Gå til innhold

Dere som trener og er veldig slanke: Hvordan unngår dere å bli for sultne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Løgn! Overflødig protein omdannes til fett eller karbohydrater

Anonymkode: ce766...75d

Bare om du spiser ekstremt mye. De aller fleste klarer ikke få i seg så mye, selv ikke når de drikker shakes. Det er ikke noe folk flest tenker bekymre seg voer. Folk flest vil gå ned i vekt om de øker proteininntaket sitt

Anonymkode: 91674...1b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare om du spiser ekstremt mye. De aller fleste klarer ikke få i seg så mye, selv ikke når de drikker shakes. Det er ikke noe folk flest tenker bekymre seg voer. Folk flest vil gå ned i vekt om de øker proteininntaket sitt

Det er ikke sant. Mengden protein som kroppen ikke klarer å ta opp konverteres til glukose og lagres i fettvevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan unngår dere kvalmen når dere er sultne? Jeg holder på å spy. Prøver å spise skyr, fortsatt kvalm, havregrøt, kvalm. Brødskive er det eneste som stopper kvalmen. Og det er så usunt! 

Anonymkode: 0ca52...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen dager hvor jeg er kjempesulten og må opp i 3500 kcal for å bli mett. Da klarer jeg ikke å stå imot den sulten. Bmi 19. 

Anonymkode: 638f0...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjemp mot en BMI på 21. Den er helt optimal helsemessig, og med styrketreningen så vil du også stramme opp litt. Du trenger ikke å gå ned i vekt, og om du tvinger deg ned i vekt med streng diett og viljestyrke så vil du garantert gå på en smell "down the line". 

Vær fornøyd. Du er perfekt. 

Anonymkode: 2f746...8b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke sant. Mengden protein som kroppen ikke klarer å ta opp konverteres til glukose og lagres i fettvevet.

Hehe, nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste et sted at sultfølelse er kroppens måte å si fra at den trenger næring. Den bruker samme signal for å si fra at den trenger mikronæringsstoffer også. Da er det litt dumt at vi svarer med å stappe innpå kalorier, som kroppen ofte får mer enn nok av. 

For å teste ideen, begynte jeg å fylle på med mikronæringsstoffer: Jod, sink, magnesium og kalsium ble makset ut ifølge anbefalingen. Det ble også D-vitamin (3.200 IE) og B-kompleks. Ikke noe annet. Jern har vi rikelig av i norsk kosthold, bare vi har høyt nok D-vitaminnivå, slik at kroppen får til å åpne for opptak av jern, leste jeg. 

Etter et par måneder begynte jeg å bli mindre sulten. Lunsjen ble skjøvet utover dagen, fordi jeg ikke var sulten når lunsjpausen kom. Etter tre måneder var det ikke nødvendig å spise lunsj lenger. Sparer både tid og penger. 

Kveldsmaten gikk etter hvert samme veien, uten at det var noe mål i seg selv. Nå spiser jeg til daglig en solid frokost, ofte med egg og bacon og middag, gjerne med masse grønnsaker.

Etter et halvt år er vekta redusert fra 85 til 69 kilo og sultfølelsen, den er helt borte.

Anonymkode: d7ba3...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke så ekstremt mye selv om jeg trener mye. Kroppen trenger ikke så mye mat. 

En vanlig dag med styrketrening/8km løpdtur/eller fotballtrening: 

Frokost: Skorper m/melk og en kopp te(uten sukker eller annet søtt) 

Lunsj: naturell yoghurt m/frukt,bær,musli/     eller 2 brødskiver m/sunt pålegg/       eller en mindre porsjon Varmmat. 

Middag: laks/kylling/kjøtt m/potet/byggryn el lign. +  gjerne salat

Kvelds: lett måltid - skorper/naturell yoghurt el lign. 

Kan spis me nøtter og frukt til mellommåltid. Hender seg jeg legger meg uten kveldsmat, men kjenner da at jeg er sulten.  De dagene jeg ikke trener,så spiser jeg ikke kveldsmat i det hele tatt. 

Anonymkode: be2c6...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...