Gå til innhold

Eks skal kjøpe meg ut av hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er nysingel og eksen skal kjøpe meg ut av felles bolig for å få lån i banken måtte hen selge den dyre bilen sin og gå til anskaffelse av noe billigere. Det jeg lurte på er kan jeg flytte ut av bolig å inn i noe billigere og fraskrive meg boligen eller mister jeg da retten til pengene i huset? Burde jeg vente her jeg er nå å bli gal av frustrasjonen over å bo sammen med eks eller har jeg noen andre rettigheter på min side? Vi eier 50 50 av boligen begge to.

Anonymkode: d0e01...390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke bli boende for å beholde eiendomsretten 

• Liker 2
Skrevet

Høres jo ut som dere har dealen klar. Om han har finansiering klar så er det vel bare å engasjere en megler til å fikse kontrakt og overdragelse av eiendommen?

Anonymkode: 9c215...2d8

Skrevet

Nei hen har ikke finansieringen klar enda for å få lånet måtte hen selge bilen først. Bilen er lagt ut for salg men jeg blir gal av ventingen vil ut herfra av diverse personlige årsaker. Og jeg får jo ikke råd til depositum før pengene er på plass 😅

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei hen har ikke finansieringen klar enda for å få lånet måtte hen selge bilen først. Bilen er lagt ut for salg men jeg blir gal av ventingen vil ut herfra av diverse personlige årsaker. Og jeg får jo ikke råd til depositum før pengene er på plass 😅

Er du ikke siker på hvilket kjønn ex-samboeren din er?

Anonymkode: 426ff...ad2

• Liker 1
Skrevet

Bli boende du så det virker som et lite spark bak til hen for å få ordnet opp i sakene. 

Anonymkode: d13ab...63b

Skrevet

Du får gjøre en deal med hen om inventaret og interiøret da, så slipper dere flytte så mange ting, og du får til depositum. I mindre leilighet så får du vel ikke plass til «halvparten».

Anonymkode: 9c215...2d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du ikke siker på hvilket kjønn ex-samboeren din er?

Anonymkode: 426ff...ad2

Eksen definerer seg som begge deler sså å bruke hen her er riktig men dette har jo ikkeno med temaet å gjøre hvilket kjønn personen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...