme system som oss. Det er heller ikke like høy risiko med billån vs boliglån. Mye mindre summer. Det spiller ingen rolle om dere er ajour, dere er høyrisikokunder som ikke er ønsket. Dere har et grunnleggende holdningsproblem og det er ikke noe man ønsker å beholde når det er snakk om økonomi og risiko ved utlån. Anonymkode: 66ed3...dd4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #11 Skrevet 21. september 2023 Det tar dere to sek å lage fasttrekk på faste betalinger. Voks opp. Anonymkode: f0020...f2d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber I bank, og det tar minst 3 år før dårlig betalingshistorikk på boliglån slutter å påvirke søknaden. De som ikke engang klarer å betale boliglånet sitt utgjør enorm risiko, det sier enormt mye om personen og det er kunder vi ikke ønsker å ha. Vi sender dem gjerne videre til andre banker. Vi sier ikke nødvendigvis opp lånet men vi krysser fingrene for at de bytter bank. Og tar dem ikke imot igjen om de ønsker å komme tilbake. Forøvrig så oppretter vi også fasttrekk for alle kunder når vi innvilger boliglån. Det er en del av ferdigstillelsesprosessen. Bytt bank er mitt råd. Anonymkode: 66ed3...dd4 Det gjør min bank og, men det må jo nødvendigvis stå penger på kontoen det trekkes fra 🤭 TS, bytt bank. Det er så enkelt som det. Og så oppretter du autotrekk med en gang. Anonymkode: 856ce...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå