AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #21 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar! Jeg tror det med proteiner er verdt å teste ut, for jeg tror nok ikke jeg får i meg nok av det. Jeg spiser lite kjøtt og meieriprodukter de fleste dager i uken, så jeg må nok prøve å øke det inntaket og kanskje få inn mer egg. Har alltid tenkt at jeg ikke trenger så mye proteiner fordi jeg er kvinne, men det kan se ut som om treningen har endret på det. Ts Anonymkode: 39823...de3 Jeg trener og ligger i kaloriunderskudd. Spiser ca 135g proteiner om dagen, sliter ikke med sult. Går stødig ned i vekt og fettprosent Anonymkode: 8c2e1...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #22 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg trener og ligger i kaloriunderskudd. Spiser ca 135g proteiner om dagen, sliter ikke med sult. Går stødig ned i vekt og fettprosent Anonymkode: 8c2e1...93a Samme her, protein hjelper mye når en er i underskud. Anonymkode: 9a696...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #23 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg tror mange får «god hjelp» av en spiseforstyrrelse i ulik grad. Har selv hatt sylslank perfekt kropp og fikk masse (!) komplimenter på den tiden. Venninner ba om tipsene mine osv. Sannheten var at jeg var veldig psyk (endte opp innlagt tilslutt). Det er en overopptatthet av kropp når man i tillegg til å trene mye, passer på å holde seg i kaloriunderskudd (selv om man er slank i utgangspunktet). Hvertfall når det krever så mye sult og fokus på hva man «kan» spise. Jeg mener ikke ts har det, og er selv fortsatt nøye på å holde kroppen slank selv om jeg er frisk. Men jeg skjønner forskjellen. Det er ikke drømmekroppen når det er et mareritt å opprettholde den. Anonymkode: bc56b...994 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 21. september 2023 #24 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg trener og ligger i kaloriunderskudd. Spiser ca 135g proteiner om dagen, sliter ikke med sult. Går stødig ned i vekt og fettprosent Anonymkode: 8c2e1...93a Jeg er i en vektreduksjonsprosess fordi jeg er overvektig. Har gått ned åtte -ni kilo over noen måneder, og prøver å oppnå kaloriunderskudd vha proteinoverskudd. Det holder blodsukkeret mitt mer stabilt og jeg er ikke så sulten. Men jeg sliter med å komme høyt nok i proteininntak. Kan du gi et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag som får deg opp i 135 g proteiner om dagen? (Jeg sliter med å klare å komme opp i 100...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 21. september 2023 #25 Del Skrevet 21. september 2023 sulten vil komme og gå, men man må bare akseptere at kroppen signaliserer slik og at det er noe man må overse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 21. september 2023 #26 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg spiser veldig lite, fordi jeg er sjelden sulten blant annet... Så det er nok veldig individuelt, men "mønstrene" mine er at jeg foretrekker drikke overfor mat, at jeg blir veldig fort kvalm av sukker (etter tre sjokoladebiter så vil jeg kaste de opp nærmest), at jeg ofte distraherer meg så mye at hvis sulten først er der så legger jeg ikke merke til den, og at jeg rett og slett er for "lat" til å lage meg noe så jeg dropper å spise... Vet det er veldig dårlige vaner, men jeg er i regelmessig fysisk aktivitet og spiser kun når jeg er sulten (kanskje 1-2 ganger om dagen pluss mye drikke som dreper sulten).🤷🏽♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #27 Del Skrevet 21. september 2023 Eneri skrev (9 minutter siden): Jeg er i en vektreduksjonsprosess fordi jeg er overvektig. Har gått ned åtte -ni kilo over noen måneder, og prøver å oppnå kaloriunderskudd vha proteinoverskudd. Det holder blodsukkeret mitt mer stabilt og jeg er ikke så sulten. Men jeg sliter med å komme høyt nok i proteininntak. Kan du gi et eksempel på hva du spiser i løpet av en dag som får deg opp i 135 g proteiner om dagen? (Jeg sliter med å klare å komme opp i 100...) Egg, Cottage cheese, gresk Youghurt, torsk, sei, kylling,tunfisk, Karbonadedeig, Svinekjøtt,oksekjøtt, lam. Spis rene varer og ha grønnsaker ved siden av. Anonymkode: a63cb...af6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #28 Del Skrevet 21. september 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Dette er feil. Overflødig nitrogen fra proteinet tisses ut. Energien fra overflødig protein lagres i fettvev. Anonymkode: 93d2c...27c Nei, aminosyrene blir brutt ned og behandlet av nyren og forsvinner ut som urin. Altså, det som ikke blir brukt til muskelbygging o.l. Minimalt av de kaloriene fra proteinpulver fra 2 shake kan lagres som fett. Det er ubetydelig og kan like gjerne regnes som 0. Anonymkode: 91674...1b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 21. september 2023 #29 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egg, Cottage cheese, gresk Youghurt, torsk, sei, kylling,tunfisk, Karbonadedeig, Svinekjøtt,oksekjøtt, lam. Spis rene varer og ha grønnsaker ved siden av. Anonymkode: a63cb...af6 Takk. Jeg spiser en del cott.cheese,baker proteinrundstykker og knekkebrød med kun frø+egg, spiser endel egg, yt proteinmelk, skyr, kylling, lam.. Tunfisk er det årevis siden jeg har spist, mulig jeg kan like det i en salat. Har tenkt jeg må lage meg en "meny" med et utvalg av protetinrike go-to-retter til frokost, lunsj og middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #30 Del Skrevet 21. september 2023 Faster og unngår ultraprosessert mat (det fucker opp sulthormonene). Anonymkode: 0fc95...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #31 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg er slank, trener nesten hver dag (mest kardio) og spiser to proteinrike måltider om dagen (lunsj og middag). Er mye sulten. Er som regel skrubbsulten når jeg våkner (drikker vann og te), med sultfølelse av og på gjennom hele dagen og sulten når jeg legger meg. Men vet det går over, og er vant til det. Er uansett en helt annen sult enn den ulvehungeren jeg føler når jeg er sulten etter å ha spist mye karbohydrater og sukker et par dager, som jeg gjør innimellom. Anonymkode: 29769...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #32 Del Skrevet 21. september 2023 Jeg er rett og slett sulten store deler av døgnet, og bruker mye tid på å tenke på mat. Det samme forteller andre slanke og trente venninner. Jeg skulle ønske det ikke var så viktig for mer å være så slank, det er både vondt og slitsomt å legge seg sulten hver eneste dag. Og jeg spiser mer enn nok proteiner og næringsrik mat og har ingen vitaminmangler. Men det krever en del å holde fettprosenten lav for meg. Anonymkode: 1eee5...507 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #33 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trener 2timer hver dag, har jeg gjort i årevis. Sult er noe jeg må kjempe hardt mot hver eneste dag. Jeg er sulten HELE tiden, blir seriøst aldri mett. Får i meg mer enn nok proteiner, ligger sjelden under 100g dagen, ofte 120-130 også(jeg veier 54kg). Anonymkode: c0b51...0ca Hvordan har du tid til å trene 2 timer hver dag? Jeg sliter med å få presset inn noen halvtimer her og der mellom full jobb, studier, husarbeid og et par styreverv - og jeg har ikke barn en gang! Anonymkode: 8de62...801 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #34 Del Skrevet 21. september 2023 Du har allerede en helt fin vekt. Faktisk den mest ideelle BMI mtp helse "Hvis man kun inkluderte de studiene med lang oppfølgingstid, kunne friske ikke-røykere med en BMI på 20–22 regne med å leve lengst." Jeg skjønner at idelavekten er lavere enn der du er nå, men nå når du trener så er det virkelig ikke verdt det å kjempe mot sulten hele dagen for å oppnå det. Det er viktigere å ha nok energi til treningen, og dersom du ligger i stort underskudd så vil du hverken bygge muskler eller bli sterkere. Og du blir mer utsatt for skader og utmattelse av treningen. Dersom du slutter å trene og slutter å gi kroppen energi til treningen, og heller velger slanking og estetisk idealvekt så velger du også dårligere helse. Kort og godt. Velg vedlikehold. Anonymkode: 2f746...8b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #35 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan har du tid til å trene 2 timer hver dag? Jeg sliter med å få presset inn noen halvtimer her og der mellom full jobb, studier, husarbeid og et par styreverv - og jeg har ikke barn en gang! Anonymkode: 8de62...801 Står opp kl 4.30 og trener før jobb. Så er på trening fra 5-7. Anonymkode: c0b51...0ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #36 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Faster og unngår ultraprosessert mat (det fucker opp sulthormonene). Anonymkode: 0fc95...168 Jeg og, forlenget nattfaste og ingen UP-mat. Spiser få, men store og næringsrike måltid. Vann som tørstedrikk. Kjenner veldig sjeldent på sultfølelse, og det tror jeg skyldes den næringsrike og rene maten. Syk er jeg (omtrent) aldri, så det er tydelig at kroppen er fornøyd. Vekten har vært stabil i årevis. Anonymkode: 883f0...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 24. oktober 2023 #37 Del Skrevet 24. oktober 2023 Har du testet faste 16/8? All cravings og sultfølelse forsvant når kroppen fikk mer stabil blodsukker og ble mye mer fornøyd. Høres ulogisk ut, men jo mer jeg spiste, jo mer sultenfølelse fikk jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 24. oktober 2023 #38 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg gafler i meg grønnsaker før jeg spiser annen mat siden det gir en viss metthetsfølelse. Jeg spiser også ekstra proteiner. Synes det er dritslitsomt å holde på sånn. Synes egentlig mat nesten burde regnes med i treningstid siden det er en utrolig stor og frustrerende tidstyv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #39 Del Skrevet 25. oktober 2023 Frokost og lunsj i ukedagene her er mye havregrøt, eller grovbrød med ost og kjøttpålegg. I helgene spiser jeg en neve mandler først, så drar jeg på trening, og så lager jeg meg en stor omelett til frokost. Alltid omelett med kylling, fetaost og grønnsaker, for å gjøre den ekstra mettende og smaksrik, og for å øke proteininntaket. Middag varierer veldig, men jeg vet at middager med mye poteter og gulrot metter bra for meg. Ellers er det yoghurt eller litt mandler som mellommåltid om jeg blir sulten. For selv om jeg kjenner sult mellom måltidene, så betyr det ikke at jeg skal spise ett fullverdig måltid, jeg må bare ha litt ekstra. AnonymBruker skrev (På 21.9.2023 den 22.37): Hvordan har du tid til å trene 2 timer hver dag? Jeg sliter med å få presset inn noen halvtimer her og der mellom full jobb, studier, husarbeid og et par styreverv - og jeg har ikke barn en gang! Anonymkode: 8de62...801 Det er ikke så vanskelig få tid til å trene hver dag, hvis man prioriterer det. Du prioriterer jobbe fulltid, studere, og ha flere styreverv. Jeg har valgt kun jobbe fulltid og derfor ha masse tid til trening. Anonymkode: f4945...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #40 Del Skrevet 25. oktober 2023 On 9/21/2023 at 4:21 PM, AnonymBruker said: Mulig du spsier for lite protein. Drikk en proteinshake om dagen. Overflødig protein blir tisset ut, så du vil ikke legge på deg av det Anonymkode: 91674...1b3 Løgn! Overflødig protein omdannes til fett eller karbohydrater Anonymkode: ce766...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå